Triumph Tiger 1200 Explorer

daan 78 begrijpt dingen op zijn eigen wijze en vormt daaruit een oordeel
(betalen we dan de adviesprijs))) nee daan betalen we niet.
de vraag was wat de tiger explorer zou gaan kosten, en dan hebben we het over adviesprijzen.
en wie weet betaal ik de adviesprijs wel, maar krijg ik een wereldprijs voor mijn 4 jaar oude tiger terug, snappie daan 78 ????????????????
 
daan 78 begrijpt dingen op zijn eigen wijze en vormt daaruit een oordeel
(betalen we dan de adviesprijs))) nee daan betalen we niet.
de vraag was wat de tiger explorer zou gaan kosten, en dan hebben we het over adviesprijzen.
en wie weet betaal ik de adviesprijs wel, maar krijg ik een wereldprijs voor mijn 4 jaar oude tiger terug, snappie daan 78 ????????????????


Het was een vraag. Daarom stond er ook een (1) vraagteken bij. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe zoiets in z'n werk gaat. Zonder te oordelen of zo :N

Voor mij blijft het een flink bedrag wat ik maar één keer kan uitgeven. -O-
 
daan 78,
heb je helemaal gelijk in hoor, het is geen kattepis wat zo,n ding kost
en wat je bijbetaald is voor iedereen verschillend afhankelijk van hoe je onderhandelt.
als je na het kopen er maar een goed gevoel bij hebt.
vooralsnog schijnt de prijs nog niet officieel te zijn, kan goedkoper worden.
alleen maar leuk, hoeft er minder bij
 
Blijf het toch fraai vinden dat mensen een motor kopen en niet weten wat het verbuik is e.d.
Kinderziektes daar gelaten...
April proefritje maken :) duurt wel lang he?
 
duurt idd veel te lang, gewoon eind maart, begin april rijden, is veel leuker.

wordt mijn 4e triumph en heb alle vertrouwen in het product.

enne de nieuwe honda 700 c verbruikt 1 op 27, ideetje ??????
 
Heb er ook naar gekeken. Op zich wel een grappig concept. Denk alleen dat ie voor de langere touren minder geschikt zal zijn.

Maar als je al drie Triumphs "versleten" hebt, dan zou je blind een nieuwe kunnen kopen. Mocht er onverhoopt wel wat mee aan de hand zijn, kan je naar alle waarschijnlijkheid ook op begrip van de dealer rekenen. Waarschijnlijk zal je dan namelijk ook weer een nieuwe (andere) Triumph kopen... Je seizoen begint dan in ieder geval wel lekker vroeg, met de nieuwe motor!

Blijft evengoed wel spannend natuurlijk voor je, denk ik zo :)
 
idd daan, voorheen reed ik triumph omdat het buiten het feit dat het geweldige motoren zijn, ook anders was, op dit moment is dat laatste veel minder,doordat de modellen nu een groter publiek aanspreken, en het slechte???? engelse imago verdwenen is,, maar ik ben inmiddels verslaafd aan de 3 cilinder.

heb ook een gs1200 gehad(is gestolen) en dat reed ook heel goed, alleen die dingen zie je op elke hoek van de straat, en had voor mij 2 minpuntjes, namelijk de flex in het frame bij stevig doorrijden, en het totaal ontbreken van feedback, door de para en telelever vering.

ik heb nog nooit een motor 4 jaar gehad, behalve mijn huidige tiger1050, en ondanks dat ik hem heb ingeruild ben ik er nog steeds verliefd op, zitten ook hele leuke spulletjes op.

zoals je al eerder zei, blijft het een hele berg geld, wellicht ietsje duurder dan de supertenere en de nieuwe crosstourer, maar wel goedkoper dan een soortgelijk opgebouwde gs 1200.

ik heb er nog steeds alle vertrouwen in, en we gaan het wel meemaken.

gegroet met jubeltonen.
 
Als je de verkoopcijfers leest kun je motorverkopen op 1 hand tellen...
Zou niet graag nu een nieuwe motor lanceren... wel?

Kom op met dat ding!!!! :)
De verkoop van Triumph is wereldwijd met 11% gestegen dankzij de Tiger 800. Eentje waarvan zelfs het BMW fahige Motorrad/Motorplus moest toegeven dat het een schot in de roos was.
Dus, waarom zou het met de Explorer ook niet gaan loslopen :)

Hoor van de dealert hier in België dat ie 5 à 7 procent onder de GS gaat geprijsd worden. Onderhoudsintervallen om de 16000km. Het 1050-blok was al zuinig, het nieuwe blok is nog laagtoeriger, dus wss nog bedachtzamer met benzine.
 
Het 1050-blok was al zuinig.

Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren. En de Tiger 1050 valt bij mij bijzonder in de smaak, ik ben niet zo van de 2 cylinders, al heb ik er nog nooit op gereden.
Ik vind hem heel fraai :9~ :9~ :9~ , en als ik de recensies moet geloven, is het een lekker blok en dito rij eigenschappen en lekker zithouding.
Houdt het kuipje de berijder trouwens een beetje uit de wind ?
Of is het net zoals de TDM van mijn zoon zo, dat je nog meer windgeruis ( herrie) aan je kop hebt als op een naked ( wat ik zelf heb )
En wat noem je zuinig :?
ik heb nu een zr7, waar ik gemakkelijk 1 op 20 mee rij *O* , en als ik hem er behoorlijk van langs geef, komt nog niet boven de 1 op18 :} :} , wat ik toch wel prettig vindt. *O*
 
citaat van de lokale brommerboer:

Enige tijd geleden heeft u uw interesse in de nieuwe Triumph Tiger Explorer kenbaar gemaakt. Zojuist zijn de prijzen bekend gemaakt van deze Triumph Tiger Explorer.
De standaard uitvoering zal 16.290,- gaan kosten. De eerste modellen zullen geleverd worden onder de naam Explorer+. Deze zijn voorzien van de volgende extra's: handkappen, bandendruk systeem, valbeugels, mistlampen, tankpad, hoge ruit en aluminium carterbeschermplaat. De prijs van dit model wordt 17.334,-
 
citaat van de lokale brommerboer:

Enige tijd geleden heeft u uw interesse in de nieuwe Triumph Tiger Explorer kenbaar gemaakt. Zojuist zijn de prijzen bekend gemaakt van deze Triumph Tiger Explorer.
De standaard uitvoering zal 16.290,- gaan kosten. De eerste modellen zullen geleverd worden onder de naam Explorer+. Deze zijn voorzien van de volgende extra's: handkappen, bandendruk systeem, valbeugels, mistlampen, tankpad, hoge ruit en aluminium carterbeschermplaat. De prijs van dit model wordt 17.334,-
Is er al een accesoireprijslijst beschikbaar?
Zaken als bv:
middenbok
HV verwarming
ESA (BMW systeem voor veringinstellingen)
traction control
ABS (standaard zo te zien)
navigator
etc.

P.S. bandendruksysteem lijkt eigenlijk al standaard te zijn :?
tankpad kost maar een tientje :+

Wie krijgt de eerste Explorer in NL?
 
Is er al een accesoireprijslijst beschikbaar?
Zaken als bv:
middenbok
HV verwarming
ESA (BMW systeem voor veringinstellingen)
traction control
ABS (standaard zo te zien)
navigator
etc.

P.S. bandendruksysteem lijkt eigenlijk al standaard te zijn :?
tankpad kost maar een tientje :+

Wie krijgt de eerste Explorer in NL?



accessoires met prijzen

http://www.brabantmotors.nl/Accessoires/Tiger Explorer.htm


*O* *O* *O* O-)

een middenbok, abs en traction controle is standaard op een Tiger Explorer
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk... We hebben er lang op moeten wachten! Gaan er nog mensen naar Brussel, speciaal voor de Explorer?
 
Jaap, jouw dealer is dan toch een stuk rapper dan die (toekomstige) van mij. Maar de dag is nog jong :Y
 
Da's toch al een behoorlijk lijst met accessoires die BM daar aanbiedt. Zelfs zadelverwarming zit erbij! Levertijd zal nog wel onduidelijk zijn.

Misschien had meneer MP hier niks beters te doen dan ons het mooie nieuws mede te delen Daan78.

Ga wss. wel in Brussel kijken, maar weet nog niet wanneer.
 
Zadelverwarming.. tja alsof je geen warmte krijgt van het blok... :)
De winters in Nederland zijn toch niet meer zo als die van Van Benthum :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan