Het grote CRF topic deel IV

zooo... hij is klaar voor op de weg *D
van t weekend maar ff testen :)


388159_10151024394580074_651970073_22340528_288667734_n.jpg
 
zooo... hij is klaar voor op de weg *D
van t weekend maar ff testen :)


[afbeelding]

Netjes gedaan :)

Ik heb ook een Trailtech geïnstalleerd. Maar die moest bovenop en dan net boven de lamp kwam hij uit. Bij het inveren kwam de remleiding er bovenuit. Die is nu half doorgescheurd! G********!
 
Netjes gedaan :)

Ik heb ook een Trailtech geïnstalleerd. Maar die moest bovenop en dan net boven de lamp kwam hij uit. Bij het inveren kwam de remleiding er bovenuit. Die is nu half doorgescheurd! G********!


ik heb idd ook geprobeerd om em normaal te monteren maar echt alles eromheen had nadelen en moet je speciale brackets maken of hij was veel te kwetsbaar geplaatst.
dus toen maar in de barpad zelf... vind em zelf wel erg mooi gelukt en de draden zijn ook meteen mooi weg gewerkt :)
 
ik heb idd ook geprobeerd om em normaal te monteren maar echt alles eromheen had nadelen en moet je speciale brackets maken of hij was veel te kwetsbaar geplaatst.
dus toen maar in de barpad zelf... vind em zelf wel erg mooi gelukt en de draden zijn ook meteen mooi weg gewerkt :)

Ik heb dus zo'n speciale bracket. Kon ik voor paar tientjes erbij kopen. Zag even geen andere oplossing omdat hij door de stuurverhoging altijd boven de lamp ging uitkomen. Nu moet ik dus onder de bracket een stuk plaat maken dat doorloopt tot voor de lamp, zodat de kabel eronder blijft als hij inveert. Vraag me af of dat wel goed is voor de kabel, want die wordt dus van bovenaf tegengehouden bij het inveren op die manier.
 
zooo... hij is klaar voor op de weg *D
van t weekend maar ff testen :)


[afbeelding]

Dat ziet er behoorlijk goed uit ja!

Effe een vraagje; waar heb je je gever zitten? Vóór of achterwiel?

Ben de mijne aan het veranderen. De gever zat namelijk in het achterwiel. Heb gisteravond de kabel die aan de 'sensor' zit bijna helemaal gestript zodat ik nu twee hele dunne draadjes door mijn bescherming om de voorremleiding kon trekken met een ijzerdraad. Nu alles weer vol met kit frommelen en dan weer beschermen met vulcaniserende tape, en het stekkertje er weer aan friemelen. Plak van het weekend wel effe een foto.

8-)
 
Dat ziet er behoorlijk goed uit ja!

Effe een vraagje; waar heb je je gever zitten? Vóór of achterwiel?

Ben de mijne aan het veranderen. De gever zat namelijk in het achterwiel. Heb gisteravond de kabel die aan de 'sensor' zit bijna helemaal gestript zodat ik nu twee hele dunne draadjes door mijn bescherming om de voorremleiding kon trekken met een ijzerdraad. Nu alles weer vol met kit frommelen en dan weer beschermen met vulcaniserende tape, en het stekkertje er weer aan friemelen. Plak van het weekend wel effe een foto.

8-)


achterwiel is nauwkeuriger, maar heb t toch maar op t voorwiel gelaten.. draden waren precies op lengte en wat op t boren van een klein gaatje in de remklauwbracket gewoon plug and play :)
 
achterwiel is nauwkeuriger, maar heb t toch maar op t voorwiel gelaten.. draden waren precies op lengte en wat op t boren van een klein gaatje in de remklauwbracket gewoon plug and play :)


Voor mij klinkt het voorwiel meer logisch ivm acceleratie slip.

Had er toen ook één op m'n KTM gebouwd. Dacht dat het een fiets comoutertje van de Hema was en dat werkte perfect. Deze word straks ook weer heel netjes.

8-)
 
Voor mij klinkt het voorwiel meer logisch ivm acceleratie slip.

Had er toen ook één op m'n KTM gebouwd. Dacht dat het een fiets comoutertje van de Hema was en dat werkte perfect. Deze word straks ook weer heel netjes.

8-)


je wilt bij een crosser de afstand weten die je blok eigenlijk gedraaid heeft en niet de motor zelf... en je achterwiel is het aangedreven wiel ;)
 
Daar heb je een punt.

Maar ik wil precies weten hoe hard ik ga, en hoeveel ik afleg. Dus is in mijn geval het voorwiel meer geschikt.

8-)
 
je wilt bij een crosser de afstand weten die je blok eigenlijk gedraaid heeft en niet de motor zelf... en je achterwiel is het aangedreven wiel ;)

Ik denk dat je dan met enduro/offroad rondes een best hoge gemiddelde rijsnelheid en tijden neerzet *D ;)
 
Ik denk dat je dan met enduro/offroad rondes een best hoge gemiddelde rijsnelheid en tijden neerzet *D ;)


Oftewel, daar heb je geen reet aan.

Zeker voor de tweetakters is het nogal belangrijk dat je weet hoeveel km's je hebt gedaan en nog kan doen ivm benzineverbruik.

8-)
 
Dat ziet er behoorlijk goed uit ja!

Effe een vraagje; waar heb je je gever zitten? Vóór of achterwiel?

Ben de mijne aan het veranderen. De gever zat namelijk in het achterwiel. Heb gisteravond de kabel die aan de 'sensor' zit bijna helemaal gestript zodat ik nu twee hele dunne draadjes door mijn bescherming om de voorremleiding kon trekken met een ijzerdraad. Nu alles weer vol met kit frommelen en dan weer beschermen met vulcaniserende tape, en het stekkertje er weer aan friemelen. Plak van het weekend wel effe een foto.

8-)

Ik heb de mijne op het voorwiel zitten. Sensor heb ik vastgezet aan de voorvorkbeschermer. Aan de binnenkant van de beschermer gedaan, heeft ie net genoeg ruimte.
 
SilverShadow, welke wielmaat heb jij ingevoerd eigenlijk?


Ik heb nu als omtrek 2160 met een 90/90-21 voorband, maar dit is gewoon opgemeten.

alleen ik moet hem dus nog op straat testen. denk dat ik ff me navi erop zet om de snelheid te controleren en desnoods wat aan te passen :)
 
Loona, had jij nog belang bij de onderdeeltjes?

Ik heb de tankdop vandaag persoonlijk afgeleverd bij Leo, omdat het zo lang duurde.

Dus doe me ff mailtje, anders gaat het op MP.. :)

Nee, ik ben inmiddels voorzien via Bel Motoren. Sorry, het liep allemaal te traag ;)

Ik heb nu als omtrek 2160 met een 90/90-21 voorband, maar dit is gewoon opgemeten.

alleen ik moet hem dus nog op straat testen. denk dat ik ff me navi erop zet om de snelheid te controleren en desnoods wat aan te passen :)

Ben ik ook van plan te doen. Wil je je omtrek laten weten als je het gedaan hebt? Kunnen we eens vergelijken :)
 
Ga vanavond m'n vering ophalen bij OS. Hoe beviel die bij jou Con?
Daarna ff wielen ophalen met nieuwe CROSSbAndjes ;) en volgende week opbouwen. Dan maar eens op de indoor gaan testen denk, Rilland is gesloten hoorde ik (en veel te nat..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan