Honda Vision 110 (2011)

Vandaag 1e beurt gehad. Staat nu 1170 km op teller. Olie is ververst en filtertje eruit geweest. Verder wat draaiende delen ingespoten en remmetjes e.d. gecontroleerd. Was voor de monteur ook de 1e Vision om na te kijken. Hij zocht nog naar de koelvloeistof, wist niet dat hij luchtgekoeld was :)
Totale kosten €33,50.
 
Eigenlijk hoort daar eerder een :-(
Stel mij dan toch vragen bij die man zijn beroepskennis ...
 
laat je scooter dan ook bij de scooterspeciaalzaak onderhouden.
daar liggen de kosten aanzienlijk lager en die gasten weten niet beter dan scooter techniek.
eventuele gebreken/afwijkingen vallen een onervaren monteur niet op,maar stuurd je vervolgens wel weer de openbare weg op.
lekker naar de scooterspeciaalzaak dus ;)
 
Deze Honda dealer verkoopt ook brommerscooters. Als je voor het eerst een nieuw uitgekomen motor(tje) onder handen krijgt kun je toch niet alles weten lijkt mij.
 
Hello Folks,

Ik heb al 3 maal een Honda Lead gehad, de eerste was een Lead SCV100, met toen ik hem verkocht om en bij de 27000 KM, daarna heb ik dezelfde Lead gehad en toen hij 21000 KM had werd hij vervangen door de nieuwe Lead NHX110. Mijn bevindingen tot nu toe zijn dat de NHX iets prettiger rijdt, vooral qua optrekken, qua eindsnelheid schilt het niet zo veel. Ze verbruikten alledrie ongeveer 3 liter, maar qua onderhoud is de laatste toch de duurste. De smeringen zijn iets duurder en vooral is het een bandenvreter. Bij mijn twee vorige Leads heb ik de voorband nooit moeten vervangen en bij deze heb ik hem al op 15500 KM moeten vervangen, de achterbanden moet ik om de 4 a 5000 KM vervangen, bij de SCV100 heb ik dit pas om de 8000 KM moeten vervangen. Het enige grote pluspunt aan mijn huidige Lead is dat hij een enorme bagageruimte onder het zadel heeft, dat er niet veel in zijn klasse kunnen bieden. Gemiddeld rijd ik elke dag een 40a50 Km met de Lead. Maar ik vermoed dat de Vision 110 iets minder banden zal slijten en dat het onderhoud ook wat goedkoper zal zijn, hopelijk gaat hij ook nog minder verbruiken. Wat ik ook erg mis aan mijn huidige Lead is een kickstarter, spijtig dat deze niet meer aanwezig is. Er zijn nog twee andere dingen die ik erg mis op de Honda Leads die ik gehad heb, namelijk een dagteller en een uurwerk, spijtig genoeg is dit nu weer niet op de Vision aanwezig. Ik vermoed dat ik in de lente van 2012 na een nieuwe Scooter ga kijken en dan zal de Vision zeker een van de kandidaten zijn, alhoewel ik ok een Kymco Street Dink(Downtown) 300i zie zitten, maar dat is een ander prijskategorie.
 
Laatst bewerkt:
Even een update.
Heb er een scherm op laten zetten. Zit lekker relaxed achter het raampje, maar maakt wel meer lawaai. Heb ook het idee dat hij wat meer verbruikt maar weet dat nog niet zeker.
Bijkomend voordeel is ook dat de spiegels iets meer naar buiten staan door de constructie. Heb beter zicht.
hier wat pics.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Even een update.
Heb er een scherm op laten zetten. Zit lekker relaxed achter het raampje, maar maakt wel meer lawaai. Heb ook het idee dat hij wat meer verbruikt maar weet dat nog niet zeker.
Bijkomend voordeel is ook dat de spiegels iets meer naar buiten staan door de constructie. Heb beter zicht.
hier wat pics.

[~[url="http://img88.imageshack.us/img88/9339/p1010517a.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[~[url="http://img694.imageshack.us/img694/5987/p1010520s.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[~[url="http://img27.imageshack.us/img27/8475/p1010519vr.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[~[url="http://img818.imageshack.us/img818/3705/p1010521q.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Zo dat ziet er goed uit! Handen lekker beschermd voor de winter.
Eventjes wat vragen:
Kan je nog over het scherm heen kijken, zoja hoelang is u dan?
Welk type Givi scherm heb je er op gezet?
En........, ik durf het bijna niet te vragen, kost het je nog iets aan topsnelheid?
 
Ik kijk er net overheen, precies de ogen erboven.
Ik is 1.82 lang.
Welk type weet ik niet , maar de dealer zij dat hij ook op een andere Honda paste. Welke weet ik niet meer, en of hij het scherm of de bevestiging bedoelde.
De top!!!snelheid zal wel iets afnemen denk ik.

Het scherm is de 308A , en de bevestiging de A1106A.
 
Laatst bewerkt:
Wat betalen jullie aan verzekering en wegenbelasting voor Honda vision??
 
De wegenbelasting kan je zelf nakijken bij de belastingdienst.nl Enuh verzekering is ook zat on-line te vinden.
Ik betaal met een scooter nieuwprijs van 2000 euro 75euro all risk per jaar en met een scooter van 4000 euro 120 euro per jaar. Met ???????no claim dus ook weer persoonlijk.
 
hoe bevalt de vision tot zover?
al wat km's kunnen maken?

zojuist voor mijn AVB geslaagd dus het pasje komt in zicht :)
de vision trekt me aandacht wel,gezien de prijs en dat ik er waarscheinlijk toch enkel woon werk mee ga doen A 7 km enkele reis.
auto blijft voor de echte glibberdagen en de wolkbreuken ;)
 
Doe je zoveel moeite en geld uitgeven om het "motorrijbewijs A" , al dan niet met code 78, te halen, wil je daarna op een legale opgevoerde bromscooter gaan rijden _O-
Ga dan voor minimaal een 125cc met wat "body", zodat je toch nog het gevoel hebt op een
"Motorscooter" te rijden ;)
 
Doe je zoveel moeite en geld uitgeven om het "motorrijbewijs A" , al dan niet met code 78, te halen, wil je daarna op een legale opgevoerde bromscooter gaan rijden _O-
Ga dan voor minimaal een 125cc met wat "body", zodat je toch nog het gevoel hebt op een
"Motorscooter" te rijden ;)

Niet minderwaardig doen over een andermans keuze, zeer zeker niet netjes.

Niet iedereen heeft last van compensatie gedrag.
 
Doe je zoveel moeite en geld uitgeven om het "motorrijbewijs A" , al dan niet met code 78, te halen, wil je daarna op een legale opgevoerde bromscooter gaan rijden _O-
Ga dan voor minimaal een 125cc met wat "body", zodat je toch nog het gevoel hebt op een
"Motorscooter" te rijden ;)
Ja, gaan dan tenminste op zoiets rijden als wat ik heb! Want wat ik heb wil natuurlijk iedereen hebben, daarom heb ik het ook :Y
 
Doe je zoveel moeite en geld uitgeven om het "motorrijbewijs A" , al dan niet met code 78, te halen, wil je daarna op een legale opgevoerde bromscooter gaan rijden _O-
Ga dan voor minimaal een 125cc met wat "body", zodat je toch nog het gevoel hebt op een
"Motorscooter" te rijden ;)

wat een macho praat zeg,en dat durf je nog te zeggen in het vision topic?
ik vind het best een heel leuk speledingetje met veel voordelen.
het is voor mij enkele reis 7 km,en een brommer mag je maar 40 mee (buiten de bebouwde kom) en zelfs maar 30 (binnen de bebouwde kom)
dan ineens wel gewoon tot de 80 km/u lekker mee kunnen rijden zonder met geknepen billen steeds achterom te kijken of je geen blauw blauw ziet wapperen met z'n bonnenboekje.

de vision haald wel geen 120 en misschien voor jou niet voldoende compensatie tussen de beentjes,maar ik vind het een leuk ontwerp van honda.
 
Ja..stoer he 8-)
Voor iemand die z'n A al een tijdje heeft en minder stoer wil zijn, omdat het best wel lastig is om in je jurkje en bijpassende pumps motorfiets te rijden, is zo'n speledingetje voor woon-werk verkeer, macho genoeg :]
 
Ik vind zo een vision eigenlijk net invallen tussen 2 nuttige vervoersklasses. Enerzijds als je echt slechts een paar kilometer van je werk woont en niet wil fietsen, dan zou ik een bromscootertje sterk overwegen. Daarmee ben je ook heel snel op je werk langs het fietspad, goedkoper in aanschaf, verzekering, geen taksen, onderhoudskosten zijn om te lachen, je hoeft je niet telkens in een motorpak te heisen, ... de voordelen zijn talrijk. En anderzijds als je wat verder moet elke dag, je toch de moeite hebt gedaan om je motorrijbewijs te behalen, je toch elke dag je motorpak aantrekt, dan zou ik toch ook minstens een 125cc willen om een beetje deftig mee te kunnen. Ik snap toch ook het nut niet van die tussen categorie. Tja eenmalig minder aanschafprijs bij aankoop, maar daar houd het dan ook echt bij op. En dit is niet neerbuigend bedoeld voor de mensen die hem hebben, echt niet! Wie echt gelukkig is met een vision of lead of gelijkaardigs... Go for it!
 
Laatst bewerkt:
Ja echt, dat voor sommige mensen 15cc al zoveel verschil kan maken.

Ga voor die 15cc het brengt je niets, behalve dat het je een echte kerel maakt.
En iedereen naar je kijkt en.........

Koop een scooter die bij je doel en wensen past, en heb lak aan status.
 
goed gesproken ;)

en elk type scooter is ook ontwikkeld voor een specifiek doel.
zo heeft honda deze vision ook niet ontworpen voor snelwegen,of elke dag 100 km moeten afleggen.
prima ontwerp voor het stadsleven en de wegen daaromheen met een max van 80 km/u.
 
Ja echt, dat voor sommige mensen 15cc al zoveel verschil kan maken.

Ga voor die 15cc het brengt je niets, behalve dat het je een echte kerel maakt.
En iedereen naar je kijkt en.........

Koop een scooter die bij je doel en wensen past, en heb lak aan status.

Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven. Ik was eigenlijk op zijn Belgisch aan het denken want bij ons heb je geen rijbewijs nodig voor een 125cc (tenzij dan je autorijbewijs dat je 2jaar in je bezit hebt). Als je als Nederlander dan toch een motorrijbewijs moet behalen kan je inderdaad beter ineens naar een 250cc gaan voor als het met de bromscooter wat te ver is, dan begin je pas te voelen dat je met een motorscooter onderweg bent En dit heeft niks met status of macho praat te maken. Gewoon logisch denken. Dit is althans mijn mening hierover, als anderen hier anders over denken heb ik hier alle respect voor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan