noorwegen 2012 tenten trip

Ploatjes kom me later
We zijn via Zweden afgezakt en over de brug in Denemarken beland
Morgen verder met de boot naar Duitsland en dan zijn we zaterdag weer thuis als het goed is
 
ah dus jullie staan ergens in DK saai land is dat he ? :) dus morgen ff met het rodbyhavn puttgarden bootje over is leuk bootje kun je wel lekker op eten in mijn ervaring :) ik raad de cuuryworst met friet aan wel ff mayonaisse bij vragen, telkens als ik met de truck op die boot zit vraag ik dat namelijk weer dat menu met mayonaisse, en het blijft lekker.

goede reis morgen met de laatste paar 100KM kijk uit voor de polizei in duitsland want ze jagen de laatste tijd weer flink op buitenlanders.
 
zo, was gisteren voor achten thuis na nog een mooi dagje rijden in duitsland. foto's plaatsen blijft een gedoe hier, maar hierbij een selectie foto's. ik reken op pieter om het verslag af te maken net als vorig jaar;) het was weer een mooie vakantie mannen.

het begon natuurlijk met de boot naar kristiansand
full


de eerste camping met waterval (dat hadden de meeste maar dat wisten we toen nog niet)
full


het weer begon prima. maar deze hoeveelheid water in de rivier was een indicatie voor het weer bovenstrooms..
full


dat leverde dus aardig wat mooie regenbogen op
full
 
ook vele pontjes gezien
full


en dus veel watervallen
full


en als het weer het toeliet mooie vergezichten
full


soms was het te koud om de helm af te doen..
full


dus echt koud.. wel mooi alweer een sneeuwballengevecht gehad dit jaar!
full


dan weer bijkomen op een pontje
full
 
hier was het prima toeven! met natuurlijk lunch uit de scooter (vergelijkbaar met tom zijn toverkoffers)
full


campings waren niet zo druk dus en ook wel eens dicht. de nacht hier was nogal stormachtig..
full


dus de nacht erna besloten we lekker knus in een hut te overnachten
full


en de nacht daarna ook. beregezellig natuurlijk.
full


pieter in actie
full


uiteindelijk zijn we maar naar het oosten gegaan, waar we veel meer van zulke landschappen tegenkwamen.. mooi weer dus, maar uitzicht minder spectaculair..
full


geen elanden gezien, wel veel borden..
full


john moest nog even een noors achterbandje hebben
full
 
uiteindelijk dus behoorlijk vervroegd de terugweg naar het aangenamere weer ingezet. om lekker te kunnen zwemmen in zweden bijvoorbeeld...
full


kustlijn was iets anders dan waar we voor kwamen helaas. en de wegen ook..
full


ron kreeg nog een lekke band door een sleutelje
full


maar we hebben ons prima vermaakt, hoewel het allemaal wat anders liep door het weer.
full


de slakkenaward is dit jaar naar pieter gegaan, hoewel john hem erg dicht op de hielen zat.
full


hij was wel wat zwaar dus pieter gaat met de caravan terug om hem op te halen.
full


in duitsland nog lekker bier gedronken (geen worst gegeten alleen) en toen was het alweer voorbij allemaal..
full
 
geen elanden gezien?? tja overdag zie je ze ook niet zo snel hoor, ik zie ze alleen in de schemering, 1 collega van me heeft er vorig jaar nog 1 aangereden midden in de nacht met de vrachtwagen, nou das gewoon het formaat van een paard en gewicht van een koe. maar wel mooi landschap he daar in de fjorden van noorwegen.
 
gelukkig niet in de schemering gereden (nou ja één keer maar dat was in de buurt van goteborg toen alle campings dicht bleken te zijn of niet bestonden)

zeker een mooi landschap ja! jammer van het klimaat:)
 
jammer van het klimaat? als je echt warm weer had willen hebben in noorwegen dan had je juli moeten gaan, de eerste sneeuw valt namelijk al in september/oktober in bepaalde gedeeltes van noorwegen dus tja als er sneeuw valt is het niet warm ;)
 
mooi lui , en dat jullie heel weer thuis zijn gekomen.
er volgen vast nog meer foto,s he :Y
de brommers deden het allemaal goed begrijp ik.
en zelf,s john bleef heel en droog :+
ik verheug me op de rest van het verslag, heb tijd want heb het in de rug :(
groet tom die jullie gemist heeft '(
 
we hebben je ook gemist tom! hoewel we nu een scooter hadden met toverkoffers, dat dan weer wel:)
beterschap, ik hoop binnenkort eens langs te komen voor een bakkie.
enne droog zijn we dus niet gebleven hoor..;)
 
Hoi

Voor de mensen die het leuk vinden heb ik een nieuwe topic geopend over mijn motor onderhoud op de gs club. Ik moet de komende maanden behoorlijk aan de slag. Er staat nu nog niks bijzonders op.

R1100gs grote beurt bij 207.000km

Gaan we volgend jaar met ze allen naar de camping van tom. Het zal vast wel warmer zijn dan in noorwegen. ik heb er nu al zin in lekker rijden met mij doorwaaipak in de hitte.
Als pieter nu nog airco op zijn motor monteert dan komt het vast goed.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog meer fotos. Wie had de meeste drank mee genomen?
Er zijn nog meer foto's , als ik wat tijd heb van de week ofzo zal ik een verslagje maken
De meeste drank had Margot bij zich , 1 fles whisky
Drank en mooie vrouw op 1 motor.
De rest hebben we bij de dagelijkse boodschappen gehaald
 
geweldig pieter , en ja volgend jaar bij ons zou best kunnen.
daar kletsen we bij een meeting van jullie nog eens over.
er zit vlak bij ons huis een hele fijne camping , waar we van de wc en douche gebruik kunnen
maken.
dat is er bij ons pas in september denk ik, de verbouwing begint in mei.
als het goed gaat , kost allemaal bakken met muntjes he :(
maar zekers een motor trip waard , en warm is het woord niet :+
maar iedere bike rijder is welkom , en mag als het kan op het terrein slapen.
mits we er zelf zijn natuurlijk....
 
Nou toch een mooi ritje geweest jammer van het weer B| , Komen er nog meer plaatjes ?
En volgend jaar naar Tom in Hongarije ? 8-)
Ik las dat Margot een fles Whisky mee had :+
Die dame komt aardig in de buurt van een droomvrouw :}
A: ze heeft een A rijbewijs en houd van motorvakanties :Y
B: ze houd van whisky zonder een drankorgel te zijn :9~
Als ze nu ook nog groene vingers zou hebben en van tuinieren houd dan ontvoer ik haar O-)
En Sjohn heeft die ouwe Kawa zonder kleerscheuren heen en terug gereden :}
Jammer dat zo`n tripje zo snel voorbij is :(
Danny :W :]
 
Leuk tochtje geweest zo te zien. Als jullie wat eerder waren gegaan hadden jullie voortreffelijk weer gehad (net als ik). Ik ben daar 3 weken geweest, van eind eerste week augustus tot en met laatste week van augustus. Op twee of drie bewolkte (en regen) dagen na, alleen maar mooi weer gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is nog wachten op Margot die alle foto's nog zal doorsturen maar hier wat uit eigen werk

Zo dan de tijd en zin gevonden om wat foto’s uit te zoeken
Helaas had ik niet elke dag internet en foto op mijn tablet zetten heb ik nog niet onder de knie



Ik vertrok droog maar bij hardenberg begon het te regenen tot ik bij de Elbe in Duitsland ariveerde en droog de boot op kon
Hier zou ik Jhon onmoeten maar die belde dat hij zonder benzine staat en komt later en ik ga dus alleen verder om een camping op te zoeken
Het begint goed en het gaat beter(ahum) ik wil een foto maken en graai in mijn jaszak en ik heb water ???? ja hoor is er precies op die plaats regen onderdoor geslagen en het toestel verzopen en doet het niet meer
Gelukkig mijn reflex ook meegenomen in de koffer



Op de camping in Denemarken komen Margot en Pieter er ook bij, die hebben op 1 dag 900km afgelegt


Op de Ferry naar noorwegen


Struktuur van waar zet ik mijn tent neer is van hier staat mijn brommer en daar valt mijn tent dus zet hem daar op hahaha



Hier wissel ik van achetraan rijden naar vooraan rijden Reden hiervan is dat John zo langzaam de bochten neemt dat ik steeds in de vrijloop kom en alleen op de rem naar beneden gaat
Het ging wel beter naar mate de reis vorderde



Op een veerboot waar er nog vele van zullen volgen


Hoog in de bergen een mooi uitzicht en prima weer om een broodje te smeren


Watervalletje



Weer wachten op een boot , zigzaggen naar boven, ook de boodschappen halen we onderweg


Na een paar keer de tent nat te hebben ingepakt voor de verandereing maar een hut genomen die goedkoper is dan 4 tentplaatsen



Hier wat gegeten en het was droog toeen we verder gingen


Maar het ging nog verder omhoog en het begon te miezeren wat overging in sneeuw


Hut nr 2 maar genomen na het sneeuw avontuur


Inmiddels hebben we de geplande route weggegooit en gaan richting het westen maar niet voordat we over de geiranger zijn geweest
Helaas op 1030 meter hoog begon het te sneeuwen en na goed overleg zijn we omgedraaid en hadden we 150km gereden om weer terug te zijn waar we zijn gestart In LOM (die weet ik nog)



De pontjes in Zweden zijn gratis


In zweden (of was het nog Noorwegen) een gesloten camping en na nog 2 gesloten en 1 niet bestande camping terug gereden naar de eerste om daar vrij te gaan staan
Met struikrovers in ons kookhok de volgende ochtend



Wat zoeken die in mijn koffer


Aan de Zweedse kust



Zwemmen in de zee dat gaan we doen ( ikke maak wel foto)


O ja ik had nog een lekke band ook en net op een dag dat ik achterop reed en het pas na enkele minuten werd gemerkt dat ik er niet meer was
Maar ze kwamen toch terug en ondertussen had ik de band al van een prop voorzien en Pieter (waarvoor dank) heeft een compressor meegenomen dus ook gelijk op de goede druk en weer verder


Ik heb het ongelofelijk naar mijn zin gehad en is voor herhaling vatbaar
Met dank aan Pieter, Margot en John
 
Laatst bewerkt:
gaaf ron , de foto,s zeggen genoeg he...
volgend jaar wil ik echt zelf weer een trip maken....... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan