Het grote CRF topic deel IV

Voor zoiets raak je in nederland je rijbewijs niet kwijt hoor. Ze zullen hoogstens je motor in beslag nemen en een dikke boete uitschrijven.
 
tja, ik hoop dat ik niet een keer pech heb, ik doe er natuurlijk wel verlichting op, spiegels en richtingaanwijzers, zodat het niet opvalt

heb er trouwens eventjes op gereden, jemig wat een beest! beetje gas en al dat koppel komt er in een keer uit, geweldig :P
 
Ik heb een vraagje heb een crf450 uit '02 die er plotseling mee stopte zonder voorteken ofzo,na controle bleek de bougie niet meer te vonken alleen af en toe een vonkje.Heb de spoelen en impulsgever doorgemeten en die vielen binnen de minium en maximale waarde.Toch voor de zekerheid een andere (goede) spoel en inpulsgever gemonteerd maar nog geen vonk ook deze doorgemeten en zat ook binnen de normen.Iemand een idee wat het zou kunnen wezen regelmodule (CDI) Bobine? CDI ken volgens het werkplaatshandboek niet gemeten worden en bobine ga ik niet vanuit dat ie kapot is omdat ie af en toe nog een vonk geef.Bougie zit een nieuwe in en bougiekop ook gecontroleerd oude bougie was nog goed (gecontroleerd).Stopknop ook al losgehad en gecontroleerd.Iemand soortgelijke ervaring met zoiets en een oplossing? Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje heb een crf450 uit '02 die er plotseling mee stopte zonder voorteken ofzo,na controle bleek de bougie niet meer te vonken alleen af en toe een vonkje.Heb de spoelen en impulsgever doorgemeten en die vielen binnen de minium en maximale waarde.Toch voor de zekerheid een andere (goede) spoel en inpulsgever gemonteerd maar nog geen vonk ook deze doorgemeten en zat ook binnen de normen.Iemand een idee wat het zou kunnen wezen regelmodule (CDI) Bobine? CDI ken volgens het werkplaatshandboek niet gemeten worden en bobine ga ik niet vanuit dat ie kapot is omdat ie af en toe nog een vonk geef.Bougie zit een nieuwe in en bougiekop ook gecontroleerd oude bougie was nog goed (gecontroleerd).Stopknop ook al losgehad en gecontroleerd.Iemand soortgelijke ervaring met zoiets en een oplossing? Alvast bedankt.

Bobine kan je ook doormeten, is namelijk een trafo met 2 spoelen om de hoogspanning te genereren.
 
Door de bobine statisch door te meten (Ohm weerstand van de 2 wikkelingen) is niet zeker te achterhalen of hij echt werkt of niet.

Ik heb een ouderwetse kast waar ik heb dynamisch mee kan doormeten, mocht je er niet uitkomen kun je de bobine opsturen (of langskomen natuurlijk) en kan ik het controleren!
 
En dan nog zegt dat niet alles. Ik heb een keer een bobine gehad die er me stopte als hij warm werd. Dus na een paar minuten rijden. Kom daar dan maar eens achter.
 
gewoon langer aan mijn testkast hangen, meet dynamisch, dus simuleert de onderbreking in de laadstroom die contactpunten of CDI ook veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
En dan nog zegt dat niet alles. Ik heb een keer een bobine gehad die er me stopte als hij warm werd. Dus na een paar minuten rijden. Kom daar dan maar eens achter.
Zo heb ik een cdi gehad die er mee kapte als t buiten boven de 20 graden was en de motor warm werd... Leuk problemen zijn dat
 
Door de bobine statisch door te meten (Ohm weerstand van de 2 wikkelingen) is niet zeker te achterhalen of hij echt werkt of niet.

Ik heb een ouderwetse kast waar ik heb dynamisch mee kan doormeten, mocht je er niet uitkomen kun je de bobine opsturen (of langskomen natuurlijk) en kan ik het controleren!

Ok Dirk mocht ik er niet uitkomen zou dat een mooie oplossing kunnen wezen,zou graag willen weten wat er nu kapot is.
 
En dan nog zegt dat niet alles. Ik heb een keer een bobine gehad die er me stopte als hij warm werd. Dus na een paar minuten rijden. Kom daar dan maar eens achter.

Dat zijn idd de kenmerken van een kapotte Bobine.Bij motoren met meerdere cilinder begint ie beroerd te lopen en steeds meer te stotteren en uiteindelijk kap ie ermee en 10 minuten laten starten en weer normaal lopen tot ie warm wordt.
 
De CRF loopt weer,cdi vervangen maar nog niks toen kabelboom en bobine vervangen en hup 1 trap lopen.Verdenk de bobine .maar nog loopt de motor niet netjes stationair valt soms in 1x weg en geeft ploffen bij gas loslaten.Maar dat zou waarschijnlijk wel iets met de carberateur te maken kunnen hebben.Morgen maar veder kijken.
 
De CRF loopt weer,cdi vervangen maar nog niks toen kabelboom en bobine vervangen en hup 1 trap lopen.Verdenk de bobine .maar nog loopt de motor niet netjes stationair valt soms in 1x weg en geeft ploffen bij gas loslaten.Maar dat zou waarschijnlijk wel iets met de carberateur te maken kunnen hebben.Morgen maar veder kijken.

Wel toevallig als dat samenvalt als hij dat eerst niet had. Carb zit wel recht in de rubbers? Dit is altijd een geklooi bij dd CRF omdat je moeilijk bij de achterkant kan komen en gaat weleens fout zonder dat je het ziet.
 
was voor die tijd ook al Chris.Er zit ook geen uitlaatklem op verbindingsdeel van voorpijp en demper misschien lekt die daar iets.En idd achterste klem van de carb zit niet goed vast nu.
 
Laatst bewerkt:
Ploffen in de uitlaat kan te maken hebben met een lekkende uitlaat, icm een afstelling die aan de rijke kant is.

Onverbrande komen dan in de uitlaat tot ontbranding doordat er door de lekkage zuurstof in de uitlaat kan komen..
 
De CRF loopt weer,cdi vervangen maar nog niks toen kabelboom en bobine vervangen en hup 1 trap lopen.Verdenk de bobine .maar nog loopt de motor niet netjes stationair valt soms in 1x weg en geeft ploffen bij gas loslaten.Maar dat zou waarschijnlijk wel iets met de carberateur te maken kunnen hebben.Morgen maar veder kijken.

Maandag Lille dus??? :] :] :]
 
Hoi.

Ik zoek een zwart voorspatbord voor 'n 2010, en ik krijg bij meerdere dealers in de buurt te horen dat 'de invoerders dat niet meer volgen wegens te oud'.
Kan hier iemand helpen (website, okkasie, nieuw,...)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan