Het grote CRF topic deel IV

Ben m'n '10 uit elkaan aan 't halen om nieuwe zuiger te steken. Wie heeft er een (online) werkplaatshandboek voor. Nl. veel kabeltjes bij de injectie.. gewoon doorknippen, dan kroonsteentjes? :)
Vorige model sleutelde wel stukken makkelijker trouwens.
 
Ben m'n '10 uit elkaan aan 't halen om nieuwe zuiger te steken. Wie heeft er een (online) werkplaatshandboek voor. Nl. veel kabeltjes bij de injectie.. gewoon doorknippen, dan kroonsteentjes? :)
Vorige model sleutelde wel stukken makkelijker trouwens.

Je kunt die stekkertjes gewoon loshalen toch :?. Wat voor 1 is het een 250 of 450 van de 450 heb ik wel 1 wel van 2009 maar is het zelfde ja. Anders even op ebay kijken hier heb ik hem ook weg koste me 6 dollar en gewoon digitaal.
 
O o o... je denk serieus dat ik met kroonsteentjes aan de gang ga en ga knippen...????
Zou gewoon graag een werkplaatshandboek willen, en maakte een grapje..
 
Wil je goedkoop moet je via eBay bestellen


moet eerlijk zeggen dat ebay vaak ook niet de goedkoopste is ... ik wilde een achterrem druk schakelaartje voor me remlicht (zo
n ding die je banjobout vervangt)

op ebay zijn ze wel goedkoper ... maar vanuit duitsland betaal je je scheel aan verzendkosten :X

dus uiteindelijk maar voor 12 euro bij optitune gehaald. (heb je em tenminste ook meteen in je handen :P
 
Kon er niet uit opmaken of je nou een grapje maakte of niet, maar leek me wel erg sterk dat iemand zo zou werken :P
Haha ok dan :)
Alles is in ieder geval tot nu toe zonder boek gelukt, en zonder te knippen ;) Op de injectie na is het eigenlijk allemaal wel 't zelfde als vorige model, carburateur is stuk makkelijk, nie zo veel stekkertjes :)
Big-end is in ieder geval goed, rest zag ook alles er netjes uit. Dus nieuwe zuiger erin, volgende week vering weg brengen en dan knallen :)
Zit alleen te twijfelen om distributieketting te doen. Doe je normaal om de 2 zuigers ong. he?
 
Laatst bewerkt:
Haha ok dan :)
Alles is in ieder geval tot nu toe zonder boek gelukt, en zonder te knippen ;) Op de injectie na is het eigenlijk allemaal wel 't zelfde als vorige model, carburateur is stuk makkelijk, nie zo veel stekkertjes :)
Big-end is in ieder geval goed, rest zag ook alles er netjes uit. Dus nieuwe zuiger erin, volgende week vering weg brengen en dan knallen :)
Zit alleen te twijfelen om distributieketting te doen. Doe je normaal om de 2 zuigers ong. he?


Gewoon goed kijken hoe alles in elkaar zit, dan kom je een heel eind.

Ik laat er bij mij toch die radiateur beschermers af. Heel de boel zit zo scheef als een pethaak met die dingen erop. De radiateurs zijn al niet meer zo recht dus veel kan ik niet verliezen.

8-)

8-)
 
zooo.. vandaag kwam dan het lang verwachte pakketje binnen *O*
de lichtspoel shizzle!
bij thuiskomst natuurlijk meteen aan de slag :P

alle onderdelen hebben nu mooi hun plekje gevonden... morgen maar es een mooie kabelboom fabriceren :)

381087_10151005767900074_651970073_22268804_877102101_n.jpg


375477_10151005769760074_651970073_22268812_1818098347_n.jpg


388558_10151005771185074_651970073_22268819_1930840154_n.jpg
 
volgende week vering weg brengen en dan knallen :)
Zit alleen te twijfelen om distributieketting te doen. Doe je normaal om de 2 zuigers ong. he?

Kun je hier misschien even posten waar je de vering naar toe brengt, wat je precies laat doen (nieuwe binnenveren, shims, olie, keerringen) (achter: zuiger, shims, spiraal) en wat het precies gaat kosten?

Normaliter wordt de distributieketting ook vervangen terwijl je de zuiger ook doet.
De reden daarachter zie ik persoonlijk niet helemaal in. De distributieriemen bij auto's en motoren zijn niet voor niets vervangen door 'onderhoudsvrije' kettingen. De eventuele speling kan je opheffen met de distributiekettingspanner tot op zekere hoogte. Bij teveel rek moet je wel vervangen.
 
Kun je hier misschien even posten waar je de vering naar toe brengt, wat je precies laat doen (nieuwe binnenveren, shims, olie, keerringen) (achter: zuiger, shims, spiraal) en wat het precies gaat kosten?

Normaliter wordt de distributieketting ook vervangen terwijl je de zuiger ook doet.
De reden daarachter zie ik persoonlijk niet helemaal in. De distributieriemen bij auto's en motoren zijn niet voor niets vervangen door 'onderhoudsvrije' kettingen. De eventuele speling kan je opheffen met de distributiekettingspanner tot op zekere hoogte. Bij teveel rek moet je wel vervangen.

Tja misschien is het niet nodig dat weet je niet maar ik ga voor die 50 euro het risico niet lopen dat die wel knapt ofzo en je alles kapot hebt.
 
[afbeelding]
Amaai, wat een beunwerk die lassen en dat driehoekje!
Dat is echt geen porum!


ik had dezelfde reactie toen ik dat zag _O-

maar goed, ik neem em wel keertje mee naar me werk... daar kunnen ze tenminste WEL goed en mooi alu lassen :)


pfff tis toch nog best een takke klus om een mooie draadboom te maken :X duidelijk niet mijn vakgebied _O- vind t best lastig om met alles rekening te moeten houden... heb ik eindelijk mooi de plus draad van me licht van me schakelaar naar de koplamp gezet... kan ik t weer later loshalen omdat ik het achterlicht natuurlijk ook via die kabel moet voeden _O-

achja.. houd me van de straat en ben lekker bezig :+
 
ik had dezelfde reactie toen ik dat zag _O-

maar goed, ik neem em wel keertje mee naar me werk... daar kunnen ze tenminste WEL goed en mooi alu lassen :)


pfff tis toch nog best een takke klus om een mooie draadboom te maken :X duidelijk niet mijn vakgebied _O- vind t best lastig om met alles rekening te moeten houden... heb ik eindelijk mooi de plus draad van me licht van me schakelaar naar de koplamp gezet... kan ik t weer later loshalen omdat ik het achterlicht natuurlijk ook via die kabel moet voeden _O-

achja.. houd me van de straat en ben lekker bezig :+


Heb je al LED lampen ook?

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan