Het Grote ONK Supermono topic deel 2

en als je balansas en je krukas elkaar raken wordt je niet zo blij....je hebt dat letterlijk een exploded view...
ik me een keer op oss herinneren,toen was er een spie gebroken, het blok liep nog alleen de balansas lag eruit(die was ook nog eens krom) en je kon zo in het blok kijken..
 
Hoi,

Moet eens kijken of ik nog ergens een foto van zo´n geval heb. Ondertussen ff kijken naar de Mono on the TT Man!!

 
Hoi,

Moet eens kijken of ik nog ergens een foto van zo´n geval heb. Ondertussen ff kijken naar de Mono on the TT Man!!


Jammer dat het filmpje niet is opgenomen in 1998... Kon je een MuZ en een TZ Supermono zien meedoen uit NL! Was een geweldige ervaring.
Jammer dat de Singles niet meer mogen meerijden.

Grt
 
Laatst bewerkt:
Avond,

Mochten er mannen met een ECO-Bike (elektro) bezig zijn, hieronder een mooie tip:


Wim
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O- Hmm dat ik elektro racers stiekem wel interessant vindt, en er best een zelf zou willen bouwen, kan ik maar beter niet tegen wim vertellen he? O-) O-)

Is trouwens erg duur op dit moment nog om zn racemotor te bouwen en dan met name de accucellen en geschikte elektro-motoren. B| B|
 
Hoi,

Nou ben ik dus geen tegenstander van de ECO bike´s! Heb zelfs het regelement van de mono´s zo gemaakt dat ze mee mogen rijden met ons! Je kent het spreekwoord he....wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Om die reden is het regelement van 350cc naar 200cc teruggebracht zodat de Moriwaki´s ook in de mono konden/kunnen meerijden.

Vwb ECO bike kan Mojo Jan misschien nog wat vertellen,
Wim
 
Ik heb even een vraagje, een aantal weken geleden had jij een mono te koop met een SP400 blok, nu ben ik zelf bezig met een SP370 blok (gewoon voor de fun, geen ambities :-) ).

Ik zag daar staan dat je een andere carburateur + nokkenas had gebruikt, zou je mij mogelijk kunnen vertellen waar je deze nokkenas vandaan hebt ? en eventueel wat voor carburateur je gebruikt hebt ? zou me een heleboel zoekwerk schelen.

:W :W

nokkenas is een Tornado stage 1 , afkomstig van GW racing in duitsland
Carb is een 38mm mikuni met daarop een open kelkje
 
Hoi,

Nou ben ik dus geen tegenstander van de ECO bike´s! Heb zelfs het regelement van de mono´s zo gemaakt dat ze mee mogen rijden met ons! Je kent het spreekwoord he....wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Om die reden is het regelement van 350cc naar 200cc teruggebracht zodat de Moriwaki´s ook in de mono konden/kunnen meerijden.

Vwb ECO bike kan Mojo Jan misschien nog wat vertellen,
Wim

O aha, tja bij die elektro bikes moet ook alles zelf berekent en geconstrueerd worden. Dus wat mij betreft zijn er idd grote raakvlakken met de mono's. Dit was ook exact t gedeelte wat ons (frictionburn en mij) aansprak, echter de prijzen van sommige componenten die je nodig hebt, hebben ervoor gezorgd dat t project in de ijskast staat.
Naar mijn idee zijn de mono's beter financieel haalbaar, nog wel. 8-)
 
ja kan goed zijn. vind al die dingen die zo langs buiten gigantisch zijn maar dan binnenin een mini gaatje hebben er eigenlijk maar belachelijk uitzien :p :P
Mmmm kan ik me idd wel in vinden maar die lasjes daar in tegen... :9~ :9~

Ps. radiale marzocchi vorkpoten zijn binnen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Mmmm kan ik me idd wel in vinden maar die lasjes daar in tegen... :9~ :9~

Ps. radiale marzocchi vorkpoten zijn binnen. *O*

het wordt bijna een agusta :P
Nou weet ik wel niet of ze beter is dan de vorige. de vorige voorvork die je had steken was een race voorvork met kleinere poten (minder lucht weerstand) en 9/10 woog ze ook minder. je bouwt een racer en geen showbike dus ik weet niet of het een verstandige stap is. Het ziet er wel vet uit :P
 
Laatst bewerkt:
het wordt bijna een agusta :P
Nou weet ik wel niet of ze beter is dan de vorige. de vorige voorvork die je had steken was een race voorvork met kleinere poten (minder lucht weerstand) en 9/10 woog ze ook minder. je bouwt een racer en geen showbike dus ik weet niet of het een verstandige stap is. Het ziet er wel vet uit :P

als het een RAC43/50 is....die zijn zo goed niet..
is eigenlijk ook weinig voor te krijgen om ze wat beter te maken..

ik blijf erbij...beste vork voor een mono is Ohlins 125cc GP vorkje.
maar die zijn of heel duur of heel lastig te vinden..

betere optie: een showa uit een CBR600RR.....supergoede vorkjes die bovendien indien het nodig is voor de rijder...goed te modificeren zijn..

goedkope optie: een showa 43mm uit Ducati 748<>996. koop je voor weinig, zijn goede vorken als ze intern in orde zijn.

;)
 
als het een RAC43/50 is....die zijn zo goed niet..
is eigenlijk ook weinig voor te krijgen om ze wat beter te maken..

ik blijf erbij...beste vork voor een mono is Ohlins 125cc GP vorkje.
maar die zijn of heel duur of heel lastig te vinden..

betere optie: een showa uit een CBR600RR.....supergoede vorkjes die bovendien indien het nodig is voor de rijder...goed te modificeren zijn..

goedkope optie: een showa 43mm uit Ducati 748<>996. koop je voor weinig, zijn goede vorken als ze intern in orde zijn.

;)

en een showa uit een 998s? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan