Triumph Speed Triple topic deel 25

Status
Niet open voor verdere reacties.
veul plezier Blomgangers *O*


dank je wel!


:^ Morgen hier een uitgebreide uitleg over hoe de vering in te stellen *O*


het is eigenlijk heel simpel:
je draait alle dempingschroefjes helemaal open
dan stel je met de veervoorspanning de negatieve veerweg, belast, op 65%
dan stel je de uitgaande demping zo in dat ie niet meer nadeint
en dan stel je de ingaande demping zo in dat ie niet te slap aanvoelt

dan proefrijden en zonodig nog wat bijstellen, en dan een biertje op de goede afloop!
 
Laatst bewerkt:
ein verdamt gutte morgen :N

Dit is toch geen weer .... Kom maar op met de planning voor het voorjaarsritje, hebben we tenminste een goed vooruitzicht :Y

Overigens als die dubbele achterbrug op de speed gemonteerd gaat worden, dan haak ik af. Juist om die prachtige mono ophanging vind ik de speed zo prachtig. Lijkt me ook dat we hier de nieuwe street zien en niet zijn grote broer de Speed.
 
ein verdamt gutte morgen :N

Dit is toch geen weer .... Kom maar op met de planning voor het voorjaarsritje, hebben we tenminste een goed vooruitzicht :Y

Overigens als die dubbele achterbrug op de speed gemonteerd gaat worden, dan haak ik af. Juist om die prachtige mono ophanging vind ik de speed zo prachtig. Lijkt me ook dat we hier de nieuwe street zien en niet zijn grote broer de Speed.
full

Maar het gaat ook om de nieuwe STREET :Y
 
[afbeelding]
Maar het gaat ook om de nieuwe STREET :Y


Beide niet wakker .... de post waarover het gaat spreekt over een project op basis van een 1050 blok .....

Dus geen speed en geen street, maar een Enigma 1050 ;)

De foto's die eerder voorbij zijn gekomen (met die dubbele achterbrug in het zwart) was idd een street en geen speed.

Voor iedereen die nu afhaakt ... slimme zet!

Ben ook wel benieuwd hoe het gisteren bij Blom was ... is het instellen echt zo makkelijk als wat eerder gezegd is?
 
Zo....
Gisteren de klepspeling van de Speed even gecontroleerd. De Speed heeft momenteel +/-24000km gelopen.
Op zich was het een klein kunstje. Het meeste werk zat in het af en uitbouwen van alles om bij de kleppen te komen.
Gelukkig vielen alle kleppen nog binnen de marges (0.10-0.20 voor de inlaat en 0.20-0.30 voor de uitlaat).
2 van de 6 uitlaatkleppen stonden wel aan de bovengrens van 0.30. Ik kon de 0.30 voeler met wat duw en wrik werk ertussen krijgen, maar tging niet van harte.
Al met al geen aanleiding om de boel uit elkaar te halen en om deze kleppen te moeten gaan stellen. Beter meer richting de ruime dan richting de te krappe kant.
Het geef wel een goed gevoel dat ik nu de volgende 20.000 km vooruit kan.
Mochten er mensen hier ook gepland hebben om de kleppen te controleren en tips kunnen gebruiken...let me know!

full
 
Laatst bewerkt:
Beide niet wakker .... de post waarover het gaat spreekt over een project op basis van een 1050 blok .....

Dus geen speed en geen street, maar een Enigma 1050 ;)

De foto's die eerder voorbij zijn gekomen (met die dubbele achterbrug in het zwart) was idd een street en geen speed.

Voor iedereen die nu afhaakt ... slimme zet!

Ben ook wel benieuwd hoe het gisteren bij Blom was ... is het instellen echt zo makkelijk als wat eerder gezegd is?

De veervoorspanning is simpel maar de demping echt goed krijgen is zelfs voor gp teams moeilijk
 
Laatst bewerkt:
roep maar een datum!

ergens in maart, zondag de 11e?

verzamelpunt meerkerk is voor de meesten wel handig toch?
zijn de dijkjes dan nog open voor ons drie cilinder geroffel?
iemand een route?


De veervoorspanning is simpel maar de demping echt goed krijgen is zelfs voor gp teams moeilijk

en dan nog tal van variabelen, sterkte veer, dikte olie, geometrie aanpassingen...

:? :? :?

maar wel altijd leuk om aan de knopjes te draaien O-)
 
ergens in maart, zondag de 11e?

verzamelpunt meerkerk is voor de meesten wel handig toch?
zijn de dijkjes dan nog open voor ons drie cilinder geroffel?
iemand een route?en dan nog tal van variabelen, sterkte veer, dikte olie, geometrie aanpassingen...

:? :? :?

maar wel altijd leuk om aan de knopjes te draaien O-)
klinkt goed, ook van die knopjes draaien haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan