Honda Vision 110 (2011)

Nutty, heb je die charmante vriendin, die vreselijk mooie dame, nog als dank voor je hulp in je remklauwen gehad?
 
Laatst bewerkt:
Remzuigers bedoel je?
Blokken kosten twee tientjes.
Ik heb met zeer veel geduld de remzuigers nog netjes weten te krijgen gelukkig, die zijn duuuuur.
Remzuigers hoeven daar niet voor uit, blokken eruit remzuigers 2 mm verder uitknijpen en poetsen maar.

Ik neem voor remklauwen altijd ruim de tijd.
Remmen vind ik geen geintje, dat moet gewoon perfect niet half.
Dat valt dan nog mee maar op de link van Vision stonden ze voor 62.21 € aangeboden dat is per setje zelfs duurder dan voor mijn Burgman.
Ik ken iemand die de remmen teveel vond piepen en smeerde er vet op je kan wel raden wat er gebeurd is.

Dat is een veel voorkomende fout hoor. Naarmate de remblokken slijten, daalt het niveau van de remvloeistof. Mensen vullen dat dan bij tot de rand.
Waarom zou je dat dan doen? het reservoir is daar op berekend.
 
Laatst bewerkt:
Dat valt dan nog mee maar op de link van Vision stonden ze voor 62.21 € aangeboden dat is per setje zelfs duurder dan voor mijn Burgman.
Ik ken iemand die de remmen teveel vond piepen en smeerde er vet op je kan wel raden wat er gebeurd is.Waarom zou je dat dan doen? het reservoir is daar op berekend.

Ja het naampje honda doet alle onderdelen ineens 3 x zo duur worden.
 
Vanmorgen effe voor 07:00 in Lisse rode vision 110.
Iemand van hier?

p.s. volgende keer op je eigen weghelft blijven B|
 
Net vandaag de Vision terug gehaald bij de dealer voor het nazicht van 28.000 km en met spanning had ik afgewacht wat de conclusie zou zijn i.v.m. klepspeling stellen want dit was nu 12.000 km geleden. Wat ik vermoedde was dus terecht, de uitlaatklep blijkt net zoveel ( dat betekent verwaarloosbaar weinig) af te wijken als bij vorige stelbeurten die respektievelijk na 4.000 en na 8.000 km plaatsvonden.
Samengevat denk ik wel dat je kan stellen dat de kleppen na 4.000 km inderdaad wel minimaal afwijken maar toch niet minder dan na 8.000 of zoals nu na 12.000 km, volgens mij kan de interval nog groter en kan je afwijking al constateren na 100 km. hoewel ik dit niet heb gecontroleerd. Ik heb dus met de dealer afgesproken om slechts om de 12.000 km kleppen te controleren en niet na 4.000 km zoals Honda voorschrijft. andere onderhoudswerken zoals olie en filters worden wel volgens het schema uitgevoerd.
Ook de aandrijfriem werd nog niet vervangen, waarschijnlijk wel op 36.000 km terwijl officieel op 24.000 in het onderhoudsboek staat. Kosten van het nazicht op 28.000 km waren 93€ inclusief nieuw lampje in de hoofdverlichting.
Bertocello
 
Heb ik ook dikwijls mee te maken, echter geen last van. Het is duidelijk lastiger voor die automobilisten dan voor mezelf, want ik rij lustig verder tegen de wettelijke snelheid zonder me druk te maken.
 
Wat vandaag m'n dagelijks toerritje had moeten worden is helaas met m'n helm op het asfalt geeindigd .Terwijl ik op een vrij grote rotonde reed heeft een bijziende koekblikker het gepresteerd om mij vol op m'n uitlaat te nemen terwijl hij de rotonde op kwam. Resultaat was dat ik vlugger tegen de grond ging dan ik ooit had kunnen denken, 10 meter doorgeschoven en intussen biddend en hopend dat ie niet over me heen zou racen , wat uiteindelijk ook niet gebeurde. Schade aan voorspatbord, stuur, verhoogde ruit, spiegels, uitlaat en topkoffer. Stuur en topkoffer hebben voor mijzelf de schade beperkt tot een kapotte motorbroek DOOR DE PROTECTOR HEEN!, een geschuurde helm en een blauwe plek op mijn linker kuit. Omstaanders hebben m'n vision opgetild want ik zat klem met mijn been, ze wilden mij eerst nog laten liggen tot de ambulance er was maar een nogal krachtige reactie van mij was afdoende om hen (evengoed bedankt hoor) ervan te overtuigen dat ik voor de rest OK was. getuigen en de autobestuurder zijn blijkbaar harder geschrokken dan ikzelf.
Ik wil er niet aan denken wat voor lichamelijke schade ik zou gehad hebben zonder beschermende kledij, ik gebruik nl. altijd de volledige outfit.
Nu nog wachten op het verzekeringwerk om al dan niet op de vision te blijven rijden of over te stappen op een piaggio Beverly 350st.
PS. het eerste wat ik deed toen ik tot stilstand was geschoven was mijn motor stilleggen, hij bromde nog doodleuk verder alsof tie wou zeggen, sta maar op, zet me recht en we rijden verder.
bertocello
 
Laatst bewerkt:
Zo, da's echt een ongeloolijk oostindisch blind uilskuiken zeg. Het soort mensen dat enkel zoekt naat auto's maar niet echt kíjkt.

Mooi dat je niet ernstig gewond bent. Denk eraan je schade aan helm, pak en handschoenen te claimen. Ga ook voor de zekerheid naar de dokter en laat noteren waar je last van hebt. Indien nodig kun je ook letselschade claimen. Ook klein letsel is letselschade...

Als je graag een BV350 wil rijden (zou ik ook wel willen, iemand interesse in een sc300?) zou dit weleens een geschikte gelegenheid kunnen zijn.
 
Nou dat is dan wederom een pleidooi om altijd je beschermend pak te dragen (kom net van het strand met de scoot in flipflops en shorts :$ ) Gelukkig heb je zelf weinig schade maar laat je wel eventjes checken zoals Karl zegt.
Hoop dat de vision kan doorstarten zodat we op de hoogte blijven van de langduurtest. Mja, een bev350 is ook erg aantrekkelijk.

Sterkte met de afhandeling.
 
Mooi kut man :(
Bewijst maar weer dat het verkeer zo veilig is als de slechtste bestuurder.
Beffie 350 zal geen straf zijn,die dingen zijn echt Rap!

Succes met juridisch afhandelen.
 
Sommige mensen hebben het nu eenmaal druk weet je wel ?

Want tante Annie belde over haar nieuwe bank en de kinderen en en en grrrrrrrrrrr.

Je zou ze af en toe de nek af knijpen
 
Bizar verhaal, bertocello! Sterkte!

Vraagje over de Vision 110: wat is nu ongeveer de topsnelheid, uitgaande van een persoon van 75kg met windscherm?
 

En met wind tegen + windscherm? Zakt hij dan tot onder de 80 'echte kilometers'? Het enige mogelijke minpunt aan de Vision 110 is de topsnelheid. Als 80 km/h met tegenwind niet wordt gehaald is hij voor mijn woon-werkverkeer (stuk 80 km/h weg) niet echt geschikt. Vind het een geweldige scooter met een perfect formaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan