Zijspannen en de wet

Je moen der wel 's wezen
Veur 't werk of veur de gein
Met de auto naor 't westen
Of 's eben fijn met de trein
Mar nao 'n poosie
is 't weer mooi west
Dan wu'j wel kroepens
weer naor huus
En be'j de brugge ienmoal over
dan be'j zowat weer thuus


Ten Oosten van de Iessel
is 'n ei gien lege dop
In het land van de wiezen
Komp de zunne op


Gien mense kek joe an
op de klank van joen woordn
Van Silvolde in 't Zuuden
Tot an Delfziel in het Noorden
Standverschil is uut de mode
Daor schöt gien mense wat met op
Bobendien is daor gien tied veur
We hebben wel wat anders
an de kop


Van Zwolle tot an Emmen
Van Nordhorn tot Berlien
Gao mar 's oostwaards
in joen gedachten
Of met 'n vliegmachien
Dan uuteindelijk,
a'j aal mar deurgaon
Ko'j bij 't begun weer terecht, opzich
En dan zie' j dat de halve wereld
Ten Oosten van de iessel lig

:o :+

Amen ;)
 
Gezwets hier allemaal, om te verbloemen dat iedereen eigenlijk een Zeeuw wil zijn.....




Amen :Y
 
Twente had het nog zwaar tegen Genemuuden vanavond. Is 4-3 voor FC Twente geworden.
Bij 56 min nam Geallemuun zelfs de leiding met 1-0. Bij rust 1-1.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vandaag rijles gehad en toen met mijn instructeur over verschillen in europa gehad.
Zo mag je in duitsland met een gewoon autorijbewijs een kleine bakwagen met een maximum van 7500 kg besturen. Hier heb je daar al een groot rijbewijs voor nodig. Hij vertelde me dat zo'n bestuurder gewoon heel europa door mag rijden. Hij houd zich namelijk aan de regels die het land van herkomst aan het rijbewijs heeft gesteld.
Zo mag in, ik geloof, duitsland niet met een aanhanger achter je motor rijden. Als nederlander mag dat dan weer wel omdat het hier gewoon in toegestaan.

Ik heb ook altijd gedacht dat het zo zou werken, toch wordt je in belgië/Frankrijk van de weg gehaald als je een auto sleept met een triangel terwijl het in Nederland mag.

Er moet toch ergens een wet zijn die zegt dat de regels van het land van herkomst gelden?
 
Ik heb ook altijd gedacht dat het zo zou werken, toch wordt je in belgië/Frankrijk van de weg gehaald als je een auto sleept met een triangel terwijl het in Nederland mag.

Er moet toch ergens een wet zijn die zegt dat de regels van het land van herkomst gelden?


Dat is el gek want een nederlandse agent mag een duitser die met zijn B rijbewijs in een lichte bakwagen rijdt niets doen. En jij mag met je motor met aanhanger gewoon door duitsland rijden.
Er is ergens een wet die dit zo heeft bepaalt maar ik weer zo uit mijn hoofd niet hoe dat zat.
 
Even iets anders

Zag net dat mijnen nieuwe span uit 1992 als zijspan op kenteken staat.

Voertuigcategorie: L4e/motorfiets

L4e betekent bij RDW:
L4e:
tweewielige motorvoertuigen met zijspanwagen, uitgerust met een motor met een cilinderinhoud van meer dan 50 cm³, als het een motor met inwendige verbranding betreft, of met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van meer dan 45 km/h.
 
Even iets anders

Zag net dat mijnen nieuwe span uit 1992 als zijspan op kenteken staat.

Voertuigcategorie: L4e/motorfiets

L4e betekent bij RDW:
L4e:
tweewielige motorvoertuigen met zijspanwagen, uitgerust met een motor met een cilinderinhoud van meer dan 50 cm³, als het een motor met inwendige verbranding betreft, of met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van meer dan 45 km/h.
yep , L4 is een goedgekeurd zijspan :Y :Y :Y
 
even terug komen op het al dan niet betalen wanneer je in Belgie een te betalend parkeerplaats in neemt met de moto?
zone met gratis parkeerplaats: logisch, niet betalen 8-)
zone met blauwe kaart: geen kaart nodig :9
zone waar betaald moet worden: verplicht ticket te nemen. :r dit ticket moet je bij houden voor wanneer je een pv zou krijgen. zonder ticket heb je geen bewijs en kan je zodoende de boete betalen.
deze regelgeving telt in gans Belgie. :?
99% zal je er niet voor beboeten maar wanneer je een boete krijgt en geen ticket kan voorleggen, betalen is de boodschap.
deze informatie komt van de verkeersdienst van Hasselt.
:]
 
even terug komen op het al dan niet betalen wanneer je in Belgie een te betalend parkeerplaats in neemt met de moto?
zone met gratis parkeerplaats: logisch, niet betalen 8-)
zone met blauwe kaart: geen kaart nodig :9
zone waar betaald moet worden: verplicht ticket te nemen. :r dit ticket moet je bij houden voor wanneer je een pv zou krijgen. zonder ticket heb je geen bewijs en kan je zodoende de boete betalen.
deze regelgeving telt in gans Belgie. :?
99% zal je er niet voor beboeten maar wanneer je een boete krijgt en geen ticket kan voorleggen, betalen is de boodschap.
deze informatie komt van de verkeersdienst van Hasselt.
:]


Ok duidelijk dus. In Tongeren schrijven ze geen motoren....dus wij zijn veilig *O*
 
Dag Oma.
Meer dan 14 dagen geleden!
Wouw!
Dan hebben de rijders/lezers zitten slapen, misschien?
Ik had altijd geleerd dat de wet geldt van het land waar het voertuig geregistreerd staat.
Ik heb indertijd met m'n Dnjepr met Nederlands kenteken gereden, in Duitsland, waar het type niet was goed gekeurd.
Het zou van de gekke zijn als je in een Europees land wel met een bepaalde motor, of met een span met passagier, mag rijden, dat dan in een ander land verboden zou zijn.
Nu ja, Europa maakt ons gek met allerlei rare wetten, dat weer wel....
Ik kom niet vaak in Spanje, dat weer niet, maar ik zou die plaatselijke flikken mooi een bon laten uitschrijven, als ik daar met passagier in de bak zou rijden.
En ik zou die bon aanvechten, en niet betalen, nooit betalen.
(Makkelijk praten, dat geef ik toe, ik kom niet vaak in Spanje, en heb op het moment geen span...)
En het lijkt me van de gekke!
Groeten,
Doudou
 
Terug
Bovenaan Onderaan