Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

14 april heb ik een toertocht in de omgeving van Zwolle.
Ik rij dan met iemand mee die een Honda Goldwing 1200 van '86 berijdt.

Daarna nog even naar de pitstop dag van ten kate motoren.
 
Kut... de pull cable (gaskabel) is gebroken...

Nu maar eens aan nieuwe kabels zien te komen...
Ze zijn niet meer leverbaar.

Heb iets gelezen dat de kabels van een CB750 Seven Fifty zouden passen.

Even uitzoeken dus...
 
mm lastig! iets universeels? nog via cmsnl.com verkrijgbaar?
Moest je gesleept worden, of heb je zelf aan het uiteinde van de kabel getrokken?
 
via cmsnl het oem nummer achterhalen, en googelen maar! levert iig geen nederlands webshops op, dat is minder grappig. Als je wat uit de VS wilt laten komen, laat het dan even weten, dan wil ik er ook wel 1 en de shipment delen.
Mijn kabel is vorig jaar geknapt, en de dealer had ook aardig moeite met het vinden van een nieuwe. Enig idee hoe lang zo'n ding meegaat?
 
Voor zover ik er achter kan komen zijn de kabels ook in de USA niet meer verkrijgbaar.

Ik vraag me af of de kabel van de CBX750F niet gewoon 't zelfde is.

Ik ga het nog wel even vragen op het Nighthawk forum. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waar die kabel bij breekt.
(vorige eigenaren hebben de kabels dus niet netjes gesmeerd, zoals ik elke beurt wel doe)

Kabels bij CMS kosten ongeveer 31 a 36 euro per kabel.
Een hele set kost bij Louis.de slechts 20 euro.!!

Omdat de kabel door roestvorming gebroken is, moet ik dus ook de buitenkabel vervangen... anders had ik zelf wel wat gemaakt namelijk...


PS. de kabel brak bij de benzinepomp 2km hier vandaan.
Kon nog wel gewoon rijden.
Maar voor de veiligheid toch maar wachten totdat ik een vervangende kabel heb.
Het gaat dus om de kabel die het gas los sluit.
Ik zei dat dat de Pull was... maar ik denk toch dat het dan de Push is :)
 
Hallo mede-Nighthawk rijders.

Even een algemeen vraagje. Hoe is jullie ervaring met cmsnl ? Als een onderdeel daar staat, met een prijs, is hij dan vlot te leveren ? Ik heb namelijk m'n startketting onder uit m'n blok gevist. Om te kijken of dat het enigste was wat kapot is, heb ik mijn blok eruitgehaald en de onderste helft erafgehaald, wil namelijk niet knutselen aan de cilinders en kleppen. Zoals het er uitziet is hij verder nog in goede toestand, schakelvorken zonder slijtageplekken en ook de spanner is nog heel. Bij cmsnl staat een ketting van een ander typr wat passen moet. Hoe is jullie ervaring? Iemand ook al eens het blok gesplitst ?
 
geen idee, heb er nooit wat besteld. Laatst had ik ringetjes nodig vor de remklauwen. Via cmsnl het oem nummer opgezocht, dat in google gestopt. Wat bleek: een of ander oud model goldwing heeft dezelfde klauwen, ik kwam op goldwingshop.nl uit, die ze snel en goedkoop geleverd heeft. Ik heb geen idee of die ketting ook in andere modellen gebruikt wordt. Verder is er nog bikebandit.com en oldbikebarn.com (of zoiets)
 
De prijzen bij CMSNL zijn exclusief btw, dus die komt er nog eens bovenop.
De verzendkosten zijn er ook vrij hoog. Volgens mij betaalde ik daar 8 euro voor...

De tip die TheHawk geeft is daarom een hele goede; Zoek het onderdeel nummer op en ga daar mee googlen.
(eigen schuld dikke bult voor CMSNL :Y )
 
Leg je probleem anders eens voor aan ene (goede) Honda dealer. Misschien zijn er andere Honda type's waarvan de kabel ook op jouw machine passen. vlgs mij zag ik iets over de jongere 750 waarvan de kabels passen op het NH-forum.

Misschien heeft Roukema nog een sloper met goede kabels.

CMSNL werkt goed voor mij. Niet vlot met leveren, maar uit ervarign weet iik vaak de beste optie. Verzending uit de VS kan ook lang duren. dan is CMS vaak nog de snelste.
 
Ik heb idd gelezen dat de CB750 Nighthawk kabels passen, maar die zijn weer anders dan die van de CB750 Seven Fifty. En die kan je voor 20 euro kopen bij Louis.de
Ik denk dat ik maar gewoon een rvs binnenkabel ga bestellen en de buitenkabel even goed ga schoonmaken.
 
Er staat een CB750SC Nighthawk op Marktplaats met een grote kuip.
Ook zitten hier uitlaten van de CB750 Seven Fifty op als ik me niet vergis:
http://link.marktplaats.nl/547066429

rDlrRPvkBH4CjeRUlZ+9Kw==.jpg

gAkA==.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik de details en de lijnen bekijk is dit wezenlijk een Nighthawk S. Heel apart. Nooit eerder gezien/opgevallen. Ik ben zo vrij geweest de foto's door te zetten naar het NH-forum. Ben benieuwd wat die er van vinden. wellicht een variant die ik nog niet ken, anders is iemand wel heel druk beziggeweest met z'n NH.

Wisten jullie dat CMSNL ook motorfietsen verkocht? (Ze hebben een Z900)
 
Laatst bewerkt:
De kuip op deze Canadese Nighthawk is een standaard after-market kuip.
Ik weet de naam van de producent niet, maar het is wel een bekende.

Je ziet ze vaker op Honda's zitten.
Leuk gedaan en waarschijnlijk ook een stuk comfortabeler dan de standaard kuip.
 
Laatst bewerkt:
Oke.. nader onderzoek heeft uitgewezen dat dit een Schurgers 980S kuip is.
Nederlands fabricaat!
 
Laatst bewerkt:
Voorloopig ziet het weer er nogm prima uit voor zaterdag!

@madmarv.

Heb je de motor alweer klaar of nog niet?
 
Zo... om half 4 kwam ik eindelijk aan... was een flinke rit vanuit Tilburg.
183km incl. een tankbeurt in 1:30 uur gereden :Y

Volgens mij zag ik in een groep motorrijders, die in tegengestelde richting reden, een rode Nighthawk rijden.

Heb je je motor nog op de rollerbank gehad ANAR?
Ik wel :) Helaas trok hij 'm door de koppeling heen, dus de metingen moesten gestaakt worden bij 7900 toeren.
Volgens die gasten werden de krukas pk's gemeten... maar dat vind ik raar, want ze weten toch helemaal niet hoeveel verlies er optreed naar het achterwiel? Een cardan levert immers meer verlies op dan een ketting...
Ik zal kijken of ik er een duidelijke foto van kan maken... het lijntje is wel erg dun.... dus zal wel niet...
 
Laatst bewerkt:
zitten z'n 80 fabriekspaarden nog in t blok? :)

Ze kunnen wel krukas meten meende ik, volgens mij zetten ze op een gegeven moment het gas eraf, en afhankelijk van hoe ie daar op reageert (hoe snel hij stopt met draaien), weet je wat z'n aandrijfverlies is. Ik heb het trouwens nooit meegemaakt, maar dit meende ik ergens gelezen te hebben
 
hoe zuinig is ie trouwens tijdens zo'n lange rit? ik rij normaal (stad --> A2 (100 km) --> 80-weg, 42 km samen) 1:20, en 1:18/19 bij zulke snelwegstukken
 
Ik heb vandaag 188km (+ een dyno run) gedaan op 12,39 liter...
Dat is net geen 1:15,2.

Dat is inclusief m'n heenreis van 176km in 1,5 uur (inclusief tanken). = 117,3km/u gemiddeld
Maar ga er maar vanuit dat dat op het lange eind 140 a 150 geweest is :+

Valt me alles mee eigenlijk. Ik weet dat hij alleen snelweg met 120km/u constant 1:18 rijdt.
Doorgaans tank ik echter vrijwel altijd 1 liter per 10 mijl. En dat zou dik 1:16,1 moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan