Aprilia SR Max 300cc

Ferry, ik kan me die glimlach voorstellen. Net als ik nu met mijn nieuwe Pcx heb.
Zo'n 300cctje is natuurlijk een flinke stap verder vergeleken met een 125cc. Maar je bent niet onkwetsbaar, hou je beide handen aan het stuur! :]

Heel veel plezier en veilige kilometer toegewenst met je nieuwe scooter!
Gr. Carel
 
Kun jij die scoot er niet achteruit in zetten manatist, denk dat het dan veel makkelijker is voor je!!!
 
wegens tijdnood was ik er maar eventjes. Heb wat laarzen bekeken en gepast en weet weg. Heb de Max daar niet zien staan.
De witte bij Roké viel me in eerste instantie helemaal niet op. Dacht dat die er niet was, maar hij stond er gewoon tussen. Hij is dan heel anders hoor.

Shit, bij thuiskomst begreep ik waarom die Max heet....hij past niet/nauwelijks in mn berging :(
De motormover past ook niet lekker.
Gelukkig gaat die iets gemakkelijker in de berging van n buurvrouw. we gaan s praten over bergingruil ;)
 
1Paul:
Achteruit de berging in is ook een mogelijkheid, ik ga dan voor de scoot staan en duw hem eerst met het achterwiel naar binnen en dan voorzichting de kuip en stuur over de drempel.
Uit de berging zal dan inderdaad ook makkelijker gaan.
Het critische punt blijft de voorkant van de SR MAX om die, zonder de deurposten te raken, over de drempel door de 78cm smalle deuropening te krijgen })
In de berging zelf is plaats zat, naast m'n Mana 850, nog zo'n ruim 2 meter bij 1.5 meter.
Ik kan hem dan diagonaal op de zijstandaard neerzetten voor dagelijks gebruik of met het achterwiel op de mover en naast de Mana 850 schuiven en op de bokstandaard zetten bij langere stalling in de winter.

ferry34:
Dan staat mijn SR MAX op de zolder..rustig te wachten..totdat ik hem volgende week op kom halen :Y
Je kan je mover beter voor het achterwiel gebruiken en dan je achterrem ingeknepen houden terwijl je hem verplaatst.
Wat is de afmeting van jouw berging dan ?
En nu maar hopen dat de relatie met je buurvrouw goed blijft.
(is er ook een buurman, van de buurvrouw) ;)
 
Laatst bewerkt:
Manalist;
Blijft vreemd dat Ferry wel kenteken heeft en jij nog niet.
Dat kenteken zit er toch bij als hij bij de dealer wordt afgeleverd ?
Wachten is alleen op de platen.
Dat duurt geen weken.

Geef effies gil als je naar goedhart gaat, ik zit daar vlakbij.


Ferry;
Geen dubbele schijf voor..... zoals de CUBE
Maar dat is weer veel te krachtig.
Als je heel erg hard remt, ga je onderuit ( dubbele schijf ).

Dat remmen, komt goed na pakweg 1000 / 1500km.

VRAAG:
Wat staat er voor gewicht op je kenteken ?
 
Laatst bewerkt:
Gewicht leeg 174 kg
rijklaar 188 kg

Ah, dus de remmen worden beter? Even afwachten maar.


Hm, de motormover onder het achterwiel is misschien een beter idee. Op de middenbok ging die maar met 1 poot, waarschijnlijk omdat bij een scoot de middenbok zeer dicht bij het achterwiel komt.
Ik ga t s proberen.

Een nieuwe bewoner wil wel met mn berging ruilen, maar dan moeten de deuren verwisseld worden, anders zit je weer dat onbekenden jouw huissleutel hebben. De berging gaat met dezelfde sleutel als de voordeur.
De buurvrouw wilde niet ruilen, maar mn scoot kan er 2 weken in blijven staan omdat ze ff met vakantie is.

Het is me een raadsel waarom die deuren zo smal zijn, want de berging is breed genoeg.
 
Mijn SR MAX zat nog in de verpakking toen ik hem kocht en moest denkt ik nog bij het RDW aangemeld worden en kentekenpapieren worden aangevraagd.
Vind het niet zo'n probleem...ik geniet nu met deze komende mooi weer week vollop van m'n Mana 850, deze rijdt ook zo lekker wat het wachten verzacht ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier staat mn pcx125 naast mn MAX

PB_1504012092721.jpg


Hier is mn waterdichte tasje gemonteerd voor mn htc hd2 smartphone voor mn muziek en tomtom navigatie. Deze zit gemonteerd op de spiegelbevestiging.

PB_1504025932445.jpg


Erg fraai zijn trouwens de witte knipperlichten en het achterlicht. Ook zit er een lampje en een 12volt onder de buddie.
Die 12 volt was helaas niet gemonteerd in de kuip omdat dit niet ging passen met de normale maat. Roke heeft een speciale miniaansluiting besteld, zodat die wél achter het klepje in de kuip past.

PB_1504025931338.jpg


Mooi hoor, die 2 kleuren in het zadel


PB_1504025935395.jpg


Nogmaals: je zit lekker hoog, maar daardoor sta je minder stevig met je voeten op de grond als je stilstaat. Daar moet je wel ff aan wennen!

Een bijzonder mooie tankdop trouwens. Komt zo uit de racerij :}

PB_1504012087370.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ferry,

Gewicht is 15kg zwaarder dan de CUBE.

Mooi man, blijft heel erg mooie scoot.
Je mag best trotst zijn.

Handige tankdop, hoeft het zadel niet meer omhoog.

Ik wordt er hebberig van..... _O-


Dat rood op de kuip,
zijn dat stickers of spuitwerk ?
 
Laatst bewerkt:
Toch is de SR MAX niet gek veel groter dan je PCX125...of lijkt dat maar zo..want foto's kunnen nog wel eens afwijken van het origineel ;)
Bij het gebruiken van de mover onder je achterwiel is het verstandig om ook je zijstandaard uit te klappen en de scoot van je af te duwen zodat de scoot altijd op de zijstandaard terecht komt })
 
De kleuren zijn stickers en geen spuitwerk helaas.

De MAX is fors groter en vooral hoger. Het leek mee te vallen op de foto, maar dat kwam ook omdat de pcx voor de max stond..

Denk dat de wielbasis een stuk langer is, want qua lengte scheelt het niet veel en daardoor dacht ik dat de MAX wel zou passen.
Echter de draaicirkel is veel groter en dat merkte ik al bij het straatje keren! In de berging draai ik aan t stuur, maar dan gebeurt er nauwelijks iets.

Ik zal de mover op t achterwiel zetten, misschien dat dit helpt. Hoewel de middenbok al heel ver naar achteren staat trouwens.

Kwam er thuis achter dat een navigatiezuignap ook op het ruitje past, maar het tasje voldoet ook goed.
 
Laatst bewerkt:
De kleuren zijn stickers en geen spuitwerk helaas.
Misschien niet helaas.
Persoonlijk wil graag een zwarte kleur, dus dat wordt stickers pulleke :Y
Ieder geval de voorkant vd kuip.
De onderkant is ni nodig.

De aluminium kleur frame aan zijkant, zijde-mat zwart spuiten...
En dan het zadel vd witte uitvoering er op...
Tot slot ook nog effies rode remklauwtjes maken...

Voila, daar is kleur variant nummer 3 geboren.

Hebbe, hebbe, hebberig van
 
Laatst bewerkt:
Nah Opa waar wach je nog op?FF babbelen voor een goeie inruilprijs voor je Cube,en bestellen die SR MAX,die PCX van Ferry34 staat trouwens voor een schijntje te koop bij Roké,@Opa,heb je al een proefrit gemaakt dan op nieuwe Max,er staan er nu toch al meerdere bij dealers?
 
Aboriginal

Staan alleen nog paar witte kleur bij dealers.

Dat de rode bies, bestaat uit stickers, heeft mij nog enthousiaster gemaakt.
Ben bezig met een zwarte en hoor ik vandaag of volgende week.
De CUBE, die hou ik er bij ( teveel fun en extra goedies er in )
 
Laatst bewerkt:
De CUBE, die hou ik er bij ( teveel fun en extra goedies er in )~[/quote]

Ja,ik dacht al,succes Opa
 
Ik vind dat de SR MAX zeer wendbaar is en licht in gewicht bij het verplaatsen.
Verplaatsen dmv een achterwielmover is geen enkel probleem.
Moet wel wennen aan het vele gemonteerde kunststof/plastic (kappen en afwerking) van de SR MAX.
De 300cc / 22pk Quasar motor is goed zichtbaar en daardoor beter door de rijwind gekoeld wordt en makkelijk om schoon te houden :}
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je bijdage Manatist, ik herken de gretigheid die ik vroeger ook had t.a.v. een nieuwe aanschaf.
 
Nou..gretigheid... })
Het is meer tikkeltje (over)enthousiasme voor het model/type motorscooter :Y
Is het enthousiasme voor motor(scooter)fietsen bij jou wat minder geworden dan ;)
 
Nou..gretigheid... })
Het is meer tikkeltje (over)enthousiasme voor het model/type motorscooter :Y
Is het enthousiasme voor motor(scooter)fietsen bij jou wat minder geworden dan ;)

beetje wel ja, in het begin was ik helemaal verliefd op die scarabeo 300 maar na 2 jaar ben ik hem toch meer als vervoermiddel gaan zien. (over)enthousiasme voor andere of nieuwe motorscooters heb ik al aan de kant gezet want ik kan ze toch niet betalen de komende jaren. Er zal altijd wel een mooiere zijn denk ik dan maar.

woon-werk is 15 km retour voor mij de afgelopen jaren en dat is een ideale afstand om met de scooter (of met de fiets) te doen.

In de vakantie heb ik 2 weken vrijwilligerswerk gedaan in een zorginstelling, dat was 75 kilometer retour. Dan loop je tegen een aantal beperkingen aan die de motorscooter t.o. van de auto heeft. Bovenop kwam het slechte weer van die 2 weken.

Zoals het er nu uitziet doe ik de beo nooit meer weg, het is een trouwe metgezel die me nog jaren van a naar b zal brengen.

hopelijk blijft het dievengilde bij de SR MAX 300 een beetje uit de buurt, dit soort scooters is altijd erg gewild ;(
 
De Scarabeo heeft dezelfde 300cc motor alleen zit er een andere model omheen ;)
Zoals het er nu ook voor mij uitziet heb ik m'n "Mana 850 en SR Max 300" setje ook voor langere tijd :Y
Ben ook niet van plan om m'n "jongens" in te laten pikken door ze niet van m'n zijde af te laten wijken :N
Ze staan 's nachts in m'n goed afgesloten berging, overdags haal ik er één uit en rij erop, en staat tie bij mij voor de deur waar ik er zicht op heb.
Bij m'n werk in een afgesloten garage waar een speciale motorfiets parkeerruimte is 8-)
 
Ferry,

Je bent nu 2 dagen aan het "gemzen" op jouw prachtige en bloedmooie aanwinst.
Kan je ons mee laten genieten van jouw eerste bevindingen ?
 
beetje wel ja, in het begin was ik helemaal verliefd op die scarabeo 300 maar na 2 jaar ben ik hem toch meer als vervoermiddel gaan zien. (over)enthousiasme voor andere of nieuwe motorscooters heb ik al aan de kant gezet want ik kan ze toch niet betalen de komende jaren. Er zal altijd wel een mooiere zijn denk ik dan maar.

Zoals het er nu uitziet doe ik de beo nooit meer weg, het is een trouwe metgezel die me nog jaren van a naar b zal brengen.
Ik sta er bijna hetzelfde in als jou, Laagvliet. Alles went. Al is het bij mij zo dat ik best wel iets anders zou kunnen, maar daar de noodzaak niet zo van inzie. Voor het geld wat zo'n ding kost, kan men ook een hoop andere dingen doen. Daarnaast merken de meeste mensen heus wel een verminderde koopkracht(inflatie, eurogedoe, etc) en dan ga je toch meer nadenken over wat je met je geld(ook/anders) kunt.

Eigenlijk is zo'n ding qua afschrijving belachelijk duur tov een klein tweedehands autootje(wat veel praktischer is). De Honda gaat bij mij dus ook nog (heel)lang blijven. Ik beleef er nog steeds veel plezier aan, al ben ik veel minder fanatiek(met rijden, buienradar ;) ), net als jij. Ik ben er wel blij mee als het mooi weer is(niet te warm!) en even lekker kan gaan uitwaaien.
 
Vergeten jullie je pantoffeltjes niet uit te doen als je even een blokje om gaat op de scooter ;)
Dat vergeet ik namelijk nog wel eens 8-)
 
Laatst bewerkt:
ik ga vanavond ff pantoffeltjes bestellen in dezelfde kleur. mij leken de Sidi laarzen wel wat :)

Heb na vrijdag niet meer kunnen rijden :( Gisteren met de trein naar zomercarnaval geweest met 2 vrouwen en vandaag aan t werk. Mn werkweek begint op zondag.

Hopelijk vanavond! maar waarschijnlijk ga ik met de berging aan de slag. Ga proberen t slot te verwisselen met n andere berging die veel gunstiger ligt.

vanaf morgen mooi weer :)

oh ja, ik gebruik tomtom navigator 7 op mn htc hd2
 
Laatst bewerkt:
Gebruik mijn pantoffels alleen als ik naar bed ga en als 's nachts nodig moet plassu.

Alle gekheid,
ga juist nog wat kopu want als zo doorgaat zijn binnenkort mijn centu helemaal niks meer waard.
Kan die komende 2 / 3 maanden, nog klein beetje lol van hebben.

Ferry:
Zucht...... carnaval.... _O-
We zijn heel erg benieuwd kerel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan