Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 3 alweer!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de achterschokbreker van mijn BMW R 1100 S vervangen. De vorige begon wat olie te lekken. Mooie gebruikte op de kop kunnen tikken en was een mooi klusje. Nu weer toppie.

Groetels, Cardanfreak
 
Begin gemaakt me motor te strippen om m helemaal te inspecteren en fit te maken voor het voorjaar.
 
De klep wordt nu alleen nog tegen gehouden door de klepseal.
Zeker als deze wat ouder wordt geeft deze niet heel veel weerstand meer.
 
nieuw balhoofdstel gemonteerd:


revisie-21.jpg



vandaag de poten en wiel erin,
en dan het blok.

revisie22.jpg



revisie-17.jpg
 
De klep wordt nu alleen nog tegen gehouden door de klepseal.
Zeker als deze wat ouder wordt geeft deze niet heel veel weerstand meer.
Volgens mij zit die klep nog gewoon goed vast. Maar ik snap je verwaring. De klep die je bedoelt is namelijk geen gewone klep dit is een vtec klep.
 
Die heeft geen schotel bovenop de veer dan?

Ben wel benieuwd hoe dat zit dan.
Ik ken v-tec alleen als variabele klep bediening, waarbij zover ik weet alleen de tuimelaars anders zijn.
 
Er zit nog een binnenveer in waarop een schotel zit maar die zit iets dieper als bij de normale kleppen.
Bij de motor vtec variant draait de motor tot 6800 tpm op de kleppen per cilinder en daarna wordt door olie druk de vtec kleppen geactiveerd waardoor de motor op 4 kleppen per cilinder gaat lopen. De nokken voor de vtec klep als de normale klep zijn zover ik kan zijn gelijk.

Ik zal vandaag wel wat foto's proberen te maken en een uitleg erbij te schrijven dan krijg je die wel per PB.

Je mag natuurlijk ook langs komen.
 
Niks te doen vandaag dus ff achterwiel gewisseld van de Nighthawk.

En toen weer niks te doen.
Me broer en ik dachten wat nou geel hesje er is een leukere manier om op te vallen.....

Het resultaat:

20111211150854.jpg

20111211150921.jpg

20111211150935.jpg

20111211150946.jpg

20111211151058.jpg

20111211151200.jpg


STICKERBOMB!!! :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan