Het Grote ONK Supermono topic deel 2

Oss zondag 19 mei 2013

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Dirk Hoogland overleden,


Vandaag bereikte ons het trieste nieuws dat Dirk Hoogland is overleden. Dirk was/is bij alle monorijders bekend als de monoman bij uitstek. Jarenlang heeft Dirk zich ingezet voor de mono gemeenschap, de testbank bij Hooglandmotoren heeft bijna alle Nederlandse mono wel gezien. De laatste jaren zagen we Dirk niet meer zoveel bij de monoraces, maar dat betekende niet dat Dirk uit onze gedachte was verdwenen, talrijk waren nog steeds anekedote´s over bezoeken aan Kwadijk!

Met het overlijden van Dirk stopt een stuk mono geschiedenis die heel belangrijk is voor de mono´s! Niet alleen de testbank van Dirk was bekend ook heeft Dirk verschillende rijders gesponsord.


Wij wensen de Familie van Dirk veel sterkte toe in deze droevige periode,


Godspeed Dirk!!

zal je missen Dick. RIP
Herinneringen aan de vele woensdag avonden op de testbank die altijd laat eindigden onder het genot van een biertje.
Heel veel advies gehad toen ik in 2000 begon met de supermono.

Een goede vent die heel erg gemist zal worden.
 
maak je een hele motor zelf rond een betrouwbaar blok...blaast er een plaat uit het blok en heb je met de rest geen enkel noemenswaardig probleem. Jammer voor men weekend maar ik ben goed geholpen door zowel HTS-team als Novabike en anderen. Op de foto kan je een carter van Novabike zien dat ik mocht lenen en daarnaast het mijne:

256276_10152831821180128_97457538_o.jpg


Motor verbeteren, zelf wat leren rijden want zat pas soepel op de motor in de 2de race, nieuwe rugprotector kopen die WEL buigt en dan op naar de volgende race! ;)

Ik kende Dirk niet maar wens desondanks veel sterkte toe aan de familie en vrienden!
 
had beter mijn dag geanuleerd op spa en naar de mono's komen zien ging mij ni af met de nieuwe moto
 
Tja kan ik me wat bij voorstellen, misschien is de benaming "final check before race, on race-day" beter geweest maar dat klinkt natuurlijk nergens naar. :+

Maar ik weet zeker dat igg Lex v Dijk, zeer blij zal zijn met de Warm Up op zondag. Ik was op zaterdag ff wezen kijken en ook naar de wedstrijd die aan t einde van de dag wordt verreden. en Lex had problemen met starten, ik hoorde nog een paar pogingen vanuit de pitsbox maar toen t hele veld al in de 2e ronde zat werd de actie door Lex gestaakt. Ik zag hem daarna door de pitsstraat lopen, en die was ff goed pist, die wilde ff niet gestoord worden. :N :(
Vervelend voor hem, maar t fanatisme wat hij nog uitstraalt op zijn leeftijd en na zoveel jaren al meedraaien in die klasse vond ik best mooi om te zien. ( ff voor de duidelijkheid ik gunde hem dit niet hoor, viel me slechts op, ik had m liever tegen Mike zien rijden)

Maar voor Lex is dus die Warm Up een zeer goede uitkomst. Ik weet zeker dat die motor dezelfde avond al weer zonder problemen liep. En dan kan hij t nog een x allemaal checken op de baan voor hij de wedstrijd in gaat. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan