Triumph Speed Triple topic deel 24

Status
Niet open voor verdere reacties.
a) poedercoaten: geen ervaring mee, maar ik verwacht wel dat het zal slijten op de voetsteunen.

b) aandraaien, zijn er geen verlengstukken om het met een momentsleutel wel te doen? Ik zou anders gewoon eens een garage binnenlopen en vragen.
[/...]

t zijn alumimimum deksels dus gewoon "handvast" zetten en dan nog een klein klein beetje. Dan gewoon in de gaten houden als die geen olie zweet. Meestal moeten deze boutjes zo rond 10 20 Nm vast gezet worden. Kun je bijna zonder sleutel bereiken.

c) radiator: kan het komen door ijzer deeltjes in het water? Ik bedoel radiator van de CV is ook altijd gekleurd ondanks dat er leidingwater ingaat en mits goed afgevuld er eigenlijk intern geen roest kan komen. Ben er niet geheel zeker van hoor, maar roest van binnenuit lijkt me erg apart. Als je radiator er nog goed uitziet zou ik me niet gauw zorgen maken. Weet je zeker dat het roest was?
Radiator dop eraf, (koude) motor starten en tuinslang erin houden. Lama spoelûh, tot water er schoon uit komt. Dan water uit de motor laten lopen en vullen met koelvloeistof.
d) kettingsspanner, geen idee. Vraag het aan iemand uit de werkplaats :? Of gebruik het techniek forum gedeelte?

had ik niet gelezen dat je motor 24.000 km had gelopen? Dan mag er nog niets aan de hand zijn (bij niet altijd in de toeren begrenzer rijden)
Hier heeft nog niemand iets gemeld over een te vervangen/kapotte spanner. Al spoken er wel verhalen over. Don't worry mate

:W
 
Voetsteunen en heelplates laten coaten kan wel mooi zijn,
maar het raakt op den duur gegarandeerd ' beschadigd ' .

Ook carbon heelplates heb ik zo mijn bedenkingen over;
Carbon heeft immers ook een ' vernis-finish ', die er dus af kan slijten.

lastig... :$
 
Laatst bewerkt:
Voetsteunen en heelplates laten coaten kan wel mooi zijn,
maar het raakt op den duur gegarandeerd ' beschadigd ' .

Ook carbon heelplates heb ik zo mijn bedenkingen over;
Carbon heeft immers ook een ' vernis-finish ', die er dus af kan slijten.

lastig... :$

Nu moet ik zeggen dat ik best een ruwe beer ben :$ Maar naar twee jaar gebruik zie ik nog geen schade aan mijn carbon heelplates. Apart want Sua "merkt" alles waar die aan komt.

:o
 
Nu moet ik zeggen dat ik best een ruwe beer ben :$ Maar naar twee jaar gebruik zie ik nog geen schade aan mijn carbon heelplates. Apart want Sua "merkt" alles waar die aan komt.

:o


Kan helemaal kloppen,
want het ligt er gewoon aan hoe iemand zijn laarzen op de steunen zet.
Kan voor iedereen verschillend zijn dus.
 
Hallo mede Speed rijders,

Ik heb mijn triple (2005 24000km) uit elkaar liggen voor het winteronderhoud. Daarnaast wil ik alles wat nog niet zwart is (remschakel set, kettingbeschrmer, radiatorkapjes, bovenste kroonplaat, standaard, motorsteun) naar de poedercoater brengen. Ik heb wat vraagjes nu:

Wie heeft ervaring met poedercoaten? Tips & trics ijn welkom. Voor diegene die het al heeft gedaan: wat hebben jullie met alle bouten etc. gedaan waar al deze onderdelen mee vast zitten?
Ik ben ook benieuwd of dit wel goed blijft zitten. Vooral bij de voetsteunen.

Ik heb vanavond de motor zover afgebouwd dat ik morgen allen het kleppendenksel eraf hoef te halen om de kleppen te controleren. Wie heeft dit ook al eens gedaan? Officieel horen de klepdekselbouten op moment aangedraaid, maar daar kom je met geen mogelijkheid bij met een momentsleutel (frame zit in de weg. Wordt dus licht aandraaien op handkracht met een losse imbussleutel denk ik?

Ik heb het koelwater afgelaten en vond het nogal bruin uitzien. Toen ik de dop van de radiator eraf draaide zag ik dat deze aan de binnenkant (veer) ook bruin (roest) was.
Volgens mij heeft dit ook het koelwater doen verkleuren. Heeft iemand dit eerder gezien?

Ik heb ook nog een vraag over de kettingspanner. Hierover heb ik wel eens wat gelezen op diverse fora. Wat is jullie ervaring hiermee?

Zo dat was het voor nu even....Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven...
Er zullen van mij gedurende het onderhoud nog wel wat vragen volgen.
:W

Poedercoaten ....geen ervaring mee
Klepdeksel bouten gewoon hand vast draaien.
Bruine troep in je radiateur en verroeste veer duid vaak op water in je koelvloeistof.
Spoelen dus met een hand vol soda en warm laten lopen
Nokkenasketting spant zich zelf als het goed is met de nokkenaskettingspanner, ben wel benieuwd wat jij er over gelezen hebt.
 
Laatst bewerkt:
had ik niet gelezen dat je motor 24.000 km had gelopen? Dan mag er nog niets aan de hand zijn (bij niet altijd in de toeren begrenzer rijden)
Hier heeft nog niemand iets gemeld over een te vervangen/kapotte spanner. Al spoken er wel verhalen over. Don't worry mate

:W~[/quote]



Uuuhhhm.... ik rij em op et achterwiel regelmatig in de begrezer :X :X :X

Heb je verder ook ervaring met kleppen stellen?

En o ja........heeft er iemand al eens het benzinefilter vervangen?
 
dat je koelwater vuil is maakt niks uit voor de functie en als je hem omspoelt en nieuwe erin doet zal dit binnen de kortste keren weer zo zijn maar dat maakt voor de rest niks uit
 
had ik niet gelezen dat je motor 24.000 km had gelopen? Dan mag er nog niets aan de hand zijn (bij niet altijd in de toeren begrenzer rijden)
Hier heeft nog niemand iets gemeld over een te vervangen/kapotte spanner. Al spoken er wel verhalen over. Don't worry mate

:W\



Uuuhhhm.... ik rij em op et achterwiel regelmatig in de begrezer :X :X :X

Heb je verder ook ervaring met kleppen stellen?

En o ja........heeft er iemand al eens het benzinefilter vervangen?[/quote]


klepspeling controleren en eventueel stellen moet ik deze winter ook nog doen

gisteren was de rechter vorkpoot wat vettig, schoongemaakt en vandaag is ie nat van de olie, dus kan ik daar ook nieuwe keerringen in gaan zetten. misschien meteen maar betre veertjes er in doen?

kettingset is ook aan vervanging toe
 
klepspeling controleren en eventueel stellen moet ik deze winter ook nog doen

gisteren was de rechter vorkpoot wat vettig, schoongemaakt en vandaag is ie nat van de olie, dus kan ik daar ook nieuwe keerringen in gaan zetten. misschien meteen maar betre veertjes er in doen?

kettingset is ook aan vervanging toe


Dat heb ik afgelopen jaar al gedaan. De Triumph had bij vorige eigenaar in Engeland een tijd stil gestaan en nadat ik em op de aanhanger flink met de sjorbanden in de vering had getrokken waren ze wat gaan lekken.....
Daarna maar meteen nieuwe erin gezet.

Andere veren? Ik heb iets dikkere olie erin gedaan en ze staan redelijk strak bij mij....rijdt als een tierelier (ik weeg overigens 92kg)
 
Voetsteunen en heelplates laten coaten kan wel mooi zijn,
maar het raakt op den duur gegarandeerd ' beschadigd ' .

Ook carbon heelplates heb ik zo mijn bedenkingen over;
Carbon heeft immers ook een ' vernis-finish ', die er dus af kan slijten.

lastig... :$

Ik heb het een poosje geleden ook een keertje in verdiept en ook aan een spuiter/poedercoater waar we altijd onze spullen naar toe brengen gevraagd. Die zij dat je hem het best kon vernikkelen. Als hij nou van ALU is kan je (ben ik net ook achtergekomen) ook hardanodyseren. Dat word zelfs bij tandwielen gebruikt enz en daar heb je wel slijtage dus dat zal wel goed zijn. Ook prijzig denk ik :(
 
Dat heb ik afgelopen jaar al gedaan. De Triumph had bij vorige eigenaar in Engeland een tijd stil gestaan en nadat ik em op de aanhanger flink met de sjorbanden in de vering had getrokken waren ze wat gaan lekken.....
Daarna maar meteen nieuwe erin gezet.

Andere veren? Ik heb iets dikkere olie erin gedaan en ze staan redelijk strak bij mij....rijdt als een tierelier (ik weeg overigens 92kg)

dat gaat klus niet redden :N

maar eh, van dunnere olie wordt ie toch juist strakker :?

Vanavond half 9 mission impossible 2
Tom cruise op een speed rimple

met de bandenwissel truc, haha

klepspeling controleren en eventueel stellen moet ik deze winter ook nog doen

gisteren was de rechter vorkpoot wat vettig, schoongemaakt en vandaag is ie nat van de olie, dus kan ik daar ook nieuwe keerringen in gaan zetten. misschien meteen maar betre veertjes er in doen?

kettingset is ook aan vervanging toe

als je dan tóch eindelijk gaat pimpen zou ik gelijk ook een nieuwe rearshock doen :P

hoeveel km heb je gereden eigenlijk met je ketting?
 
Dat heb ik afgelopen jaar al gedaan. De Triumph had bij vorige eigenaar in Engeland een tijd stil gestaan en nadat ik em op de aanhanger flink met de sjorbanden in de vering had getrokken waren ze wat gaan lekken.....
Daarna maar meteen nieuwe erin gezet.

Andere veren? Ik heb iets dikkere olie erin gedaan en ze staan redelijk strak bij mij....rijdt als een tierelier (ik weeg overigens 92kg)


dikkere olie is voor mij, denk ik, niet nodig, ik weeg 67kg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan