Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanx mate! Achtervelg is niks mee aan de hand, nog niet een beetje rot.. dus voorlopig geen actie daar.. Enne nee, ga niet op vakantie maar ben aan 't overhuizen.. i.p.v. inpakken dacht ik; kan ze net zogoed op de Twin zetten.... Heb je trouwens nog interesse in die voorband?
greetzzz........... 8-)

Dikke shit ouwe..! mooi wanneer breng je de achter velg weg..? :z

Ga je opvakantie ofzo.?


ciao.. :P
 
Ha AT'ers! Ook ik ben onder de indruk van de charmes van de AT. Ze is al enige tijd bezig om me te verleiden.. maar... ik moet eerst nog even zo'n roze ding "regelen" voordat ik op mag stappen.

Toch ben ik alvast een beetje rond aan het kijken om te zien wat ik met mijn zeer beperkte budget (1000 - 1300 euro) voor moois kan vinden. Nu zijn er een paar AT's te koop in die categorie, maar ik weet niet goed of dat verstandig is..
Wat zijn de specifieke aandachtspunten voor de AT?

De bedoeling is om woon-werk te gaan rijden met af en toe een 'stukje berm'. Echt keihard offroaden zal voorlopig in ieder geval nog niet...

Alvast bedankt voor jullie tips/adviezen!
 
oh...en ik heb een paar fototjes om te laten zien.

hier de uitlaat tijdens het "zuren"
full

en borstelen..
full
 
Ha AT'ers! Ook ik ben onder de indruk van de charmes van de AT. Ze is al enige tijd bezig om me te verleiden.. maar... ik moet eerst nog even zo'n roze ding "regelen" voordat ik op mag stappen.

Toch ben ik alvast een beetje rond aan het kijken om te zien wat ik met mijn zeer beperkte budget (1000 - 1300 euro) voor moois kan vinden. Nu zijn er een paar AT's te koop in die categorie, maar ik weet niet goed of dat verstandig is..
Wat zijn de specifieke aandachtspunten voor de AT?

De bedoeling is om woon-werk te gaan rijden met af en toe een 'stukje berm'. Echt keihard offroaden zal voorlopig in ieder geval nog niet...

Alvast bedankt voor jullie tips/adviezen!

zou in ieder geval eerst lessen en dan zoeken+door sparen :Y

begon ook met een wrak om mee te beginnen. maar na de eerste beurt was ik net zoveel kwijt als een nieuwe met 0km. van hetzelfde bouwjaar. _O-

€3000 heb je wat zekerheid daaronder moet je goed onderzoek doen en treffen(binnenkant blok enz.)
 
@ eerstcentendanlessen

Ik heb ook onder de 1300 een AT gevonden...

maar mijn handjes zitten redelijk op de goede plek en ik moet een hoop doen om hem goed en naar mijn zin te krijgen.
Je kunt ook een beetje meer uitgeven(sparen dus) en lekker een AT kopen waar je direct op kunt rijden.
Maarruhh..laat ik je niet weerhouden om te sleutelen en hobbyen, want een AT houd van een eigenaar die er liefde in steekt.
Een RD04 of een RD07 of een 650Twin...allemaal ontzettend tof.
En met rond de 70.000 op de klok zijn ze nog maar net ingereden..dusss...

Ik heb ook nog maar een maand mijn roze pasje !! COOOOLL
Doe je best met lessen..het lukt je!!
 
links..oude defecte radiateur..rechts de tweedehandse nieuwkomer.
full

en dit is ie nu na een beetje werk
full

full


blokje een beetje aangepakt.
was eerst zo..
full

en nu zo...
full


hoppa!!
 
Goed bezig man! Tof om de vorderingen zo te zien, en wat een beetje verf al niet kan doen.

Je twin was zo te zien wel goed gebruikt.



@ hubris, aandachtspunten staan een aantal pagina's terug nog opgesomd. Ik denk dat het lastig is om onder de 2000 een redelijke twin te vinden tenzij je hem inderdaad zelf kan opknappen. Je kan in elk geval wel zonder zorgen een exemplaar met veel km's kopen, dat kunnen ze goed hebben en drukt de prijs ook.




vandaag eens de keienvanger uitgetest :X
zag wat in de berm waar ik doorheen ging wat liggen. dus al wat ruimer eromheen. maar niet ruim genoeg :N

dus met een flinke klap kwam ik een stukje naar rechts.

[afbeelding]

de boosdoener
[afbeelding]

waar we het allemaal voor deden. Be-He Landmark Rally
[afbeelding]

Toch fijn dat er een onder zit op zo'n moment, blok nog wel ok? keienvanger nog te gebruiken? Er staat op marktplaats nog een zelfbouw keienvanger voor weinig, volgens mij van Donny die hier ook zit.
 
Laatst bewerkt:
Thanx mate! Achtervelg is niks mee aan de hand, nog niet een beetje rot.. dus voorlopig geen actie daar.. Enne nee, ga niet op vakantie maar ben aan 't overhuizen.. i.p.v. inpakken dacht ik; kan ze net zogoed op de Twin zetten.... Heb je trouwens nog interesse in die voorband?
greetzzz........... 8-)

ja zeker kom vd week ff langs, afgelopen week druk met werk e.d..

woensdag of donderdag wss..mitshet uut komt..

Greetszz
 
Toch fijn dat er een onder zit op zo'n moment, blok nog wel ok? keienvanger nog te gebruiken? Er staat op marktplaats nog een zelfbouw keienvanger voor weinig, volgens mij van Donny die hier ook zit.

volgens mij is het verder nog perfect :Y gisteravond nog even een inhaalslag gemaakt bij de be-he landmark rally. _O- dus nog even 250km gereden :]
 
blokje een beetje aangepakt.
was eerst zo..
-en nu zo...

Ziet er puik uit na deze "paintjob".
het oog wil ook wat he en dat krijgt het hier
 
blokje een beetje aangepakt.
was eerst zo..
-en nu zo...

Ziet er puik uit na deze "paintjob".
het oog wil ook wat he en dat krijgt het hier


Hoe? zie niet zo veel ;)

Vandaag lang getourd, ook mooi onverharde paadjes gevonden, alleen wel diepe geulen. Vraag: hoe doe je dat? Moet toch maar eens een allroadcursus gaan doen...
 
Laatst bewerkt:
Hoe? zie niet zo veel ;)

Vandaag lang getourd, ook mooi onverharde paadjes gevonden, alleen wel diepe geulen. Vraag: hoe doe je dat? Moet toch maar eens een allroadcursus gaan doen...

gister nacht ook wat onverhard gedaan _O-
http://maps.google.nl/maps?q=muiden...SZvLeuG6MF1FCtvM4-aUBg&cbp=12,356.58,,0,19.71
even van de dijk afgereden naar de weg toe _O-
foto is lichter dan dat het daar was _O-
Juli1.jpg


en nog een aantal andere stukken _O- dijkjes terwijl het pikdonker is _O-

en dat alles om een laatste knaller te maken bij de Be-He Landmarkrally 2011

van 50>155punten en dus van de laatste naar de 2 na laatste plek *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat zo'n paint job dus helemaal af maakt is een setje RVS imbus boutjes.. ziet er dan helemaal gelikt uit.. beter dan de zwarte (nu grijze) boutjes.. heb zelfs al een keer een compleet blok-setje aangeboden gezien op Ebay.. zelf heb ik ze gewoon bij de bouten-boer gehaald.. verder goed bezig! :Y
fotootjes om de vorderingen bij te houden zijn een must! 8-)

links..oude defecte radiateur..rechts de tweedehandse nieuwkomer.
[afbeelding]
en dit is ie nu na een beetje werk
[afbeelding]
[afbeelding]

blokje een beetje aangepakt.
was eerst zo..
[afbeelding]
en nu zo...
[afbeelding]

hoppa!!
 
Vorderingen vorderingen..

Ik wil graag dat mijn Twinnetje beschermd is als ik hem/haar afbeul.
Dus...

een lak erop die tegen een stootje kan...
mooi?? hoeft niet perse.
ben wel een beetje over dat "mooie" heen..functioneel is beter..
full

Oke, het is niet functioneel als je uitlaat glimmie is....
full

maar vond het gewoon leuk een paar uurtjes te besteden in het zonnetje aan wat poetswerk...
 
full

dit moet ook nog netjes !!!
trouwens..hier ben ik vaak bezig met mijn motoren(niet alleen Twin's).
full

en dit is de kappenet en tank die KAAL gaan voor een nieuwe paintjob.
full

ohw..moet trouwens wel snel want de zon houd er binnenkort mee op..

greets
 
Vet hoor! Ik doe het andersom en laat mijn Arai tour x3 in de kleuren van mijn AT spuiten. Althans deels om wat lakschade weg te werken
 
Yeehaaa

saltog.jpg


not me helaas



Deze is ook goed, actie vanaf 1.20

En ook de bron van de foto hierboven gevonden
 
Laatst bewerkt:
Yeehaaa

[afbeelding]

not me helaas



Deze is ook goed, actie vanaf 1.20

En ook de bron van de foto hierboven gevonden

niet?

had laatst me camera neer moeten zetten bij het brugetje bij Ransdorp _O- even met 82 eroverheen _O- en ja bij 20 komt je motor al een beetje los en auto's kruipen er met 2km/u overheen _O-
 
Ik ken hem, heb daar ook al een paar AT jumps op mijn naam staan })

Ga nu ook ff stukje sturen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan