Honda Integra scooter-motor

40 kW powerrr

MF veteraan
21 sep 2010
1.608
374
Zie demotorsite.be voor de nieuwste generatie Honda automaat, een echte toermachine.

http://www.demotorsite.be/content/honda-integra-met-volledig-nieuwe-motor-en-tweede-generatie-dct (Honda Integra met volledig nieuwe motor en tweede generatie DCT)
 
Staat ie er ineens toch, die MID-Concept.

Het is een soort cross-over; van alles wat en toch eens wat anders. Prima.
Nieuw blok, geen ruimtevretende V-twin maar een lijnmotor. De automaat spreekt me wel aan, een soort DSG maar dan voor de motor.  

Beter dan een V riem CVT met z'n onderhoud, hij heeft immers ook een ketting en dat geeft al genoeg gedoe. Heeft Honda toch geleerd van die grote Burgman want zo moet het dus niet...
Wel jammer van die ketting; dat houdt me persoonlijk toch wel tegen...

Ook weer typisch Honda is de naam, zoveel verschillende namen kennen ze daar blijkbaar niet...

Jammer ook van de E4-01, die proto stond destijds al naast de DN-01 maar helaas nam men de verkeerde in productie.
 
Laatst bewerkt:
ik ben wel gecharmeerd van het uiterlijk moet ik zeggen.

ik heb ook nog op www.scooter-station.com een afbeelding van een cardan aandrijving gezien maar wellicht dat dat het productie stadium niet gaat halen.

hoop dat we hem snel in het echt kunnen bewonderen.
 
deze afbeelding bedoel ik.
full
 
hybride ik had het niet beter kunnen zeggen.
die dn01 is erg leuk maar ze hebben inderdaad de verkeerde voor laten gaan.
want met de gp800 en al het andere wat nog op stapel ligt zoals de bmw etc.
was de E401 de lochiche keuze geweest waar ze in iedergeval meer op hadden kunnen verdienen dan die zichzelf uit de markt prijzende dn01.
al moet ik zeggen dat het blok van de dn ook subliem is.
10pk erbij en de prijs aanpassen heb je ook geen verkeerde aan.
 
Laatst bewerkt:
Vind deze toch ook wel mooi de e4 die ik gezien heb vind ik nogal lomp overkomen...
 
Erg jammer van die grote wielen, daardoor ws minder bergruimte.
Als deze fiets een ketting krijgt valt hij af.
700cc met de bak is wel erg leuk.
Het uiterlik mist ook het sportieve van de tmax, wat mij betreft net niet.
 
Laatst bewerkt:
........kettingaandrijving........ gemiste kans :N

Ik hoop dat "mijn" SW-T600 ooit met dit 700cc blok komt :Y
 
Ziet er niet slecht uit. Maar wat is hier nou precies scooter aan, alleen de zithouding?
 
........kettingaandrijving........ gemiste kans :N .....
Tandriem had inderdaad mooier geweest als een cardan te duur is...

Wel mooi dat er weer eens een ander type automaat wordt toegepast; een riem CVT werkt prima en heeft goede kanten maar als je wat meer rijdt krijg je ook duidelijk meer onderhoud, verder is het rendement op hogere snelheden niet bepaald goed.

Daar heeft zo'n Dual Clutch tandwielbak met dubbele koppeling allemaal geen last van.
Geen gedoe meer met versleten rollen, gegroefde varioschijven en brekende riemen; we kunnen ons straks gaan mengen in discussies over versnellingsbakolie, kettingwielverhoudingen en kettingsmeersystemen. :P Weer eens wat anders...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat een cardan extra kost op zo'n scooter/motor maar denk dat de meesten het zullen toejuichen. Ik vind wel dat het heel dicht tegen een Deauville aanleunt.
In ieder geval een compliment aan Honda voor de lef.
 
Hier schijft men: onhandige ketting en grote wielen. Op het toerforum: "gay". En ik maar denken dat de Integra de barriëre zou slechten tussen motor en scooter.

Hiermee kunnen we de DN-01 snel vergeten. Dat is toch een gemiste kans, met zijn sportcuiser uiterlijk, maar daarvoor te lage vermogen en door het ontbreken van bagageruimte en bescherming vooral een flaneerding. Ik vind dat de Aprilia Mana GT wel heel goed in de buurt komt. Dat is toch vooral een praktische lichte toerder.

Die ketting zou van mij een cardan mogen zijn, maar Honda heeft vooral ingezet op efficiency en dan kom je bij een ketting terecht. Die grote wielen zorgen voor een betere wegligging, minder lagerslijtage (minder omwentelingen en grotere naven), en de mogelijkheid voor een beter/ groter remsysteem.
 
voordelen en nadelen hebben alle motoren en scooters.... wie kan er geen nadeel aan zijn motor(scooter) opnoemen?
geef deze motor(scoot) een mooie prijs en het is een hit. ik ben voorstander iig...

grtz
tom
 
Laatst bewerkt:
voordelen en nadelen hebben alle motoren en scooters.... wie kan er geen nadeel aan zijn motor(scooter) opnoemen?
geef deze motor(scoot) een mooie prijs en het is een hit. ik ben voorstander iig...

grtz
tom

Mee eens. Voor de ketting zet ik er wel een pro-oiler op. die heb ik nu ook op mijn Bandit 1250.
Wanneer de prijs goed is zal mijn vrouw er zeker interesse in hebben. Iemand nog interesse in een Aprilia Scarabeo 300? Zie MP.

Gr. Arno.
 
Het uiteindelijk ontwerp valt me wat tegen. Het verschil tussen deze nieuwe 700cc en de 125 cc van de pcx snap ik niet helemaal. Ik heb nu een pcx en het model en ook het rijden zelf bevalt me echt super, voorheen een VFR uit 2004 gehad, maar ik had graag een pcx-achtig model gehad met wat meer vermogen maar deze 700 cc komt mij wat te behoudend over. Jammer.
 
Laatst bewerkt:
2012 beloofd interessant te worden, ben benieuwd wat Yamaha tegen Honda en BMW zal inbrengen, want als marktleider in de zwaardere motorscooterklasse hebben ze een en ander te verliezen
 
Bij Yamaha verteld men dat er als antwoord al een op alle punten verbeterde T-max klaarstaat. (meer vermogen, meer bergruimte enz)

Zou Suzuki dan ook nog mee gaan doen?

Edit; Ik lees http://dutchbigscoots.forum2go.nl/kymco-myroad-7001-t620.html (hier) op dat de Kymco er ook aan komt.

 
Laatst bewerkt:
Bij Yamaha verteld men dat er als antwoord al een op alle punten verbeterde T-max klaarstaat. (meer vermogen, meer bergruimte enz)

Zou Suzuki dan ook nog mee gaan doen?

Edit; Ik lees http://dutchbigscoots.forum2go.nl/kymco-myroad-7001-t620.html (hier) op dat de Kymco er ook aan komt.


De bergruimte vond ik al ok, de T-max is uiteindelijke een sportieve scoot,wie meer bergruimte wil kan naar een Burgman uitkijken.Ik zou eerder opteren voor een compactere scoot met meer vermogen
 
de prijs klopt...zonder topcase en koffers

Er staat ook vermeld ...max. snelheid 160 km per uur en dit voor een 700 cc ????
 
Terug
Bovenaan Onderaan