Aprilia SR Max 300cc

hij zit zeker hoog, helemaal vergeleken met mn pcx125. Voor mij is de ruit veel groter dan ik gewend ben, dus ik verwacht veel meer bescherming. Gelukkig, want zelfs met mn hogere ruit vang ik nog veel wind op mn pcx.
zóveel zelfs, dat ik bij grotere afstanden mn oudere integraalhelm op doe in plaats van mn jethelm.
Het windgeluid is bij de jethelm fors.


Het aantal pk's van de MAX had voor mij wel hoger gemogen. De specs van dit quasarblok zijn al jaren gelijk toch?
 
@Manatist: je weet 'm wel te verkopen :P

Maar het is zeker een fraai apparaat. Aan de specificaties kun je al de evolutie van de motorblokjes aflezen. Mijn 1999 Leonardo 250cc is voorzien van een Yamaha blok met 17,5pk. Dit Quasar blok heeft zó 5 pk meer op bijna dezelfde inhoud :Y

Ja..geinig he...het is pure Italiaanse passie voor schoonheid.
Het 300cc / 22pk Quasar blok is gewoon kracht in al zijn compactheid.
En die Italianen weten er telkens weer een ander model motorscooter omheen te bouwen.
Aprilia / Piaggio / Gilera...All Italian brands made in the same factory.
Ik heb veel Quasar 300cc / 22pk Italiaanse modellen "bereden" :]
Zoals de Carnaby / Scarabeo / Vespa / Nexus.
Alleen nog niet de SR MAX...maar daar komt een dezer dagen verandering in *O*
 
Ik zie dat de Witte uitvoering ook gearriveerd is bij Roké,foto staat op MP

en Niwa in Zwaagdijk doet ook mee,have fun
 
Laatst bewerkt:
hopelijk is t morgen net zulk heerlijk weer als vandaag....kan niet wachten om de aprilia op te halen. Voor mij is deze scoot helemaal de max ;)

navigatiehouder vandaag ff halen en morgen n paar Sidi motorlaarzen kopen in dezelfde kleur :)

Ah, de witte versie staat er nu ook? ben benieuwd! De foto's van mn Aprilia voor t blad Scooterxpress zijn dinsdag gemaakt. *O*
 
Laatst bewerkt:
dsc0053ef.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yep! Veel plezier met 'm :)

Wordt het een 'Echt' verhaal of een algemeen aankondiging.

Ik bedoel,
was tientallen jaren geabonneerd op Ton Roks Autovisie en heb heel veel vergelijking test gelezen / verslonden ( auto's ).
Paar weken terug scooterexpres gekocht en vond de vergelijking tests, behoorlijk tam.
Meer een presentatie dan een vergelijking..... eigenlijk... viel beetje tegen.
Niet echt om enthousiast naar de dealer te hollen.... met koop gedrag.
Sorry, mos ik effies kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Wordt het een 'Echt' verhaal of een algemeen aankondiging.

Ik bedoel,
was tientallen jaren geabonneerd op Ton Roks Autovisie en heb heel veel vergelijking test gelezen / verslonden ( auto's ).
Paar weken terug scooterexpres gekocht en vond de vergelijking tests, behoorlijk tam.
Meer een presentatie dan een vergelijking..... eigenlijk... viel beetje tegen.
Niet echt om enthousiast naar de dealer te hollen.... met koop gedrag.
Sorry, mos ik effies kwijt.

Geen 'Echt' verhaal maar meer een introductie. De importeur heeft geen introductie in petto en we wilden er toch aandacht aan besteden maar het is geen copy van het persbericht. Over twee weken gaan we uitgebreid rijden met de SR Max en zal er een test in de oktober uitgave staan.

Enthousiast worden, dan moet je een folder lezen. Die zijn gemaakt om mensen enthousiast te maken, wij schrijven enkel onze bevindingen. Bevindingen die we opdoen in de vaak korte periode dat wij voertuigen tot onze beschikking hebben. Wil een 'fabriek' zoals de Telegraaf/AutoVisie en de Sanoma producten niet vergelijken met onze redactie. Als wij net zoveel mankracht en tijd tot onze beschikking hadden dan had de Scooterxpress er wel anders uit gezien.
Sorry, dat moest ik even kwijt.

on Topic, over de Scooterxpress is een ander topic beschikbaar!
 
Ik hou de edities in de gaten en dus in oktober staat de test. In welke editie staan de foto´s van mijn max?

In de september uitgave, augustus lag al bij de drukker toen de SR in de winkel stond, en die ligt de eerste week van september in de winkel. Als je je adres even naar de redactie wilt mailen zorg ik dat hij al eerder op je deurmat valt!
 
scooterexpress,
Het ging mij meer over de 'manier van schrijven'.
Dat kan koel, behoudend en zakelijk maar ook met passie en enthousiasme over een bepaalt model of de positieve of negatieve rijeigenschappen van een scoot.
Dat miste ik heel erg in de test met o.a. de GP800.
In vergelijking/onderscheidend met de folder.....

Tja,
die importeur...... ik durf er niks over te schrijvenwant dat wordt ik te scherp.
( in de trend van waardeloos marketing afdeling )

Deze SRmax heeft heel veel omzet potentie, mits goed ondersteund.

We gaan on topic.

Ferry:
Ik wacht nog even op de geruchten over die 375cc.
Zodra dat ding uit komt, sta ik 's morgen vroeg op de stoep.
 
Zal weinig verschil tussen een 300 en 350 zijn }) tenzij die 350, 40 pk heeft 8-)
Vanaf 400cc begin je wat meer verschil te merken...maar die rijden dan weer zo "zwaar" in de stad. Boven de 400cc is meer voor de snelweg :]

En..ferry34...hoe rijdt tie ;)
 
woeaaaah! kan iemand die glimlach van mn mond afbikkelen? :)

komende van mn honda pcx125 is dit wel ff andere koek hoor. Nog ietwat onwennig, want waar n vriendin van me zonder rijbewijs daar vewoon mee wegreed, is de Aprilia toch echt meer motor.

Hij ligt geweldig vast op koers in de bocht. Daar waar mn pcx soms met n lage snelheid in de bocht te vallen waarna je m met gasgeven kon corrigeren, is daar bij de max geen sprake van.Alsof hij op rails rijdt gaat hij door de bocht.

Wind en vooral zijwind lijken m niet te deren. Waar mn pcx gewoon platter ging liggen bij zijwind, rijdt de MAX gewoon door.
De ruit doet zn werk ook prima en als ik zo mn vrouw ga ophalen van dr werk, rij ik terug met mn lawaaiige jethelm. Ben benieuwd of daar veel verschil in zal zitten door de veel betere bescherming tov de pcx.

Zithouding is heel anders dan ik gewend ben. Op de pcx zat ik met mn benen gestrekt naar voren, maar op de MAX hou ik mn voeten gewoon op de treeplank.
Je kan ze wel naar voren zetten op dat hogere gedeelte, maar dan nog zijn je benen dan gebogen.
Dat is jammer, maar past wel bij t sportieve karakter.

Ik zit nu veel hoger trouwens en kijk nu over auto's heen.

Manman wat een genot zeg! Hoewel ik nog rustig aan doe (ken de wegen hier niet), rij ik al meteen illegale snelheden. op n 60km weg kijk ik op mn teller...100 oh shit ;)

Vanuit Roké ff naar Goedhart motoren in Bodegraven gereden om naar laarzen te kijken. Bij t afstappen kwam er meteen iemand op me af: heey de nieuwe Aprilia! Hoe rijdt die?
Bij t wegrijden kwam er n mederwerker naar me toe om te vragen hoe die rijdt. Eh nou, geweldig! :)
 
Manatist:
Toch wacht ik even de specs af.
Anders wordt het ook weer een 300.
Voorlopig hou ik de CUBe er dan bij.
Kenteken is 3 dagen
Of laten ze um staan om nog wat te verkopen.


Ferry,

Hartelijk gefeliciteerd.
Fijn dat je even heb gewacht met aankoop ipv de NEXUS.
Geduld wordt altijd beloond.
Heel veel rij-plezier met veilige kilometers.

Wanneer kunnen we kijku ?

KiKKU man *O*
Mooi he dat 300cc blok ?
Rijdt echt formidabel.

Roke was en zoals gewoonlijk, weer behoorlijk rap.
Kan je toch weer zien dat Roke meer heeft met motorscooters.
Morgu ga ik even de witte bekijken.

En, wat rijdt ti top speed ?
145 km/h ?

Jaloers.
 
Laatst bewerkt:
ha, dank jullie wel. met zn tweetjes ook top.
Snelweg? Geen enkel probleem nu. Bijna 120 aangetikt, rijden met 1 hand.
Volgens mij rijdt zo'n aprilia 152 op de teller. dat zag ik op youtube met n nexus, al weet ik niet of daar n j.costa in zat.

Geen trillinkje niks hè? Zijdezachtn

Toch 1 klein dingetje: de remmen hadden wel wat krachtiger mogen zijn, maar misschien moeten de remblokken wat inrijden?
 
Niet, in je enthousiasme, met 1 hand rijden, als je op de snelweg rijdt hoor :/
Tot aan de 1000km beurt kan je hem is goed uitproberen en alles uittesten.
Als de remmen, voor jouw gevoel, niet krachtig genoeg remmen, bespreek dat dan bij die beurt, zodat ze de kracht kunnen meten en desnoods ontluchten / remblokken vervangen :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan