Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
:X :X :X :X :X :X :X |( |( |( |( |( |(



2hxsykh.jpg


21b8z80.jpg
 
Kapot gegaan bij het te vast draaien bij monteren of een zijdelingse tik gehad.

Er uit te halen door een passende veiligheidskeilbout er in te steken en iets meer dan handvast aandraaien. Het resterende stuk schroefdraad van de bougie zal nooit echt vast zitten.
 
Kapot gegaan bij het te vast draaien bij monteren of een zijdelingse tik gehad.

Er uit te halen door een passende veiligheidskeilbout er in te steken en iets meer dan handvast aandraaien. Het resterende stuk schroefdraad van de bougie zal nooit echt vast zitten.

Klopt inderdaad schroefdraad zat gewoon los er in, heb het er met platte schroevendraaier uit kunnen draaien.

Gelukkig was het netjes gescheurd.
 
Gister merkte ik dat het achterwiel van de scoot speling had.

Druk de hele boel los, uitlaat eraf, remklauw e.d.
Blijkt de moer van de as los te zitten, vast draaien en de speling is weer weg.

Heb dit een tijdje terug bij de bezorg scoot ook al gehad.

Bij monteren wiel kan ik hem niet vaster zetten, dan gaat het achterwiel draaien (scoot op de grond met de banden en een persoon op de buddy aan de achterzijde) weet niet hoe ik de boel vaster aan kan draaien.

Hoe doen anderen dit?? beetje lock tite?, maarja, moet soms ook los dussss
 
Gister merkte ik dat het achterwiel van de scoot speling had.

Druk de hele boel los, uitlaat eraf, remklauw e.d.
Blijkt de moer van de as los te zitten, vast draaien en de speling is weer weg.

Heb dit een tijdje terug bij de bezorg scoot ook al gehad.

Bij monteren wiel kan ik hem niet vaster zetten, dan gaat het achterwiel draaien (scoot op de grond met de banden en een persoon op de buddy aan de achterzijde) weet niet hoe ik de boel vaster aan kan draaien.

Hoe doen anderen dit?? beetje lock tite?, maarja, moet soms ook los dussss

Met een luchtsleutel
 
Motor: Na aanschaf en een aantal kilometers vinden dat de schakelstang op een plek zit waar ik er net niet lekker bij kan.
Stangetje los, met teveel enthousiasme. Niks stuk, dus terug op de plek waarvan ik het idee had dat ik rijdende voort er beter bij kon.
Eerstvolgende rit, omhoog tikken was omlaag schakelen en vice versa. Toch maar weer even goed gezet.

Verder vooral er vanaf gebleven.

Auto:
Na carbwissel door een gereviseerd paar, een aantal vervangen bradstofleidingen en een week vloeken tieren en kloten de eerste proefstart. 3000 RPM stationair. K********t.

Aanslagschroefjes wat verstellen, geen effect, nogmaals, weer geen effect.
Opgegeven, teruggelopen om de oude carbs die onder het afdakje lagen uit te dampen even op te ruimen.

Nog even spelen met de hendeltjes, zo leuk die klepjes O-)

*Flap!*
[~[url="http://i1001.photobucket.com/albums/af133/dojrn/20160318_200931_zpsdnurigvc.jpg"]afbeelding~][/URL]

Aha! een dikke rubberen flap. Een enkele pakking tussen carb en motorblok is dus niet genoeg :+
Acceleratiepompheveltje bleef hangen achter deze moer:
[~[url="http://i1001.photobucket.com/albums/af133/dojrn/20160324_132402_zpsitbjg5bb.jpg"]afbeelding~][/URL]
Dus gingen de gaskleppen niet meer dicht.

Een maand later kwam ik erachter dat ik de brandstofaansluiting niet goed genoeg had vastgezet.
Overal peut! waaronder ook in de bougieschachten:
[~[url="http://i1001.photobucket.com/albums/af133/dojrn/20160508_121228_zpsgn9k6ouc.jpg"]afbeelding~][/URL]

Al doende leert men en je moet door schade en schande wijs worden. Maar probeer een tempo aan te houden dat bijgebeend kan worden door je beschermengel _O-

Op zich is dat geen sleutelblunder, ik vindt dat wel een stuk prettiger rijden :P
 
Tegenwoordig zijn er heel wat auto's waarbij schijven en blokken gelijk op slijten. Bij mijn bestelbus kan ik meer dan 180.000 met de blokken doen, de schijven waren naar verhouding meer gesleten dan de blokken. Blokken op is in dat geval schijven zeker op. De schijven achter leven gelukkig langer, Remblokken achter doen bij een Transit gemiddeld 40 k (gelukkig rijd ik veel lange afstanden en haal ik de 80 k, anders moest ik vaker achter remblokken vervangen als olie verversen. ) Mijn huidige Transit heb ik met 27 k op de klok gekocht. De vorige eigenaar reed vooral korte stukken en raad eens de achterremblokken zijn bijna op. Olie hoeft pas na 50 k vervangen te worden, de blokken halen dat niet eens.
Mooi is dat inderdaad die voorgeschreven kilometerstanden....

Mijn huidige auto (Fiesta uit 2013) gekocht met 25k op de teller. Staat nu 55k op.
Recent opeens bobine stuk. Prima, nieuwe besteld en erin.
Nog steeds dezelfde symptomen alleen dan nu met een werkende bobine...

Wellicht een bougie dan. Denk maar niet dat je bij die moderne blokken met een standaard bougiedop bij de bougie komt... Bougiedop veel te dik.

Toen maar naar een goede garage gebracht om diagnose te laten stellen en verder te laten fixen.

Mijn diagnose bleek te kloppen: bougie verrot. Zou 60.000km mee moeten gaan... niet dus.
Ook weer bijzonder. Het is een 3 cilinder. 2 bougie's zagen er veel nieuwer uit dan de stukke, alsof die al een keer waren vervangen.... waarom zou je 2 bougies vervangen en dan die ene laten zitten... altijd dealer onderhouden noemen ze dat bij verkoop..
 
Mooi is dat inderdaad die voorgeschreven kilometerstanden....

Mijn huidige auto (Fiesta uit 2013) gekocht met 25k op de teller. Staat nu 55k op.
Recent opeens bobine stuk. Prima, nieuwe besteld en erin.
Nog steeds dezelfde symptomen alleen dan nu met een werkende bobine...

Wellicht een bougie dan. Denk maar niet dat je bij die moderne blokken met een standaard bougiedop bij de bougie komt... Bougiedop veel te dik.

Toen maar naar een goede garage gebracht om diagnose te laten stellen en verder te laten fixen.

Mijn diagnose bleek te kloppen: bougie verrot. Zou 60.000km mee moeten gaan... niet dus.
Ook weer bijzonder. Het is een 3 cilinder. 2 bougie's zagen er veel nieuwer uit dan de stukke, alsof die al een keer waren vervangen.... waarom zou je 2 bougies vervangen en dan die ene laten zitten... altijd dealer onderhouden noemen ze dat bij verkoop..

Maar er was een bobine stuk dus zegt je redenatie geen klote. Niets. Nul. Zoals je twee andere bougies er uit zagen, zo had nummer 3 er ook uitgezien als de bobine daarvan niet was overleden.
 
Mooi is dat inderdaad die voorgeschreven kilometerstanden....

Mijn huidige auto (Fiesta uit 2013) gekocht met 25k op de teller. Staat nu 55k op.
Recent opeens bobine stuk. Prima, nieuwe besteld en erin.
Nog steeds dezelfde symptomen alleen dan nu met een werkende bobine...

Wellicht een bougie dan. Denk maar niet dat je bij die moderne blokken met een standaard bougiedop bij de bougie komt... Bougiedop veel te dik.

Toen maar naar een goede garage gebracht om diagnose te laten stellen en verder te laten fixen.

Mijn diagnose bleek te kloppen: bougie verrot. Zou 60.000km mee moeten gaan... niet dus.
Ook weer bijzonder. Het is een 3 cilinder. 2 bougie's zagen er veel nieuwer uit dan de stukke, alsof die al een keer waren vervangen.... waarom zou je 2 bougies vervangen en dan die ene laten zitten... altijd dealer onderhouden noemen ze dat bij verkoop..

Investeer in een obdlink mx obd interface met bluetooth. Ietsje duurder dan die goedkope elm interfaces, maar werkt feiloos. Dan had je zelf op telefoon, tablet of laptop al kunnen zien, wat het probleem was en op welke cilinder. Ik gebruik hem voor de transit, maakt het leven een stuk makkelijker. En koop een passende bougiesleutel bij een goede auto materialen shop. Voor ford kan je forscan downloaden, kan je veel mee doen bij een ford. Voor het motor management heb je al voldoende aan de meegeleverde software.


Wat betreft de bougie, als de bobine hapert, slaat hij zwart uit door slechte verbranding.
 
Neejoh, alle dealers zijn oplichters. :')


Niet allemaal, maar er zijn er een aantal, waar ik niet meer kom. Bij de ene gepruts in de werkplaats, bij de ander oplichtingspraktijken. Of idioot duur, gehuisvest in van die peperdure paleizen. Maar ook gewoon goede no nonsense bedrijven, waar ik me wel thuis voel.
 
Ben weer goed bezig :( :( :(

Vrijdag het achterwiel vast gezet,had de hele boel (onnodig) al los gehaald.

Rijdt ik net weg,schurend geluid bij de achter rem,direct maar terug.
Rem los gehaald,heb ik het achterste remblok verkeerd om gemonteerd,dus de remsintel naar buiten en de stalen drager naar binnen, gauw omgedraaid,remt weer als een tiet.

Bokken bij het wegrijden is ook over,helpt toch wel als het achterwiel vast zit O-) O-)
 
Eerste blunder, spiegelmoer te strak aangedraaid (en een beetje metaalmoeheid gok ik) :'(

mirror1.jpg

mirror2.jpg


Volgens de TLM guzzi dealer ben ik de sjaak en wordt het een nieuwe spiegel a 80 euro want de moertjes zijn niet los te bestellen.
Lijmen met bison componentenlijm werkte zoals ik verwachtte, niet dus.
 
Laatst bewerkt:
Eerste blunder, spiegelmoer te strak aangedraaid (en een beetje metaalmoeheid gok ik) :'(

[afbeelding]
[afbeelding]

Volgens de TLM guzzi dealer ben ik de sjaak en wordt het een nieuwe spiegel a 80 euro want de moertjes zijn niet los te bestellen.
Lijmen met bison componentenlijm werkte zoals ik verwachtte, niet dus.

Hallo.

Is wel te lassen hoor, daarna beetje opspuiten en je bent klaar *O*
 
Eerste blunder, spiegelmoer te strak aangedraaid (en een beetje metaalmoeheid gok ik) :'(

[afbeelding]
[afbeelding]

Volgens de TLM guzzi dealer ben ik de sjaak en wordt het een nieuwe spiegel a 80 euro want de moertjes zijn niet los te bestellen.
Lijmen met bison componentenlijm werkte zoals ik verwachtte, niet dus.

Lijkt wel bijna een knelkoppeling. En die zijn er in meer maten dan je denkt. Even naar de betere doe het zelf winkel.
 
Eerste blunder, spiegelmoer te strak aangedraaid (en een beetje metaalmoeheid gok ik) :'(

[afbeelding]
[afbeelding]

Volgens de TLM guzzi dealer ben ik de sjaak en wordt het een nieuwe spiegel a 80 euro want de moertjes zijn niet los te bestellen.
Lijmen met bison componentenlijm werkte zoals ik verwachtte, niet dus.
denk dat ik hier wel een moer op een oude spiegel heb zitten voor je
 
Maar er was een bobine stuk dus zegt je redenatie geen klote. Niets. Nul. Zoals je twee andere bougies er uit zagen, zo had nummer 3 er ook uitgezien als de bobine daarvan niet was overleden.
Ik had iets duidelijker moeten zijn. Ik doelde er niet op dat de bougie zwart en verzopen was.
De buitenkant van de bougie was behoorlijk gecorrodeerd en beschadigd. De andere 2 zagen er veel nieuwer uit.
Helaas geen foto's gemaakt en weggemikt.

Investeer in een obdlink mx obd interface met bluetooth. Ietsje duurder dan die goedkope elm interfaces, maar werkt feiloos. Dan had je zelf op telefoon, tablet of laptop al kunnen zien, wat het probleem was en op welke cilinder. Ik gebruik hem voor de transit, maakt het leven een stuk makkelijker. En koop een passende bougiesleutel bij een goede auto materialen shop. Voor ford kan je forscan downloaden, kan je veel mee doen bij een ford. Voor het motor management heb je al voldoende aan de meegeleverde software.


Wat betreft de bougie, als de bobine hapert, slaat hij zwart uit door slechte verbranding.
Goeie tip! Dankjewel!
Had dit met de goedkope ELM interface icm Dashcommand app ook al gezien: Misfire op cilinder 2.
Passende bougiedop wordt sowieso besteld voor de toekomst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan