Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Jongens...

Ik heb dit weekend een NX250 aangeschaft en dacht ik stel mij even voor.
Ik ben dus Julius en mijn gebruikersnaam stamt nog af van de tijd dat ik een Super tenere had, ondertussen is die weg en heb ik een Sv650, Nx250 en Xl250.

Mijn doel met de NX is om er een meer offroad waardig machine van te maken. Eerste ding op de lijst is wat grovere banden.
Daarvoor had ik meteen een vraag aan jullie.

Hebben jullie ervaring met de banden die in de 85cc grote wielen klassen gebruikt worden? deze lijken mij wat smal voor de NX.
De XL250 die ik bezit ligt voornamelijk in onderdelen en ik zou daarvan het achterwiel willen gebruiken. Ik heb al veel gelezen over het gebruik van een 17 inch XL wiel alleen de mijne heeft een 18 inch. Zou dit goed passen denken jullie.

AL vast bedankt!
Houdoe
 
Ik heb ervaring met michelins.

Werkte goed. Achterband is snel overpowered en de voorband is wat smal voor de velg, maar in praktijk ging dat best acceptabel.
full

full

p4pb10875652.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar manieren om de tankcapaciteit van mijn NXje te vergroten. Mogelijkheden die ik gevonden heb zijn:
Motorradteile & Zubehör | eBay Kleinanzeigen
16508079re.jpg

Een Götz Fusion tank van 18L

Of..
275084188_X36oZ-M.jpg

Een zijtank

Heeft iemand ervaring met een van de twee, en weet iemand of dit spul ook in Nederland te koop is?

Tot slot ben ik ook nog op zoek naar tassenbeugels voor de NX, heeft iemand deze nog gebruikt liggen? Want 200 euro dokken voor een paar nieuwe verbogen buizen vind ik wel een beetje ver gaan.
 
Laatst bewerkt:
als ik het zo bekijk kun je die zijtank maar voor de helft of minder benutten? de est ligt onder het nivo van de carburateur en aangezien benzine niet vanzelf omhoog stroomt.....
 
Julius: smalle bandjes op zich is het probleem niet, ze snijden leuk door modder en zand en lopen misschien iets eerder vast. Qua slijten, ach, zo blaartrekkend sterk is de NX ook weer niet haha.
Probleem met 18" is dat je wiel vrij ver naar achteren moet om te voorkomen dat de band de voorkant van de achterbrug raakt. Dan blijft er vrij weinig ruimte over om de ketting te spannen. Als je een 17" wiel gebruikt heb je dat niet. Of een vrij platte band kiezen, maar ik heb geen idee waar je dan op uit moet komen. Denk er ook aan dat je een groter tandwiel nodig heb ivm het grotere wiel en dus ook een langere ketting.
 
tosti-ijzer: zo'n Götz tank heb ik liggen, die kun je overnemen voor een heel pak minder dan 180€. Hij is wel ronduit lelijk, hij was slecht gespoten en ik heb geprobeerd hem te zandstralen. Dus het is nu een mooi pluchen velletje geworden haha. Spuitplamuur zal wonderen doen als je er wat tijd in wil steken. De kranen zijn erbij en ik heb er een nieuwe dop bij gekocht.
Je moet wel iets fabriceren voor de rubbers waar de tank op vastzit aan het frame. Die op eBay mist dat ook, Götz maak(te) per model motor een specifieke set. Het is maar een buisje dat aan het frame wordt geschroefd en op het einde zitten de rubbers.
Als je zoiets wil moet je de zijkappen weglaten of aanpassen of zelf maken en voor de mooi het zadel aanpassen zodat het beter aansluit.

Zo'n zijtank is eigenlijk niet handig, wat magnamaniac al zegt. Je gaat je ergeren als je elke keer twee tanks moet vullen en de tweede maar half kunt gebruiken. De winst is te klein Het handigste is óf een grote tank óf een losse fles oid zoals klickstart. Daarmee kun je je redden als je ergens droog komt te staan.
 
Dat is een goeie inderdaad. De carbs van de Califiornia modellen hebben een vacuumaansluitimg ivm de emissiezooi die erop zit. (Ook ideaal voor Scottoilers en zo.) Hebben die pompjes ook 12V nodig? Dat is ook niet moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
nee je hebt vacuumgestuurde, gebruikt geen stroom.

Heb er 1 over maar moet alleen een nieuw membraan in a een paar euro op ebay.
 
Laatst bewerkt:
Hubert en Clement, dank jullie voor de snelle reactie,

ik denk dat ik mij wat werk ga besparen en gewoon een Big wheel setje bestel.
Nog aanraders?

Daarnaast is mijn uitlaat zeer roestig.(blijkbaar bekend probleem)
Zijn hier (simpele) oplossing voor of zal ik met een half oog alvast naar een vervanger gaan kijken?

Voor mij is het heel nieuw dat de uitlaat een dragend deel van het achterframe is. Leuke oplossing van Honda maar wel lastig om universeel dempers te plaatsen neem ik aan.

Misschien ook handig/leuk om te weten is dat ik de NX van Autovrees Cees kocht heb.
 
Qua wielen is het slim om even op nx250.de te kijken, daar staat netjes op wat past.
Volgens mij heb ik een voorwiel liggen, en een achterwiel met rotte velg.

Uitlaat is bekend probleem en goede zijn bijna niet te vinden. En reteduur.
Ik heb wel een Supertrapp liggen met de juiste tussenpijp én een dragende beugel voor het achterframe .

Sowieso heb ik nog te veel onderdelen liggen dus roep gerust als iemand iets nodig heeft.
 
Hoi De Clement.
Ik denk dat Klick en ik binnenkort eens bij je langs gaan, om eens te zien wat je nog aan leuks hebt liggen.
Ik bel je nog wel.
Het tankje is inderdaad klein, met een verbruik meest rond de 1:30 heb je ongeveer 180/200 km voor je moet tanken. En er is nog reserve....
Evengoed, als je al eens 200 km achter elkaar op de NX hebt gereden, wil je er misschien ook wel even af, om te tanken, iets eten of drinken....
De benen strekken....
In de Vogezen vonden we de actieradius nooit een probleem.
Voor wat die gasten ermee deden in de woestijn, ja dan moet je of een grotere tank hebben, of flink reserve meenemen, denk ik.
En wat gaan ze fijn!
Dat wil ik bij elke post hier wel zeggen, ik ben zo blij met het beestje!
Doei,
Doudou
 
Altijd welkom Doudou! Ik hoor wel wanneer.

Hubertje, ik moet even zoeken of ik er nog een heb. Die bagagedragers gaan vaak richting de Verenigde Staten. Op de USA modellen zat die namelijk niet en nu worden ze daar gezocht. Ik heb er intussen al 3 voor grof geld die kant opgestuurd :-) Stuur me van het weekend svp een mail als herinnering? clementdessart @ me.com maar dan zonder de spaties natuurlijk.
 
@Julius750: Ik heb nog een velg met redelijke achterband liggen. Geen pure off-road band, maar een allroad band met vergelijkbaar profiel als de bridgestone tw40. Stuur maar een pb als je interesse hebt (geldt overigens ook voor anderen die interesse hebben).
 
Altijd welkom Doudou! Ik hoor wel wanneer.

Hubertje, ik moet even zoeken of ik er nog een heb. Die bagagedragers gaan vaak richting de Verenigde Staten. Op de USA modellen zat die namelijk niet en nu worden ze daar gezocht. Ik heb er intussen al 3 voor grof geld die kant opgestuurd :-) Stuur me van het weekend svp een mail als herinnering? clementdessart @ me.com maar dan zonder de spaties natuurlijk.
Das fijn om weten.. De onze is een Amerikaan geweest, geimporteerd door een engelenlander in België zover ik me herinner.
 
maar wel een prestatie. :} :}



Anders zou je een Goldwing moeten overwegen .... of een K1600GT of een R1200RT.

Maar daar kun je ook 21 NX250-jes voor kopen, ik zou het wel weten :t :t
 
Zo, hij zit er weer op en de motor draait weer zonder te lekken. Zat veel vuil in de vlotterkamer. Hopelijk gaat het nu weer een tijdje goed, want het is wel een rotklus.
Bij al mijn andere motoren kan je de vlotterkamer eraf nemen zonder de hele carb(s) er af te halen.
Soit, we zijn weer blij en mercikes aan DeClement voor de telefonische tips !
 
Met plezier gedaan hoor. Was het de jouwe of die van Doudou?
Op zich wordt het elke keer makkelijker hoor, nu is alles gangbaar geworden en jullie weten wat te doen dus het gaat steeds soepeler ;-) (Niet dat ik jullie gun dat het nog vaker nodig is hoor!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan