OLIE OLIE OLIE... alle vragen over olie stel je hier

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Screaming Chief

MF veteraan
7 jun 2005
27.804
4
Spijkenisse
Zo, dan maar een centraal topic.

Alles wat je wil vragen over olie doe je voortaan niet meer in nieuwe topics, maar in het centrale olietopic. Dat houdt iedereen in de gaten en zo krijg je sneller antwoord op je vragen of je kunt ze hier terugvinden.

(in post 1 zal ik alle olie gerelateerde topics proberen samen te vatten, zodat je de zoekfunctie niet hoeft te gebruiken)

Iedereen met suggesties, op- of aanmerkingen, gooi ze er maar uit, mag ook per PM.

Ga in de OP ook een samenvatting van alle vragen proberen te maken om het nog makkelijker te maken.

Hier een overzicht van de viscositeit van olie bij diverse temperaturen.
full


zo kun je zien welke olie er met welke overeen komen 3e kolom motorolie, 4e versnellingsbakolie.
 
Laatst bewerkt:
"Omdat het gewoon het beste is......." :} :} :}

Ik ben helemaal overtuigd!!! Elke dealer met financieel belang heeft altijd gelijk!! _O- _O-
"Gebaseerd op welke aantoonbare feiten...?" denk ik dan; maar waar maak ik me ook druk om |( . Iedereen heeft het recht om "objectief" te worden voorgelicht.

:W :W
 
ik verkoop niets (nou ja, bijna alles is voor de juiste prijs en voorwaarden te koop) en denk ook dat motorex gewoon het beste is.
KTM staat er nu niet echt om bekend dat ze bezuinigen en die vinden ook dat motorex DE olie is voor hun motoren.

maar iedereen mag denken wat die wil, doe ik ook ;)

en waar heb je mij horen zeggen dat hij gelijk heeft omdat hij dealer is?
ik gaf 2 suggesties van wat je kan doen...
 
ik verkoop niets (nou ja, bijna alles is voor de juiste prijs en voorwaarden te koop) en denk ook dat motorex gewoon het beste is.
KTM staat er nu niet echt om bekend dat ze bezuinigen en die vinden ook dat motorex DE olie is voor hun motoren.
En waarom gebruikt dan niet de hele wereld Motorex als het zo goed is. :?
Geef daar eens wat voorbeelden van aub. ;)
Kevin met zijn rollenlagers, naaldlagers, zilvercoating.
Heb je toch wel vaker gelezen. :? :+
 
Laatst bewerkt:
Pak de zoekfunctie maar, ik ga het niet weer uitleggen terwijl er hier zoveel experts rondschrijven
God heeft gesproken, het ligt gevoelig (motor-forum :? ) , voortaan alle olie info per PM.

Slotje. :')
Als jij of een ander een merk roept dat anderen de boel weer afbranden (helaas)
Ik neus wel ff verder anders maar even via een PM.
 
Laatst bewerkt:
was gekscherend bedoeld.
ging over kevinblades' (motorex verkoper) strijd tegen castrol (type rx oid?)
het zou niet in een japanner van 20 jaar oud kunnen omdat het voor de indische markt bestemd zou zijn.
denk keer het even om, met als doel om te kijken of mensen dit soort brol ook echt als waarheid gaan zien.
jij bent dus geslaagd *O* of begon je het te geloven -O-
 
Laatst bewerkt:
was gekscherend bedoeld.
ging over kevinblades' (motorex verkoper) strijd tegen castrol (type rx oid?)
het zou niet in een japanner van 20 jaar oud kunnen omdat het voor de indische markt bestemd zou zijn.
denk keer het even om, met als doel om te kijken of mensen dit soort brol ook echt als waarheid gaan zien.
jij bent dus geslaagd *O* of begon je het te geloven -O-


Daarom reageerde ik er niet op, en trouwens Castrol is best goed hoor, daar ben ik mee begonnen.
En jij monteerd nog steeds een conti RB2 en een K112A op je motor van 20 jaar oud??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan