Motor-Forum

Select Forum

Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Hondama

Reg. datum:
19 sep. 2006
quote:
Zot schreef op 06 februari 2018 @ 12:12:

[...]

de grootste blunder is denken dat de accu stuk is ipv de hoofd zekering naast het start relais

Handvatverwarming heb ik niet zelf gemonteerd, zat er al op. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, ook niet als ik dat vergat.

Hoofdzekering is nog goed. Heb er zelf een accu in gehangen die het in mijn andere motor wel doet. Doet niks.

Zal dus wel de ECU zijn gok ik.
Overdag is hij een hele normale jongen...

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
Eerf schreef op 06 februari 2018 @ 13:41:

[...]

Handvatverwarming heb ik niet zelf gemonteerd, zat er al op. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, ook niet als ik dat vergat.

Hoofdzekering is nog goed. Heb er zelf een accu in gehangen die het in mijn andere motor wel doet. Doet niks.

Zal dus wel de ECU zijn gok ik.

_O-
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

ontevreden? bel me:)

Hondama

Reg. datum:
19 sep. 2006
quote:

Ik vind het eigenlijk niet zo grappig. Maar goed, vanmiddag maar ff de ANWB bellen. Motorfiets staat nu nog op het werk.

Heb ook wel eens eerder gehad dat ik de zekeringen had gecheckt en dat er toch één stuk bleek (heb ze nu, inclusief de hoofd) allemaal vervangen. Maar goed, hoor wel wat zij er van zeggen...

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
Eerf schreef op 06 februari 2018 @ 13:58:

[...]

Ik vind het eigenlijk niet zo grappig. Maar goed, vanmiddag maar ff de ANWB bellen. Motorfiets staat nu nog op het werk.

Heb ook wel eens eerder gehad dat ik de zekeringen had gecheckt en dat er toch één stuk bleek (heb ze nu, inclusief de hoofd) allemaal vervangen. Maar goed, hoor wel wat zij er van zeggen...

ey, zodra de anwb erbij komt wordt het nog grappiger :P
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

ontevreden? bel me:)

Reg. datum:
03 sep. 2016
Zuur :( Vraag me eerlijk af of de ANWB je kan helpen. Die gaan niet een defecte ECU kunnen repareren. Maar misschien is het minder erg dan dat.

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
quote:
Zot schreef op 06 februari 2018 @ 14:06:

[...]

Yup, dan halen ze er een vrouw bij die niet weet waar de koplamp van een motor zit (mijn ervaring)

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
sammie schreef op 06 februari 2018 @ 17:56:

[...]

Yup, dan halen ze er een vrouw bij die niet weet waar de koplamp van een motor zit (mijn ervaring)

daar ging het al mis bij jou denk ik... ? :+
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Verdrijvingsvlakken pakken!

Reg. datum:
14 sep. 2008
quote:
Zot schreef op 06 februari 2018 @ 14:06:

[...]

Hey, ik klaag niet over de ANWB hoor. Die zijn zeer efficient in het verhogen van de uiteindelijke werkplaatsfactuur. 8-)
Aan bovenstaand bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
F800S 2010 - S1000RR 2012 - S1000RR 2014 - RSV4 Factory 2014
RSV4RF #65 2015
- RSV4RF 2017
Öhlins - Brembo - Akrapovič

Hondama

Reg. datum:
19 sep. 2006
quote:
MasterTommy schreef op 06 februari 2018 @ 20:48:

[...]

Hey, ik klaag niet over de ANWB hoor. Die zijn zeer efficient in het verhogen van de uiteindelijke werkplaatsfactuur. 8-)

ANWB-er heeft hem uiteindelijk toch nog aan de praat gekregen (vond nog een zekering ergens, hij zei dat de zekeringskast niet origineel was, maar dat lijkt me sterk).

Anyway, gaf wel aan dat de spanningsregelaar overleden was (en de accu).
Aangezien een nieuwe accu en spanningsregelaar ongeveer de helft van de waarde van de motor vertegenwoordigen maar besloten deze als onderdeelvoorziening/oefenobject te bombarderen. Speelde toch al in mijn achterhoofd... (mankeert eigenlijk ook wel meer aan de motor)

dlcbrvfrxllc4

Reg. datum:
06 apr. 2003
Wat voor Honda is het? Spanningsregelaars uit China kosten een fractie van de prijs. Standaard loodaccu en je bent weer onderweg.
tisniedevalmaardelanding

Reg. datum:
14 mei. 2005
quote:
Zeroground schreef op 06 februari 2018 @ 22:26:
Wat voor Honda is het? Spanningsregelaars uit China kosten een fractie van de prijs. Standaard loodaccu en je bent weer onderweg.

Of een soort verloop kabel maken (indien nodig) en een spanningsregelaar van een XJ yamaha er onder hangen. Zeker bij de oudere types is de stroomvoorziening vrijwel allemaal gelijk. Dus dynamo met geregelde rotor. Dan kun je iedere andere spanningsregelaar gebruiken mits je m goed aansluit.

En spanningsregelaars van XJ yamaha gaan niet kapot, itt Honda....
XJ900F(4BB), XJ900F(58L 2x),

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Zeroground schreef op 06 februari 2018 @ 22:26:
Een Honda die misschien over 15 jaar ineens en totaal onverwacht 10.000 euro waard is. :?
Dan is het een gewaardeerde oldtimer. :+
(Maak ik nu mee met diverse youngtimers die tien jaar geleden nog gebakjes waren van 250 euro.. :') )

Maar inderdaad hoeft het niet de wereld te kosten en wat is er leuker dan voor een prikkie van A naar B te rijden? :]
04/04/2018: Erasmus MC: u mag vanaf nu zes maanden niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Circuitseizoen geopend, woensdag 11/04+09/05 CPZ!

Reg. datum:
18 jan. 2011
quote:
Bol d'or Albert schreef op 06 februari 2018 @ 22:38:

[...]

Of een soort verloop kabel maken (indien nodig) en een spanningsregelaar van een XJ yamaha er onder hangen. Zeker bij de oudere types is de stroomvoorziening vrijwel allemaal gelijk. Dus dynamo met geregelde rotor. Dan kun je iedere andere spanningsregelaar gebruiken mits je m goed aansluit.

En spanningsregelaars van XJ yamaha gaan niet kapot, itt Honda....

dat zal een heel lastig verhaal worden. In de XJ heb je een dynamo met een rotor die voorzien is van sleepcontacten. Als je die sleepcontacten niet hebt valt er met een XJ spanningsregelaar ook niks te regelen...
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

XJRowner

Reg. datum:
14 dec. 2002
quote:
sodeknetters schreef op 07 februari 2018 @ 16:42:

[...]

dat zal een heel lastig verhaal worden. In de XJ heb je een dynamo met een rotor die voorzien is van sleepcontacten. Als je die sleepcontacten niet hebt valt er met een XJ spanningsregelaar ook niks te regelen...

Dat geldt niet voor de XJ600F en YX600 Radian vanaf 1989.
Lady N
R5F, SR500, XJ550 Seca, XJR1300 Diversion, XJ600S Diversion

Reg. datum:
04 feb. 2011
Mijn eerste kleine blunder.

Alarm overzetten op nieuwe motor.
Alles aangesloten en getest.

Wil ik een rondje gaan rijden gaat het alarm ineens af na 30seconden...

Zendertje zit in me zak. Heb dikke handschoenen aan en dat ding maar herrie maken...

12 volt aansluiting vergeten die het alarm laat weten dat het contact aangezet is...

Yamaha szr 660

Reg. datum:
13 apr. 2017
Blunders zat inmiddels gemaakt. De meest zure was toch wel die ene keer dat ik op m'n brommer een nieuwe cilinder ging installeren. Heb er 50km van kunnen genieten. Was vergeten een klein moertje aan te draaien die het olietandwiel vast hield....

Maar goed, weer een nieuwe besteld, deze keer niks vergeten. Wil ik de cilinder aandraaien en die bouten blijf ik maar door draaien. Ik bang dat het schroefdraad kapot is. Gelukkig was dat niet zo, de bouten rekte alleen enrom uit (metaalarmoede oid denk ik). Scooterzaak is zondag en maandag dicht terwijl ik maandag toch echt naar school moet. Uiteindelijk met 3 van de 4 cilinderbouten gereden. Ging nog verbazingwekkend goed.

En dan de laatste van de dag. Ook weer met de bovenstaande cilinder... Kleppen stellen! Had het al vaak zat gedaan om te weten hoe dat moest. Was alleen deze keer vergeten het accuklepje (de accu lag 10cm voor de kleppen) terug te leggen. Tijdens het stellen met de voelermaatjes het blok en de pluspool van de accu aangeraakt..... ook dat deed flink pijn. Voelermaatjes aan elkaar vastgelast en mijn hand kreeg ik niet meer open. Klein bijkomend probleempje, om de cilinder te vervangen moest je de vering van het blok losmaken aan de achterkant. Scooter stond dus op een krat en kon niet verplaatst worden. Heb ik dus alsnog de hele scooter in elkaar moeten zetten voordat ik naar de huisarts kon gaan.

Nu gelukkig overgestapt op motoren, vrees dat er nog vele blunders van mijn kant zullen komen...

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Ach je leert er wel van neem ik aan,je moest eens weten wat ik allemaal
gesloopt heb in mijn brommertijd.En ook daarna ging het soms nog mis ;)
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

De Meester zélf

Reg. datum:
10 nov. 2006
Wie doet en blundert, leert
Wie niks doet blundert niet, maar leert ook niks

Leve de blunderaars *O*
Nogal een knurft met excel

Brikkenrijder

Reg. datum:
28 mrt. 2006
quote:
Mophius schreef op 28 februari 2018 @ 10:00:
Heb ik dus alsnog de hele scooter in elkaar moeten zetten voordat ik naar de huisarts kon gaan.

_O- Zoiets is mij ook eens overkomen. Uitgeschoten met een stanleymes, zo mijn vingers in. Kom je met een bebloede brommer aan bij de dokter. Nou, dan heb je bekijks hoor... :P
1977 Honda CB750F2 Four SuperSport
1985 Kawasaki ZN1100LTD met velorex 592 bak (ombouw door EHE)
1986 Kawasaki KZ750LTD
1991 Suzuki VX800 met velorex 700 bak
1996 Yamaha YZF600R Thundercat

Aprilia Shiver

Reg. datum:
05 mrt. 2007
quote:
Mophius schreef op 28 februari 2018 @ 10:00:
Wil ik de cilinder aandraaien en die bouten blijf ik maar door draaien. Ik bang dat het schroefdraad kapot is. Gelukkig was dat niet zo, de bouten rekte alleen enrom uit (metaalarmoede oid denk ik).

Metaalarmoede? :P
To be is to do - Socrates | To do is to be - Sartre | Do be do be do - Sinatra

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Dat heb ik ook. Telkens als ik wat wil maken heb ik het juiste metaal niet liggen. Pure armoede!
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
14 okt. 2014
In de 80er jaren was ik de trotse bezitter van een Honda GL1000, oftewel een eerste generatie Goldwing. Op enig moment werd het starten een probleem, bleek de startkoppeling te zijn;
Dit betekende het hele block uitbouwen, (ongeveer 7 uur werk...) de achterkant eraf, startkoppeling loshalen, bleek dat 3 veertjes die rolletjes moesten aandrukken volledig weggerot waren.
Goed, de veertjes vervangen, eea in omgekeerde volgorde opnieuw monteren, het block weer in het frame hangen, opnieuw 7-8 uur werk. Op het moment dat ik vol verwachting de contactsleutel in het slot steek komt mijn echtgenote naar buiten, en spreekt de gedenkwaardige woorden: die 3 ijzeren dingetjes in de vensterbank, kunnen die weg of moet je daar nog wat mee..... juist....die 3 ijzeren rolletjes!
Spul opgeruimd, volgende dag opnieuw begonnen. ging allemaal wel wat vlotter de tweede keer, maar toch!

Reg. datum:
24 jan. 2018
quote:
halflive schreef op 28 februari 2018 @ 19:06:
Dat heb ik ook. Telkens als ik wat wil maken heb ik het juiste metaal niet liggen. Pure armoede!

Ik heb dat als ik iets wil kopen. Dan mis ik altijd de juiste hoeveelheid metalen kleine schijfjes in mijn portemonnee. Dat is pas armoede!
ČZ 453-125cc, GS500E, Bandit 600N

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
dat heet dan kleine armoede, Grote armoede is als je papier te kort komt :+
gehad: Honda CB250RS, Kawasaki 305Ltd, Honda CX500, Kawasaki GT550, nu: BMW R65

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
quote:
jaap43 schreef op 01 maart 2018 @ 09:41:
dat heet dan kleine armoede, Grote armoede is als je papier te kort komt :+

_O-
The lone racer™

09-05-2018 MSL Assen
12-06-2018 RaceCracks Assen

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.