Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag 2 |( |(

Achter schokdempers van mijn ouders auto vervangen (polo)
Hele binnen bekleding achterbak los gehaald, zit de boven bevestiging aan de buiten zijde in de wielkuip :( :(

Laatste demper klaar, as steun weg, krik laten zakken, zodra de auto de grond raakt, schiet e krik naar achteren (onder de auto) en raakt het brandstoffolter, aansluiting gescheurd |( |( Du snel bak erondert en bij Brezan een nieuwe.

Aan pa gevraagd of ik hem dan ook maar een grote beurt moet geven, als ik al toch zo bezig ben O-) O-)

En dat was daarmee de laatste keer dat vaderlief jou de auto toevertrouwde :+
 
Ik heb nog niet zo veel sleutelervaring en dus ook nog niet zo veel blunders. Gisterenavond in ieder geval de eerste grote blunder. |(

AF0aj1Q.jpg
 
Yep. Ik had de korf geblokkeerd met de speciale tang die daar voor is (Haynes WPH), i.c.m. een ratel en dop 30. Die klote moer ging maar niet los, dus heb ik bruut geweld gebruikt. Tja... "Pats!"

Ik weet niet meer of de ratel of de de tang is losgeschoten, maar de korf is nu kapot.

Oh ja... De moer zit nog steeds vast, as we speak. Nog ff geprobeerd met een handmatige slagschroevendraaier. Geen resultaat.

Nu is het wachten op een slagmoersleutel die ik besteld heb.
 
Yep. Ik had de korf geblokkeerd met de speciale tang die daar voor is (Haynes WPH), i.c.m. een ratel en dop 30. Die klote moer ging maar niet los, dus heb ik bruut geweld gebruikt. Tja... "Pats!"

Ik weet niet meer of de ratel of de de tang is losgeschoten, maar de korf is nu kapot.

Oh ja... De moer zit nog steeds vast, as we speak. Nog ff geprobeerd met een handmatige slagschroevendraaier. Geen resultaat.

Nu is het wachten op een slagmoersleutel die ik besteld heb.

Borgplaatje vergeten plat te buigen?
 
Maandagmiddag hoorde ik in de verte hoe de Honda cb 500 de buurjongen stond uit te lachen, hihihihihihi, pruttel, pruttel, hihihihihi

Een tijdje later. Zeg weet jij misschien?
Ik zeg, laat eerst de carburateurs maar eens leeglopen en gooi er nieuwe peut in.
En warempel een uur later komt er een cb 500 door de straat gereden. Niet zuiver, maar hij liep. (had hij de tank niet ververst, alleen maar bijgevuld)
Gisteren (een tankvulling later)kwam hij opnieuw voorbij gereden en het motorgeluid klonk al wat aangenamer. Hij ziet mij staan, en stopt, en begint in volle enthousiasme te vertellen over zijn "reparatie" en belevingen.

Ja, en eerst zweette de olieaftapplug ook nog olie, maar nu hij een aantal keer warm is geweest, is dat ook gestopt.

Ik vraag: Zit er nog wel olie in dan?

:X :$ uh...., ik kijk ff :o :N
 
Laatst bewerkt:
Maandagmiddag hoorde ik in de verte hoe de Honda cb 500 de buurjongen stond uit te lachen, hihihihihihi, pruttel, pruttel, hihihihihi

Een tijdje later. Zeg weet jij misschien?
Ik zeg, laat eerst de carburateurs maar eens leeglopen en gooi er nieuwe peut in.
En warempel een uur later komt er een cb 500 door de straat gereden. Niet zuiver, maar hij liep. (had hij de tank niet ververst, alleen maar bijgevuld)
Gisteren (een tankvulling later)kwam hij opnieuw voorbij gereden en het motorgeluid klonk al wat aangenamer. Hij ziet mij staan, en stopt, en begint in volle enthousiasme te vertellen over zijn "reparatie" en belevingen.

Ja, en eerst zweette de olieaftapplug ook nog olie, maar nu hij een aantal keer warm is geweest, is dat ook gestopt.

Ik vraag: Zit er nog wel olie in dan?

:X :$ uh...., ik kijk ff :o :N


_O- _O-
 
Maandagmiddag hoorde ik in de verte hoe de Honda cb 500 de buurjongen stond uit te lachen, hihihihihihi, pruttel, pruttel, hihihihihi

Een tijdje later. Zeg weet jij misschien?
Ik zeg, laat eerst de carburateurs maar eens leeglopen en gooi er nieuwe peut in.
En warempel een uur later komt er een cb 500 door de straat gereden. Niet zuiver, maar hij liep. (had hij de tank niet ververst, alleen maar bijgevuld)
Gisteren (een tankvulling later)kwam hij opnieuw voorbij gereden en het motorgeluid klonk al wat aangenamer. Hij ziet mij staan, en stopt, en begint in volle enthousiasme te vertellen over zijn "reparatie" en belevingen.

Ja, en eerst zweette de olieaftapplug ook nog olie, maar nu hij een aantal keer warm is geweest, is dat ook gestopt.

Ik vraag: Zit er nog wel olie in dan?
_O-


:X :$ uh...., ik kijk ff :o :N
_O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Ledlampjes kopen in china voor de brommert van mijn vrouw.
Bij de reacties las ik wel dat er veel kapot waren. Maar voor die paar euro wil je wel een gokje wagen.
Na een paar weken zijn ze binnenen gaan er gelijk in. En ze doen het niet :(

Zwaar balen natuurlijk en een hoop gemopper op die chinese rotzooi
Maar toen ging er een (led)lampje branden. Want deze lampjes kunnen op twee maniere gemonteerd worden en ledjes zijn gevoelig voor plus en min.

Omdraaien en ze doen het nu nog....... *O*
 
Laatst bewerkt:
in de jonge tienerjaren een rd500 gehad wou die 'tunen' cylinders eraf spoelpoorten laten frezen dubbele pakking, ik steek alles weer samen wilde voelen aan de uitlaatpoort ivm hoever de zuiger voorbij de uitlaatpoort ging om die nog wat uit te dremelen,,,, achteruit vooruit ,zuiger schoot opeens naar dtc ,tjoep daar ging men vingertopje
 
Laatst bewerkt:
in de jonge tienerjaren een rd500 gehad wou die 'tunen' cylinders eraf spoelpoorten laten frezen dubbele pakking, ik steek alles weer samen wilde voelen aan de uitlaatpoort ivm hoever de zuiger voorbij de uitlaatpoort ging om die nog wat uit te dremelen,,,, achteruit vooruit ,zuiger schoot opeens naar dtc ,tjoep daar ging men vingertopje

Ik zou m'n nick laten veranderen ................. Niepoortvingeren. 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan