Het Grote ONK Supermono topic deel 2

:Z :Z , wat doet de temp eigenlijk deze week? _O- _O- :W


Wil best een fototje maken van mn 450 blok op de werkbank maken hoor ;)

Die temp is warm genoeg om aan je 450 te sleutellen ;)

Pff, even je blokkie in het mito frame hangen, even paar fototjes schieten :9
 
Die temp is warm genoeg om aan je 450 te sleutellen ;)

Pff, even je blokkie in het mito frame hangen, even paar fototjes schieten :9

ik sleutel zelfs als het vriest in de garage, dan gaat het tenminste vooruit (je moet warm blijven, toch? :+ )

een maand geleden:

full



huidige stand van zaken:

full



grtz :W

MJ
 
Laatst bewerkt:
Zo zo, schiet lekker op hoor, ziet er erg mooi uit :Y :W

Je tentamens hebben er hopelijk niet onder geleden ? wil bij mij de laatste tijd nog wel eens gebeuren :+
 
Laatst bewerkt:
Zo zo, schiet lekker op hoor, ziet er erg mooi uit :Y :W

Je tentamens hebben er hopelijk niet onder geleden ? wil bij mij de laatste tijd nog wel eens gebeuren :+

nee hoor examens waren redelijk goed! tijdens die periode blijf ik van de mono af zodat ik beter kan doordenken op sommige zaken voor ik ze (soms overhaast) begin te construeren :Y
 
Tja, beetje detonerend na de mono van maarten, maar mijn hobby mono begint ook vorm te krijgen :-) alle steunen zitten nu op de juiste plek, nu alles van aluminium maken (staal is goedkoper te verkloten als alu :P ).

 
Mooi om te zien dat je de duopassagier niet vergeten bent ;)

MJ. Ben heel benieuwd wat dadelijk jou eerste ervaringen zijn met je eigen frame :)
 
Bedankt voor het positieve commentaar :). Maar mogelijk gaat de situatie weer veranderen, ik ben met iemand in gesprek over een SZR660 blokje, dus kans dat de SP370 plaats moet maken voor een yamie :P

Grote klappen snel thuis he })
 
Bedankt voor het positieve commentaar :). Maar mogelijk gaat de situatie weer veranderen, ik ben met iemand in gesprek over een SZR660 blokje, dus kans dat de SP370 plaats moet maken voor een yamie :P

Grote klappen snel thuis he })


He jongeuh,

Goed bezig......

Wim
 
Bedankt voor het positieve commentaar :). Maar mogelijk gaat de situatie weer veranderen, ik ben met iemand in gesprek over een SZR660 blokje, dus kans dat de SP370 plaats moet maken voor een yamie :P

Grote klappen snel thuis he })

ik ben benieuwd! vind het er heel tof ding uitzien. zal wel leuk zijn om mee te rijden :Y
 
Bedankt voor het positieve commentaar :). Maar mogelijk gaat de situatie weer veranderen, ik ben met iemand in gesprek over een SZR660 blokje, dus kans dat de SP370 plaats moet maken voor een yamie :P

Grote klappen snel thuis he })
Gelijk een stuk competatiever ! *O*
 
Gelijk een stuk competatiever ! *O*


Nou niet als je t blok standaard laat, in zn 660 moet je nog aardig wat studie, en technische now-how steken voor ie lekker mee kan komen. We heten nu een maal niet allemaal Wim H. Die kan die blokkies dromen volgens mij, en dat doet hij al een paar jaar.

:z :z }) :W
 
Gelijk een stuk competatiever ! *O*

Heb je gelijk in, maar daar wacht ik nog mooi even mee totdat ik afgestudeerd ben (nog 1 jaar). Grote kans dat er tegen die tijd weer van alles is veranderd ! :)

Deze is puur voor de fun, en een beetje handigheid krijgen in 1 cilinders is ook geen overbodige luxe als je in de supermono wilt rijden :+

:W
 
Was een KTM SMR.
Vorig jaar de snelste monobike in België.
In Assen was dit wel iets anders:-(

Grt.
 
Ik heb een vraag over het inlaatgeluid van mijn Muz.Heb een standaard Muz die ik een beetje aanpas om gewoon lekker mee op straat te rijden.Blok is ook (nog)gewoon standaard,enkel een demper met E-keur.Nu heb ik een nieuwe luchtfilterkast gemaakt omdat er plaats moest komen voor de schokbreker.Eerst had ik het originele filter achterop de filterkast gemaakt,maar hij liep niet echt lekker.Ik heb daarna de filterkast aan de achterkant dichtgemaakt en aan de voorkant opengemaakt en een schuimfilter van Twinair uit een crosser in gemaakt.Motor loopt nu goed door,maar maakt (te)veel inlaatgeluid.Kan ik hier nog iets aan doen of moet ik helemaal opnieuw beginnen?Ik heb ook al eens een Muz gehad met losse K&N filters,maar dat inlaatgeluid vind ik ook veel te luid.Het gaat me niet om de laatste pk's,maar een fijne licht sturende straat éénpitter.
full

full

full

full

full


Dit was de eerste versie.
full
 
Ik heb een vraag over het inlaatgeluid van mijn Muz.Heb een standaard Muz die ik een beetje aanpas om gewoon lekker mee op straat te rijden.Blok is ook (nog)gewoon standaard,enkel een demper met E-keur.Nu heb ik een nieuwe luchtfilterkast gemaakt omdat er plaats moest komen voor de schokbreker.Eerst had ik het originele filter achterop de filterkast gemaakt,maar hij liep niet echt lekker.Ik heb daarna de filterkast aan de achterkant dichtgemaakt en aan de voorkant opengemaakt en een schuimfilter van Twinair uit een crosser in gemaakt.Motor loopt nu goed door,maar maakt (te)veel inlaatgeluid.Kan ik hier nog iets aan doen of moet ik helemaal opnieuw beginnen?Ik heb ook al eens een Muz gehad met losse K&N filters,maar dat inlaatgeluid vind ik ook veel te luid.Het gaat me niet om de laatste pk's,maar een fijne licht sturende straat éénpitter.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit was de eerste versie.[afbeelding]

Aanzuig traject van het filter langer maken en je je luchtfilter huis isoleren met dempings materiaal.
 
Aanzuig traject van het filter langer maken en je je luchtfilter huis isoleren met dempings materiaal.

Aanzuigtraject langer maken wordt moeilijk,startmotor en carbs zitten in de weg.
Filterkast isoleren aan de binnen of buitenkant?
Welk materiaal?
 
Heb de kast aan de binnenkant bekleed met rubber van 2mm.Vast geplakt met kit,het werkt wel,is aanzienlijk minder luid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan