Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Deze zijn van het merk Marving.
Grappig he ;)

Wat de DOHC betreft: hier zijn ook oudere modellen van.
En ook die zijn volgens mij anders dan de onze.
Wat dus in zou houden dat deze dus niet gaan passen...

Deze hebben ze voor de CB 750 Seven Fifty:
g_4-1cilindrico.jpg

En deze:
g_hondaH-2135-BC.jpg


Voor de CBX750F hebben ze deze:
g_4-1superendurance.jpg


Ik zou het best geinig vinden om zo'n 4-1 spruitstuk te hebben en om daar dan een demper op te zetten die je op moderne motoren ziet.
Yoshimura en Akrapovic enzo...
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat zo iemand dan niet reageert. Zie je toch weer het verschil tussen betaalde advertenties op Marktplaats, en gratis advertenties op zo'n site..

Tja als de tijd voor mij rijp is en het rijbewijs is in de pocket, probeer ik er een van een echte liefhebber te scoren, die gaan er goed mee om(zoals jullie, anders zit je niet in dit topic lijkt me).


Zelf altijd een liefhebber geweest van mijn auto en nog steeds, dus zodra die binnenkort te koop gaat heeft iemand daar echt een geluk aan!
 
ik ben een liefhebber, maar mijn hawk glimt niet behoorlijk hoor :) ik ben vooral een liefhebber van het veelvuldig gebruik van het ding.

Wat zouden jullie concreet doen trouwens als je uitlaat echt door is? (niet meer te lassen)
Ik rij de winter door, en ben bang dat ie wel eens stuk zou kunnen gaan
 
Oei, dan ben je 'm zo kwijt denk ik.

Probeer 2ehands pijpen te scoren.
Eventueel zou je ook de uitlaten van de opvolger kunnen kopen, wellicht dat je met de ophanging aan de haal moet, maar ze zijn verder niet veel anders.
Of je koopt een 4-1 uitlaat, maar dan moet je ook de sproeiers aan laten passen.

Tip:
Andere uitlaten hebben andere diameter bochten. Dit zal resulteren in het verplaatsen van het vermogen. Meer onderin óf juist meer bovenin. Houd hier rekening mee mocht je ooit zo ver komen.



Ik heb mijn uitlaat vorige week nog eens goed bekeken.
Twee bochten hebben een deukje (onder het blok)
En 1 bocht is flink aan het rotten... Die gaat het niet lang meer vol houden.

Gelukkig heb ik een connectie om dat te laten repareren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn uitlaat laten lassen. De dempers zelf blijven lang goed. Als je de div discussies lees, geven veel NH rijders de voorkeur voor de originele dempers. Die van die CBX750F lijken qua vorm op de originele. De CBX heeft ook hetzelfde blok als mijn 750.

Voorlopig is dit nog niet a/d orde.

Iemand al eens gedacht over een stuurdemper? Ik kreeg de tip die te gebruiken omdat de hawk door z'n kleine voorwiel en balhoofdhoek erg de neiging heeft "in de bocht te vallen".
 
De uitlaten van de CBX zijn volgens mij veel kleiner.
Stiekem denk ik dat de CBX meer vermogen heeft, mede dankzij die uitlaten.



Een stuurdemper is ter voorkoming van een tankslapper.
En die zal je sneller krijgen op een motor met een steile balhoofdhoek dan op een motor met een luie hoek zoals de Nighthawk.
En als ik wat natuurkunde toe pas... dan denk ik: kracht maal arm; en dan denk ik: hoe groter het wiel, des te meer wil hij rechtop komen in de bocht.

Ik vind de Nighthawk lekker sturen op snelheid, dus een stuurdemper lijkt mij de grootste onzin eigenlijk...
 
Yes, hem kofferrek gemonteerd :)

Nogal zitten klooien met beugeltjes maken, buiten op de stoep.

Maar hij zit :)

Ga lekker van maandag tot en met vrijdag naar Sauerland en Eifel :Y
Lekker met de tent :)

Ik heb een TomTom Rider gehuurd en m'n eigen routers erin geladen.

Tot vrijdag!
 
Ben weer veilig thuis :Y

Was gaaf!

Binnenkort foto's en filmpjes.

P.S. Kunnen jullie een avatar uploaden, want dan kan ik iedereen beter uit elkaar houden... lol :)
 
ziet et goed uit! Lekker volgepakt! Ben je wezen off-roaden trouwens? :)
Heb je zelf die geperforeerde schijven gemonteerd? waren de oude op, of zitten ze erop voor de beter/mooier?

Of heb je de boormachine erop gezet? :)


Ik heb een paar dagen niet gereden (en niet op MF gezeten) - was in Duitsland voor het werk.

Laatste keer dat ik reed regende het trouwens hard. Op een gegeven moment begon hij op 3 poten te lopen. Ik heb al eerder (jaar geleden) 1 bougiedop vervangen - die was ingescheurd - waarna dit probleem niet meer is opgetreden. Tot mijn schrik was het dezelfde cylinder (no 2) die ermee ophield.

S avonds heb ik de bougiedop eraf getrokken, en er kwam allemaal water uit. Misschien is ie lek op het punt waar de kabel de dop ingaat? Ietsje later in de droogte pakte hij hem trouwens weer.

Moraal van het verhaal: (1) lering ende vermaeck (2) zou het aan m'n doppie liggen, m'n montagekunsten of misschien toch de bougiekabel? Hebben jullie de originele kabels er nog op zitten, en zonee: kan je de kabel aan de bobine kant er zo indraaien, of zit ie in de bobine gesoldeerd?
 
ziet et goed uit! Lekker volgepakt! Ben je wezen off-roaden trouwens? :)
Heb je zelf die geperforeerde schijven gemonteerd? waren de oude op, of zitten ze erop voor de beter/mooier?

Of heb je de boormachine erop gezet? :)
Voor de foto zijn we 10 meter off road gegaan :+

De schijven zaten er al op toen ik hem kocht.
Ik kan niet terug vinden van welk merk ze zijn.
Alle aftermarket schijven die ik ken zien er anders uit.

Wat de bobine's betreft kan ik je niet verder helpen.
Wellicht een goede vraag om op de nighthawk-forums.com te vragen.

Het werkplaats handboek al doorgenomen?
 
Leuk zo'n topic over deze fijne fietsjes!

Heb zelf meerdere CB700SC's (en 750) gehad en blijf een zwak houden voor dit type.
Mocht iemand ooit nog eens een wit/blauw/rode uitvoering in absolute origineel staat weten of tegenkomen die te koop is, dan hou ik mij aanbevolen. Hij moet dan wel in "mint condition" zijn.

Ik kwam bij het opruimen van de schuur nog enkele onderdelen tegen, heeft één van jullie daar belang bij? Ik heb liever dat ik een liefhebber er blij mee kan maken dan dat ik het allemaal op MP moet gaan zetten.

Het volgende heb ik nog:
- Koplamp
- Achterlicht
- Carburateurs (volgens mij van een 700), type: Kehin VE65A[A]V17
- Voorwiel, compleet met schijven, as, telleraandrijving en band
- CDI unit
- Spanningsregelaar

Ik hoor het wel.
 
Laatst bewerkt:
@ Alfred: bedankt, maar alle onderdelen op mijn NH werken nog :)
@ madmarv: ik zou ook zelf eens kunnen kijken natuurlijk, ik dacht: als iemand het zo weet, dan scheelt dat weer :)
 
Welkom Alfred.J :W

Zo, ben terug van de Mega Meeting.
Heb helaas geen enkele andere Nighthawk gezien (wel een 650, maar die zijn toch echt heel anders), maar toch was het wel een leuke bedoeling :Y
 

Thanks voor de tip, maar zoiets zoek ik dus niet.... :N
"Mint condition" betekent nieuw, of nog mooier dan nieuw.

Als je goed kijkt dan kun je zien dat ze aardig druk bezig zijn geweest met de matzwarte knikkerbus. Dit kun je bv. zien aan de motordeksels, deze horen licht glanzend te zijn, niet mat. Die deksels en bv. ook de uitlaten krijg je met spuiten nooit zo als ze origineel horen te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan