Aankoop tip van de week 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vind de BMW erg mooi. Jammer dat hij geen kuip heeft en de trekhaak op zo'n rare plek zit maar verder zou het voor mij een prima combinatie zijn geweest. :Y :Y

Geen kuip vind ik niet zo erg. Heb daar zelf niet zoveel verstand van, maar waarom vindt je dat de trekhaak op een rare plek zit?



Ik vind die BMW nogal aan de prijs. Daar zou wat mij betreft toch wel 1500 euro af moeten.

Ik zou niet weten wat zoiets prijstechnisch nog mag kosten. Ligt denk ik ook een beetje aan onderhoudt en hoe men die kilometers erop heeft gezet (en wanneer).
 
Laatst bewerkt:
Die motor kost geen reet, maar de combi en zeker met zo'n bak is rond de 6000,- waard.
Mocht de motor vervangen moeten worden moet dat voor 1000,- wel lukken en zou je de combi voor 5000,- moeten kunnen aanschaffen. Maar een goede prater krijgt er misschien meer af.
 
Als ik zie wat mijn eml opgebracht heeft, is de prijs zo gek nog niet.
De trekhaak is gewoon een haak voor een solo, daar is niets mis mee
 
Ik heb voor een tijd terug ergens op het forum gelezen dat er mensen zijn die graag het zijspan van Bert en Ernie aan hun verzameling toevoegen(speelgoed).

Nou heeft een kennis van me er eentje staan die nog heel is en waar alles het nog bij doet, als er mensen zijn die er interesse in hebben laat even iets weten.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik dan niet snap is dat dat harlie ding met velorex op motorbanden en kapstok tweeduizend euri duurder moet zijn :?
 
Geen kuip vind ik niet zo erg. Heb daar zelf niet zoveel verstand van, maar waarom vindt je dat de trekhaak op een rare plek zit?Ik zou niet weten wat zoiets prijstechnisch nog mag kosten. Ligt denk ik ook een beetje aan onderhoudt en hoe men die kilometers erop heeft gezet (en wanneer).


Wat kwastert ook zegt, het is de trekhaak voor achter een solo.
Op zich niets mis mee maar ik zou hem wat meer naar het midden van het geheel willen hebben. Als je er nu een aanhanger achter hangt dan staat de boel vreemd scheef achter elkaar. Het zal ongetwijfeld niets uitmaken maar ik vind het geen mooi gezicht.
 
Zijspan aan de rechter zijde en een trekhaak in het midden van de combi rijdt niet fijn je blijft dan naar links sturen
 
Voor als je niet wil stoppen met motorrijden vanwege familie/kinderen. ;) *O*
 
niet altijd, kijk maar naar postman pat.
full
 
Laatst bewerkt:
Laat ik de verkoper nou toevallig kennen. In 2008 ontmoet op een Blackbird treffen in Engeland.
Heb 'm een paar keer aan de telefoon gehad. Is een vriendelijke vent en spreekt goed Engels.

Aha, is van Mads, hij is idd een fanatieke blackbird fan, heeft hem ook met pijn (in z,n rug) hart te koop staan.
 
Zijspan aan de rechter zijde en een trekhaak in het midden van de combi rijdt niet fijn je blijft dan naar links sturen
Leg eens uit. Ik schat zo’n dikke ton met een aanhanger achter verschillende zijspannen gereden te hebben, maar dit ken ik niet. Jouw zijspan trekt toch ook niet naar rechts bij een constante snelheid?
Ik vind het mooier als zo'n aanhanger netjes recht achter de combinatie hangt. :Y
Op deze manier steekt het aan de linkerkant een stukje uit.
Het fijnste vind ik zelf als het linkerwiel van de aanhanger exact in het spoor rijdt van de motorfiets.
het is de trekhaak voor achter een solo.
In de tijd wanneer dit zijspan gebouwd is, had EML nog geen trekhaken. Waarschijnlijk heeft de eigenaar gemakshalve een Solo trekhaak aangebouwd. Ik heb zelf verschillende eigenbouw trekhaken aangebouwd, zowel afneembaar (doe je toch nooit) als vast op EML frames. Lagen ze bij EML eronder en kwamen goedkeurend overeind. Die ze later gemaakt hebben (die aanschroefbare), zijn me zelf nooit echt bevallen.

Als je oplet, zul je zien dat bijna alle trekhaken achter een zijspan, zo een beetje in het verlengde van het zwaartepunt links/rechts onder het zijspan zitten. Dat is niet voor niks.
Steekt er ook niets uit naar links.

R. 8-)
 
~
Leg eens uit. Ik schat zo’n dikke ton met een aanhanger achter verschillende zijspannen gereden te hebben, maar dit ken ik niet. Jouw zijspan trekt toch ook niet naar rechts bij een constante snelheid?Bij mijn cursus zijspan rijden is mij uitgelegd dat bij een zijspan combinatie de motor iets overhelt naar links (als de bak aan de rechterkant zit) om het effect van naar rechts trekken door de zijspan op te heffen.
 
@ slingertje:
Ik heb met een Gs (niet de BMW maar de oude Soes modellen)gereden met een aanhanger die bijna in het midden zat gemonteerd ik vond het erg hinderlijk bij spoorvorming dan voel je de aanhanger echt trekken aan het zijspan(dus niet bij en constante snelheid op de snelweg), bij mijn eigen combi heb ik nog geen trekhaak want ik zoek nog een leuke aanhanger van ongeveer 350 liter.
Bij een comette valt het trekken reuze me als de trekhaak in het verlengde van de rechterzijde van de achterbrug zit en dan is de combinatie ook niet zo zenuwachtig(dat vind ik van elke sidebike omdat die een sturend zijspanwiel hebben misschien ben ik dit niet gewend en voelt het gewoon zo aan).

Bovengenoemd kan natuurlijk ook aan de aanhanger hebben gelegen.

Als ik een aanhanger heb gevonden die me bevalt maak ik een bevestiging aan de rechterzijde van de motor met het draaipunt even ver naar achteren als de achterzijde van de band zodat keren op de weg wat makkelijker gaat, ik heb ooit moeten keren en ik zat met de achterband tegen de dissel van de aanhanger waardoor het keren meer een heen en weer geduw werd wat in Luxemburg in een klein dorpje toch snel een opstopping veroorzaakt(en een hoop lachende mensen die zich nou niet echt geroepen voelen om te helpen maar wel om je vriendelijk toe te lachen als je staat te zweten op een helling met je roadtrain |( )
 
Laatst bewerkt:
Ah, je hebt het midden en je hebt het midden. ;)

Probeer eens de trekhaak zo te maken, dat het linkerwiel in hetzelfde spoor als de motorfiets zit. Ook een langere dissel maakt het geheel veel stabieler en je kunt links en rechts met volle uitslag omdraaien als de kogel vrij zit. Bandjes keihard en een niet te hoge kogeldruk.

(N.B. Ik vind een sidebike ook zenuwachtig).

R. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan