VTR1000 SP Topic 21st edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn andere lampen te krijgen die je zo erin kunt lijmen, was ik al mee bezig omdat je die leds helemaal niet ziet overdag. racing-bikes heeft ze zo liggen met normale lampjes.
 
Probleem is een beetje de lichtsterkte van al die undertail verlichtingen, de led's zijn gewoonweg niet fel genoeg... tevens er moet ook een bepaalde minimale afstand tussen de knipperlichten zitten, kweet alleen niet hoeveel precies.EDIT; 24 cm...dussss..
Meent niet weg dat ik het wel een goed idee vind... bedoel jij net als die amerikaanse auto's ?

Ja dat bedoel ik... en die 24cm heb ik een beetje poep aan. Maar mijn achterlichten zijn fel genoeg hoor:
full

daar zitten ook niet de originele achterlichtjes in. Deze led set heb ik gekocht bij Optitune. Maar mijn pinkers zijn echt heel beroerd . dus binnekort maar eens usa stijl pinkers maken kost maximaal een half uurtje!

gr maarten
 
Laatst bewerkt:
Had er ook al een keer naar zitten kijken op ebay,

Factory Pro Evo Shift Kit Honda RC51 VTR1000SP1 SP2 2000-2006 | eBay

Zou het wat zijn,ik geloof dat alleen je complete koppeling er uit moet,verder niks?

Het schakelen zou wat trefzekerder gaan, heb met de quickshifter nog wel eens dat ie uit z'n versnelling springt..... vandaar leek me dit wel wat. Ja koppeling moet eruit olie eruit koelvloeistof eruit, rechter carterdeksel moet eraf. Zou eigenlijk tegelijk met slipperclutch moeten gebeuren....hhhmm nu nog een slipperclutch. |(
 
Laatst bewerkt:
Rij jij met de quickshifter ook op de weg,en hoe bevalt dat,lijkt me raar om niet meer te koppelen......?
Of werkt het anders?
 
Rij jij met de quickshifter ook op de weg,en hoe bevalt dat,lijkt me raar om niet meer te koppelen......?
Of werkt het anders?

Mijn quickshifter gaat pas "aan" boven de 7000rpm(instelbaar) en werkt eigelijk alleen goed bij 3/4 tot volgas acceleratie en het is vreselijk genieten dan..en ja de koppeling gebruik je dan niet meer. Is wel ff wennen om het juiste "schakelgevoel" te krijgen.
 
vraagje voor de kenners.....
die quickshifter, schakeld zonder koppeling....
geeft dat dezelfde schade als dat je het zelf doet zonder koppeling?...
vanaf 3de versnelling schakel ik vaak zonder...(nee niet op circuit, daar koppel ik wel)
even snel gas terug, druk op de pedaal houden en valt er zo in.
al heb ik bij mij nog geen schade kunnen ontdekken, en rijdt er al ruim 50.000 km mee....
 
Wat jij doet is in wezen hetzelfde, alleen een kwikshifter doet het voor je.

Je hebt ff een dipje nodig, om de schakelmof met het te koppelen tandwiel qua snelheid met elkaar te synchroniseren.

Zolang het soepel gaat en je hem er niet met geweld in trapt, zal het imo, niet (veel) uit maken.

Als er echt sprake is van misbruik dan gaat het echt geen 50k duren voordat het stuk is.
 
Laatst bewerkt:
is juist zo rij ik ook en heb geen problemen



Wat jij doet is in wezen hetzelfde, alleen een kwikshifter doet het voor je.

Je hebt ff een dipje nodig, om de schakelmof met het te koppelen tandwiel qua snelheid met elkaar te synchroniseren.

Zolang het soepel gaat en je hem er niet met geweld in trapt, zal het imo, niet (veel) uit maken.

Als er echt sprake is van misbruik dan gaat het echt geen 50k duren voordat het stuk is.
 
Als je eenmaal met Quick shifter hebt gereden wil je nooit meer zonder is mijn ervaring. En dat geldt voor het circuit als op de weg.

:W
 
Het is als je van buiten de europese unie iets invoert dat duurder is dan 25 euro.
Een pakketje kan er wel eens tussendoor slippen bij de douane, en dan hoef je niets te betalen. vooral als het pakketje niet "interesant" is/lijkt of als er "gift" op staat. alleen dat laatste trappen ze niet meer zo snel in.

jij hebt dus geluk gehad. maar het kan tegen vallen

voor mijn kuipset uit china was is 94 euro kwijt aan inklaring en belasting.

het is zo:
onder de 25 euro (excl. verz.) zijn er geen extra kosten.
tussen de 25 en de 150 euro (excl. verz.) moet je btw betalen over de prijs PLUS de verzendkosten. (19% of 7% ligt aan het product)
boven de 150 euro (excl. verz.) moet je boven op die BTW nog inklaringskosten betalen. deze verschillen volgens mij nogal per product (volgens mij hebben ze daar een rad van fortuin voor)
Ik moest 45 euro afrekenen voor een uitlaatsysteem uit de USA
 
Slipperclutch, ik heb het niet maar zou het vooral op het circuit wel handig vinden. Met remmen, twee keer terugschakelen en insturen moet ik óók nog eens gevoelig de koppeling laten komen. Dat is veel tegelijk. Met een slipperclutch is 't allemaal minder kritisch en kan 't allemaal wat korter op de bocht gebeuren. Zou tijd moeten schelen.
 
Laatst bewerkt:
Met tussen gas kan je wel veel op vangen maar met een grote twee cilinder kan een slipperclutch handig zijn. Zelf nog nooit geprobeerd ;)
 
1 x misgeschakeld en besloten dat het bij de hoge toeren mischien toch niet verstandig is.
maar zelfs met koppeling gaat het erg snel, want rij dan wel met druk op het pedaaltje :)
en die 2/10 kan ik wel missen, daar ga ik die 20 seconden niet mee goed rijden ;)
 
Is een slipper clutch de moeite waard ??

Ik vermoed van wel.

Met de twin is gas dicht al bijna stil staan. Veel meer als bij een 4-pitter. Denk dat het dus ook meer nut heeft...

Vind de prijs vrij fors, maar het staat wel bovenaan mijn wishlist.

Als je zo'n ding koopt en je vind het niks... kun je er altijd weer vanaf ;)
 
Bedankt voor de reacties mannen..vooral op het circuit kan het dus wel eens handig zijn.
Niet eens zozeer om de tijdswinst, maar meer voor een betere controle tijdens het aanremmen voor een bocht. Geen stuiterend achterwieltje meer....
 
Laatst bewerkt:
... en mocht je de slipperclutch ook op de openbare weg echt nodig hebben dan kan er ook best nog een overlijdensrisicoverzekering bij ... :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan