Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had iets duidelijker moeten zijn. Ik doelde er niet op dat de bougie zwart en verzopen was.
De buitenkant van de bougie was behoorlijk gecorrodeerd en beschadigd. De andere 2 zagen er veel nieuwer uit.
Helaas geen foto's gemaakt en weggemikt.Goeie tip! Dankjewel!
Had dit met de goedkope ELM interface icm Dashcommand app ook al gezien: Misfire op cilinder 2.
Passende bougiedop wordt sowieso besteld voor de toekomst.


Misschien heb je de pech gehad, dat de bougiedop niet goed afsloot en dat er water bij is gekomen. Dat kan zelfs de bobine via lekstroom om zeep hebben geholpen.
 
Gewoon iets proberen te lijmen is voor heel veel mensen al een blunder eerste klas.
Lijmen, met wat voor lijm dan ook, gaat zelden of nooit goed.
Als iets afbreekt kun je er zeker van zijn dat het na lijmen altijd zwakker is dan het origineel, dus is het gewoon wachten tot het opnieuw breekt.
Dus als je besluit iets te gaan lijmen altijd proberen versterkingen aan te brengen en indien dit niet kan proberen te laten lassen (metaal) of in geval van kunststof afhankelijk van het materiaal proberen op te lossen/smelten.
Gewoon even iets lijmen werkt maar zelden.

Crap, dat ging er mis op de kleutelspeelzaal!
Voor mijn kind een lasapparaat ipv een potje lijm later...
 
Laatst bewerkt:
Gewoon iets proberen te lijmen is voor heel veel mensen al een blunder eerste klas.
Lijmen, met wat voor lijm dan ook, gaat zelden of nooit goed.
Als iets afbreekt kun je er zeker van zijn dat het na lijmen altijd zwakker is dan het origineel, dus is het gewoon wachten tot het opnieuw breekt.
Dus als je besluit iets te gaan lijmen altijd proberen versterkingen aan te brengen en indien dit niet kan proberen te laten lassen (metaal) of in geval van kunststof afhankelijk van het materiaal proberen op te lossen/smelten.
Gewoon even iets lijmen werkt maar zelden.


Kwestie van de juiste lijm voor het juiste materiaal kiezen en alles goed voorbereiden en de tijd nemen voor het uitharden van de lijm.
 
Zelfs bison maakt hele goede lijmen, maar ze worden vaak verkeerd gebruikt. Kunststoffen lijm je met de speciaal op de kunststof afgestemde lijm, idem met metalen en hout. Zelf lijm ik beroepsmatig veel hout op hout en op ondergronden als beton en anhydriet, meestal is het alleen met heel grof geweld weer los te krijgen. Tenzij ik wil, dat het verwijderbaar is.
Ook al het nodige kunststof en metaal gelijmd. Soms hangt mijn leven letterlijk aan vliegers met gelijmde onderdelen. En als het lang genoeg vriest schroef ik een zelf in elkaar gelijmde loperplank met schaatsijzers onder mijn kitebuggy, vlieger de lucht in en met een rotgang over het ijs. Stalen m20 bouten breken dan af als luciferhoutjjes, maar mijn gelijmde plankje blijft al jaren heel.
 
Laatst bewerkt:
Juist ja: Lijm voor de betreffende toepassing.
Hele vliegtuigen (echte!) worden met lijm aan elkaar geplakt.

Gemiddelde hobbyist plakt alles aan elkaar met plakband en Velpon.
Dan blijkt dat het toch na 10 min uit elkaar valt. De conclusie is dan dat lijmen kl*te is!
 
Ik zou sperma gebruiken om iets vast te plakken. Nog nooit een kind uit elkaar zien lazeren...

Secondenlijm is net zoiets als wd40, het heeft de naam een wondermiddel te zijn maar zodra je begonnen bent met toepassen weet je eigenlijk al dat er vele oplossingen zijn met een beter resultaat.
 
Secondenlijm bevat cyanide verbindingen, naar spul voor het lichaam. Niet mijn eerste keus en waarschijnlijk in de toekomst net zo omstreden als nu oplosmiddelen zijn. Ik zou het alleen gebruiken als er geen alternatief is. Veelvuldig gebruiken is zeg maar een sleutelhouder voor het lichaam.
 
Ik douw dat gebit ook niet direct terug, bovendien betwijfel ik of je nix krijgt van de kunststof waaruit het gebitje is opgebouwd. Ik drink alcohol ook en doe onregelmatige diensten, wat ook al niet zo best voor me is :N

Maar ja, je moet ergens aan doodgaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan