voorrangs bepalingen uitrit/erf

Leerzame info. Alleen in het genoemde voorbeeld vind ik dat niet het geval. Anders gezegd: het ziet er daar imo niet uit als een uitrit, zoals jij het beschrijft. Geen zichtbare beperkte bestemming, toch?

Ja ,geen discussie . Maar ik vroeg me af, hoe het zou zijn bij dit voorbeeld als er bij de ingangen naar rechts een P bord stond. Misschien geeft zo'n bord dan aan dat het een beperkte bestemming is. Was dus niet beterweterig bedoeld, maar oprecht een vraag.

in de post hierboven staat nl uitritconstructie al dan niet verduidelijkt door het ophogen van een rijvlak. Vind ik nog steeds niet overlopen van duidelijkheid.

Dat het voor heel veel mensen niet helemaal duidelijk is blijkt er ook wel uit dat hier in het dorp een weg aangepast is dmv uitritconstructie, met verhoogd vlak, maar dat er desondanks op het kruispunt maandenlang een bord heeft gestaan met rechts gaat voor. Toen ze eenmaal bedacht hadden dat dat niet klopte, moest je eens opletten hoeveel mensen voorrang namen vanuit die weg omdat ze dat net drie maanden ingeprent hadden gekregen.
 
toch mooi om te lezen dat zo'n simpele vraag zulke discussie's weer op gang kan brengen
:^
Da's dus ook precies mijn bezwaar tegen het feit dat iedere wegbeheerder maar zijn of haar eigen gang kan gaan, er is - als ik mij niet vergis - slechts sprake van richtlijnen. :?
Ik zou nu zo graag eens zien dat e.e.a. landelijk (of wellicht zelfs Europees) geregeld zou kunnen worden zodat het overal hetzelfde is om verwarring te voorkomen.
 
:^
Da's dus ook precies mijn bezwaar tegen het feit dat iedere wegbeheerder maar zijn of haar eigen gang kan gaan, er is - als ik mij niet vergis - slechts sprake van richtlijnen. :?
Ik zou nu zo graag eens zien dat e.e.a. landelijk (of wellicht zelfs Europees) geregeld zou kunnen worden zodat het overal hetzelfde is om verwarring te voorkomen.
^^ Dat dus. Nu doen ze echt maar wat: borden op verkeerde plaatsen, onjuiste borden, zelf-verzonnen-belijning, maak-een-glad-wit-flak-over-het-volledige-kruispunt (een soort nep-rotonde), etc. etc.
Door de dubbele doorgetrokken lijnen gaan mensen een enkele doorgetrokken lijn steeds minder serieus nemen, om het over de dubieuze vluchtstrookrijders (spitsstroken) maar niet te hebben... Verwarring i.p.v. duidelijkheid.
 
ff klein snel vraagje over verschil erf/uitrit..... ik snap dat je overal waar je een erf of uitrit verlaat voorrang moet verlenen aan iedereen ook al is het een dronkelap op een pogostok of een marieke op een paar stelten ofzo.maar er is blijkbaar een verschil tussen de voorrangsbepalingen tussen een uitrit en een erf.ik moet dinsdag voor de derde keer op voor mn theorie en ik wil graag weten wanneer je weggebruikers bij inrijden van inrit of erf moet laten voorgaan of dat zij je laten voorgaan..

Maar ehh, inmiddels zijn er alweer 2 dinsdagen voorbij, wat is het geworden?
 
...door alle tegenstrijdigheden en discussies wistie het ook niet meer en ten einde raad maar overal 'ja' ingevuld. ook bij de vragen hoe hard je mag
 
Terug
Bovenaan Onderaan