zadels

Zijn twee aparte gedeeltes, en heb ze maar tegen elkaar gelegd voor de foto.
De naden lopen dus in elkaar over. Maar ik heb ze met opzet zo gelegd omdat jullie anders gaan denken dat ik een autist ben






})
 
Ik ben hier de laatste tijd wat stil geweest, maar ik heb zeker niet stilgezeten. Ik moet binnenkort maar weer ns wat foto's opsnorren en posten.
 
Idd,Nopper heeft niet stil gezeten en een mooi zadeltje voor me gemaakt.

Ik ben er blij mee :+
full
 
Bart, t heeft even geduurd van mijn kant, maar hier is hij dan...... je hebt niks teveel gezegd, sluit mooi aan op de tank! Mooi stukje vakwerk, ben er blij mee!
 
Waarschijnlijk al eerder gevraagd hier, maar met welk soort schuim bouw je een zadel op? Ik heb namelijk voor een oude Honda ss50 brommer eerst een cm of 3 van dat dikke rose vlokkenspul gebruikt, met daarop 3cm van dat zwarte raceschuim en daarbovenop zo`n mooi dun zacht wit foam, maar het zadel is veel te hard.......Het schuim heb ik vervangen omdat het volledig vergaan was...de hoes was nog top! Gaarne tips welk schuim en waar te koop in kleine hoeveelheden..
 
Prachig Nopper, je bent een waar meester zadelmaker!

Heb je nog een antwoord op mijn eerder gestelde vraag trouwens?
 
Prachig Nopper, je bent een waar meester zadelmaker!

Heb je nog een antwoord op mijn eerder gestelde vraag trouwens?

Op zich is het materiaal dat je gebruikt niet verkeerd, maar je had de volgorde moeten omkeren.
Gebruik eerst het neopreen. Neopreen is het hardst. De roze bonded foam is normaal een foam van 120kg. Deze is best geschikt om comfortabel op te zitten. Je kan het zadel ook volledig uitvoeren in dit materiaal.

Wat ook niet slecht is qua comfort is de matjes die gebruikt worden voor yoga en polates en dergelijke. Dit zijn gesloten cel schuimen, en die laten geen water binnen. Ze zijn wel moeilijker te verwerken. Het is allemaal een beetje zoeken en experimenteren.
 
Op zich is het materiaal dat je gebruikt niet verkeerd, maar je had de volgorde moeten omkeren.
Gebruik eerst het neopreen. Neopreen is het hardst. De roze bonded foam is normaal een foam van 120kg. Deze is best geschikt om comfortabel op te zitten. Je kan het zadel ook volledig uitvoeren in dit materiaal.

Wat ook niet slecht is qua comfort is de matjes die gebruikt worden voor yoga en polates en dergelijke. Dit zijn gesloten cel schuimen, en die laten geen water binnen. Ze zijn wel moeilijker te verwerken. Het is allemaal een beetje zoeken en experimenteren.

Thanks, Had niet verwacht dat het anders beter zou zitten, maar ga het zeker proberen!
dat standaard schuim was volledig vergaan, zo vreselijk zacht dat je bijna op de zadelplaat zelf zat, en geen model meer in te zien...
 
je bent nog een zadel vergeten nopper, past perfect en zeer strakke afwerking, erg tevreden
[afbeelding]

Leuk dat je iets laat weten !
Zou je misschien ook nog een detailpic van het zadel kunnen plaatsen?
Ik dacht dat ik er zelf had genomen, maar dat blijkt niet het geval. Wellicht omdat ik toen ziek in bed lag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan