Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spa? Spa Francorchamps?

yep. Maar ik kreeg te horen dat vrij rijden geen doen is maar Zolder weer wel.
Moet ik nog even in verdiepen.

Weet iemand nog alternatieven voor een andere achterwiel (RD04)? Mijn achtervelg heeft een rotte plek en zie maar een gebruikte velg te vinden. (en een nieuwe Excel is....)

Ik hoorde dat die van Transalp erop past? (zonder trommel uiteraard)
 
Laatst bewerkt:
Misschien een hele domme vraag hoor, maar waarom zou je in hemelsnaam met een Africa Twin over een circuit willen rijden? :?

Of ga je alleen alle grindbakken af? :+
 
Misschien een hele domme vraag hoor, maar waarom zou je in hemelsnaam met een Africa Twin over een circuit willen rijden? :?

Of ga je alleen alle grindbakken af? :+

Exact wat ik dacht. Lijkt me niets met een AT het circuit op. Als je bij Spa in de buurt bent, kun je beter de bergen in aldaar.

Of een racer huren/kopen/lenen. Je wil ten slotte toch lekker strak en plat door bochten heen en niet wobbelen op de hoge veren van een AT.
 
ik heb vorig jaar op het circuit een Fireblade ('98) achter me gelaten met een GSX400...
Wellicht vind ik het een uitdaging om op die wiebelende AT het weer te doen....

Maar die bergen pak ik na afloop ;-)
 
Laatst bewerkt:
Exact wat ik dacht. Lijkt me niets met een AT het circuit op. Als je bij Spa in de buurt bent, kun je beter de bergen in aldaar.

Of een racer huren/kopen/lenen. Je wil ten slotte toch lekker strak en plat door bochten heen en niet wobbelen op de hoge veren van een AT.

Trouwens...wat dacht je van een Supermotard? Mijn monteur reed ook met een gekietelde
XL600R begin jaren 90 Fireblades zoek. Dat is nou het leuke juist. Met iets anders dan een standaard racer beetje anderen raar doen opkijken.

Maar ik zal wel de enige zijn die daar lol in heeft ;(
 
Laatst bewerkt:
dus jullie zien er de fun niet in om al die racers achter te laten?

Wishful thinking denk ik, áls je er al eentje verschalkt, lijkt het me overduidelijk dat je een brommer treft met iemand erop die niet kan sturen. Het is jouw feest, maar ik zie er het nut niet helemaal van in ;)

maar het ACHTERWIEL!!!! Daar heb ik meer behoefte aan!!!!

DAT HEEFT IEDEREEN MET EEN @ !! :+

AT wielen zijn helaas van een redelijk belabberde kwaliteit aluminium, en rijden in winterse omstandigheden (lees: een door de overheid gesponsord zoutbad) is een soort vorm van sudden death voor je wielen. meestal beginnend bij het ventielgat, wat formaatje mandarijn aan gaat nemen. -O-

Je hebt wdb 2 opties: een andere set wielen organiseren, die zijn door duidelijke schaarste redelijk prijzig, ik zie soms prijzen langskomen van 4 - 600€, en dan zijn ze nog niet eens écht mooi en netjes.
Optie 2 is je wielen (laten) herspaken met een mooie nieuw setje Haan velgen icm mooie RVS spaakjes, dat kost nóg iets meer, maar imho wel de enige échte oplossing. Zeker als je in de winter ook rijdt.

Exact wat ik dacht. Lijkt me niets met een AT het circuit op. Als je bij Spa in de buurt bent, kun je beter de bergen in aldaar.

Of een racer huren/kopen/lenen. Je wil ten slotte toch lekker strak en plat door bochten heen en niet wobbelen op de hoge veren van een AT.

Trouwens...wat dacht je van een Supermotard? Mijn monteur reed ook met een gekietelde
XL600R begin jaren 90 Fireblades zoek. Dat is nou het leuke juist. Met iets anders dan een standaard racer beetje anderen raar doen opkijken.

Maar ik zal wel de enige zijn die daar lol in heeft ;(

Een AT met een SM vergelijken is wel héél kort door de bocht he. :o

Spaar maar alvast voor een mooie voorvork mod, andere velgen met circuitrubber, een setje overgeproportioneerde remmen, een deftige modificatie aan het frame om het stijver te maken, een afslankkuurtje van laten we zeggen minimaal 100 kilo en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Tegen een fatsoenlijk gebouwde SM maakt je geen schijn van kans; nog niet misschien, geen meter, niks :N

Een @ is een prima machine, en in zijn eigen element redelijk onverslaanbaar overall, maar laten we niet gaan doen alsof je god bent op zo'n ding, want dan ben je wel een beetje aan het doorslaan _O-
 
Laatst bewerkt:
Trouwens...wat dacht je van een Supermotard? Mijn monteur reed ook met een gekietelde
XL600R begin jaren 90 Fireblades zoek. Dat is nou het leuke juist. Met iets anders dan een standaard racer beetje anderen raar doen opkijken.

Maar ik zal wel de enige zijn die daar lol in heeft ;(

Ja een SM zou ik ook wel leuk vinden. Beetje spelen. Maar dat is heel wat anders dan een AT. Bovendien zou ik met een SM meer fun hebben op een kartbaan met veel en korte bochten dan die lange stukken en lange bochten bij Spa. Maaruh! Laat je vooral niet weerhouden. Iedere dag op een AT die je rijdt is een leuke dag, zeker als het iets speciaal is. Dus als dit je ding is: vooral doen :)
 
Steekt je twin al in elkaar?

de eerste supermotos deden gewoon mee bij de wegraces en reden daar iedereen strak eruit. Was nogal en shock dat je rechtopzittend ook kon racen (hoorde ik vandaag)
 
Steekt je twin al in elkaar?

de eerste supermotos deden gewoon mee bij de wegraces en reden daar iedereen strak eruit. Was nogal en shock dat je rechtopzittend ook kon racen (hoorde ik vandaag)

Nope. Ga komende dagen eindelijk kunnen afronden. Ik had problemen die ik zelf niet kon oplossen. Bleek uiteindelijk dat de benzinetoevoer via 2 kanalen kan lopen. De reserve en het normale open kanaal. Blijkbaar laat bij mij het reserve kanaal veel meer door dan het normale kanaal. Misschien hoort dat zo, misschien is hij verstopt. Ik weet het niet. Maar de Mikuni onderdruk pomp heeft meer benzine toevoer nodig dan normaal, omdat hij zelf geen benzine echt aantrekt. Dus op standje reserve doet de motor het wel goed.

Beetje vreemd wel, maar hij doet het voor nu in ieder geval. Moet straks nog even gaan nazoeken wat er nog meer mee aan de hand kan zijn.
 
Wishful thinking denk ik, áls je er al eentje verschalkt, lijkt het me overduidelijk dat je een brommer treft met iemand erop die niet kan sturen. Het is jouw feest, maar ik zie er het nut niet helemaal van in ;)DAT HEEFT IEDEREEN MET EEN @ !! :+

AT wielen zijn helaas van een redelijk belabberde kwaliteit aluminium, en rijden in winterse omstandigheden (lees: een door de overheid gesponsord zoutbad) is een soort vorm van sudden death voor je wielen. meestal beginnend bij het ventielgat, wat formaatje mandarijn aan gaat nemen. -O-

Je hebt wdb 2 opties: een andere set wielen organiseren, die zijn door duidelijke schaarste redelijk prijzig, ik zie soms prijzen langskomen van 4 - 600€, en dan zijn ze nog niet eens écht mooi en netjes.
Optie 2 is je wielen (laten) herspaken met een mooie nieuw setje Haan velgen icm mooie RVS spaakjes, dat kost nóg iets meer, maar imho wel de enige échte oplossing. Zeker als je in de winter ook rijdt.Een AT met een SM vergelijken is wel héél kort door de bocht he. :o

Spaar maar alvast voor een mooie voorvork mod, andere velgen met circuitrubber, een setje overgeproportioneerde remmen, een deftige modificatie aan het frame om het stijver te maken, een afslankkuurtje van laten we zeggen minimaal 100 kilo en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Tegen een fatsoenlijk gebouwde SM maakt je geen schijn van kans; nog niet misschien, geen meter, niks :N

Een @ is een prima machine, en in zijn eigen element redelijk onverslaanbaar overall, maar laten we niet gaan doen alsof je god bent op zo'n ding, want dan ben je wel een beetje aan het doorslaan _O-

Met AT kun je HEEEEL kort door de bocht ;-)

De SM die je beschrijft duidt meer op professioneel gebruik en ik rij net zoals het merendeel van de AT rijders gewoon voor de hobby. Echt hard gaan op straat doe ik gewoon niet afgezien van het verhoogd risico op een ongeval aan mezelf of een ander.
Vandaar dat ik weer een dagje op het circuit op wil maar deze keer met AT
omdat ik even niks anders heb. Gewoon lekker hard gaan zonder me druk te maken
om fietsers, vrachtauto's, bussen, invalide wagens, wilde ganzen, tamme ganzen, nijlganzen, canadeze ganzen, zwanen, eenden, katten, egels, honden, criminelen,
kinderlokkers, lataarn palen en natuurlijk Politici (hoewel)....oja en de politie.

Michiel Witmond van MWS heeft mijn vering gedaan en kenners weten dan het gewoon goed zit. Ik koos voor een afstelling (+andere veren) die acceptabel is in het terrein
maar gewoon goed is op het asfalt. Ik heb zowel met de VFR4 00 als de VFR 750
gereden op het circuit en durf het gewoon aan met de AT. Natuurlijk haal ik de niet de snelste ronde tijd maar om de doodsimpele reden dat ik aan het gas wil jengelen
dat gewoon legaal kan doen.

En ook al zie je het nut er niet van in....het kan gewoon. Wat is het nut ervan om in het terrein te rijden? Juist...omdat het leuk is. Heb je de testverslagen weleens gelezen van een AT?? De AT zou niet geschikt zijn voor het zware terrein...
Maar....we doen het wel!!!

Overigens bedankt voor de info over de wielen...maaruh...

weet iemand of een transalp wiel (zonder trommelrem weet niet wel generatie) past
op de AT? Hoe zit dat met de RD04 en RD07...zijn die uitwisslbaar??
 
Laatst bewerkt:
Ja een SM zou ik ook wel leuk vinden. Beetje spelen. Maar dat is heel wat anders dan een AT. Bovendien zou ik met een SM meer fun hebben op een kartbaan met veel en korte bochten dan die lange stukken en lange bochten bij Spa. Maaruh! Laat je vooral niet weerhouden. Iedere dag op een AT die je rijdt is een leuke dag, zeker als het iets speciaal is. Dus als dit je ding is: vooral doen :)

Het is hard werken op de AT....en daar krijg ik nou een kick van....
net zoals de meeste van ons...
 

misschien is hij al een keer eerder gepost...maaruh

blijft leuk maar hij gaat best langzaam...
 
Laatst bewerkt:
"Supermotard is ook een type motorfiets: de motorfietsen die aanvankelijk moesten worden omgebouwd om aan deze wedstrijden deel te nemen worden nu ook door fabrikanten kant en klaar geleverd, zelfs voor gebruik op de weg. In principe zijn het off/allroadmotoren met:

Een kleiner en breder voorwiel en achterwiel.
Grotere remschijven en remzuigers.
Aangepaste vering.

Aldus wiki ;-)
 
kijk dit lukt me nou net niet...
full
 
Laatst bewerkt:
ff topic vol spammen })

Vandaag een allroad cursus gehad. De dag begon voor mij erg nat en koud, maar dat mocht de pret niet drukken. Een kleine sfeer impressie...

wp000065.jpg
 
Het was een erg leuke dag in een mooie omgeving (Bergen op Zoom). Veel handige dingen geleerd :Y Laat deel 2 nu maar komen *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan