zadels

Ik heb het de laatste tijd zo druk gehad dat ik gewoon ben vergeten om foto's van alles te maken.
Een paar heb ik er nog wel...

Fireblade met 2cm verhoging

full
 
Eéntje voor een fighter waar Jerryt mee bezig is. Als het goed is volgt er nog een pic van het zadel gemonteerd :
full
 
Hey Nopper, ik vind dat je echt super mooi werk leverd, zie je het eventueel ook zitten om mijn zadeltje te stofferen? Hij is opgebouwd uit neopreen op een alu frame.

D35891E7-2AEB-4F0C-9B5D-3F7F5467A5DC_zpspgfcuakl.jpg


BD8F6E77-767D-4A59-B487-4477F6026B0A_zpsj7jzd2nu.jpg


Onderzijde:
54017273-FDBC-42B9-9F11-89E70ACE4325_zpstvto4x2a.jpg
 
Man, wat een mooi werk lever jij af. :}
Ik heb ook nog een solo zadel voor een hardtail wat gedaan moet worden.
Binnenkort ga ik je een pb/email sturen voor een afspraak. Ik ga morgen eerst naar Jerryt voor wat andere werkzaamheden. Als dat gedaan is wil ik ff de oversteek maken naar België om het een en ander door te praten.
Nogmaals hulde voor je werk.

grz Manuel
 
hallo even een vraagje

ik laat binnenkort een zadel bekleden bij een bedrijf en omdat het een custom zadel word moest ik alleen een alu plaat afgeven waar het op komt
wat voor kleine bevestigings materialen kan ik gebruiken om de alu plaat op het subframe te bevestigen
zijn daar speciale plugjes voor?

heeft iemand wat voorbeelden? bvd
 
Busje met schroefdraad erin klinken, lange bout erin en een beugeltje dat om je subframe knelt. Bout aandraaien om te klemmen?
Dan moet je er natuurlijk wel bij kunnen. Maar vaak zijn er wel plekjes waar dat kan. Vooraan kan je vaak werken met een lipje dat onder de tank of de originele bevestigingspunten schuift.
In ieder geval EERST zorgen dat je die plaat kan bevestigen. Pas daarna het zadel laten maken.

Als het echt niet anders kan met een mooi beugeltje en een boutje van bovenaf.

Creatief zijn dus.

Of breng de motor naar hier, en ik fix een oplossing ;)
 
Heeft Nopper hier ook een oplossing voor?
Het zadel(vastgelijmt) is van leder en de plaat van aluNou moet ik een manier bedenken om dit aluplaatje te kunnen monteren en demonteren,er mag een klein bolkopje in de aluplaat.
Het liefste ook want dan drukt die het plaatje mooi strak in het zadeltje. O-)
full
 
Laatst bewerkt:
Dan is mijn vraag vooral WAAROM de plaat gedemonteerd moet kunnen worden? Is het om een duo mee te nemen (zie er namelijk geen duo-vriendelijk zitje uit)?
Als dit niet het geval is een pijpje draaien met bovenaan een grotere ring. Boven en onder draad erin tappen. gat door zadel, pijpje erin met de ring bovenaan. Onderaan permanent vastzetten met een boutje(+loctite), en dan bovenaan met een mooi bolkopje.

Maar als het dus voor een duo is,....
Dan weet ik het ook niet zo onmiddellijk. Dan zou ik met één of twee drukknopen werken, maar die spannen niet aan natuurlijk. En bovendien moet er dan een nieuw dek gemaakt worden.

Niet zo eenvoudig dit,... ik denk met je mee :/
 
Heeft Nopper hier ook een oplossing voor?
Het zadel(vastgelijmt) is van leder en de plaat van aluNou moet ik een manier bedenken om dit aluplaatje te kunnen monteren en demonteren,er mag een klein bolkopje in de aluplaat.
Het liefste ook want dan drukt die het plaatje mooi strak in het zadeltje. O-) [afbeelding]

Dit is de laatste ontkenning dat het een 2 persoonsfiets moet worden , vanaf het begin van de bouw heb ik dat gevoel alles moet kleiner en smaller en uit niets mag blijken dat het een toermotor voor 2 personen moet worden.
Dus dat alu plaatje heeft totaal geen toegevoegde waarde het 'duo'gedeelte heeft al een mooie lijn en om daar nu nog iets overheen te freubelen is toch een beetje de plank(plaatje)mis slaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan