VTR1000 SP Topic 21st edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, het is wel een beetje een huiler... maar ik denk dat zijn vrouw er achter zit uiteindelijk...

Zijn grote voorbeeld is Doohan, maar die klasse heeft ie niet naar mijn mening. En dan bedoel ik spirit en niet talent...

Maar ja, zo gaat dat met mensen die het "aan komt waaien" die kunnen niet doorbijten.

Zo verschrikkelijk jammer dat iemand die zo goed kan racen zich laat overhalen om te stoppen. Hij heeft alles wat hij heeft te danken aan de racerij en uiteindelijk interesseert hem dat blijkbaar niet... Maar het zit in zijn karakter, altijd klagen: motor slecht (terwijl hij gewoon voor kampioenschap mee kan doen) geen respect (hoezo dat dan, je rijdt MotoGP???) klagen over dat het zoveel vraag van zijn omgeving (tegen een vergoeding van 10 miljoen per jaar!!!). Beetje in zijn eigen wereld verloren geraakt...

We zullen maar onthouden hoe verschrikkelijk hard hij de motoren kon afbeuken. Daar was hij veruit de beste in. Hoe hij de Stoner Corner ook afragde... :] :] niet normaal.... :} :} :}
 
beste SP1/2 bezitters

Na enig twijfelen heb ik besloten dat ik donderdag wil gaan kijken naar een SP1 als nieuwe fiets. *O* ( o.a dat geluid :9~ )
De fiets die ik op het oog heb komt uit 2001, heeft nu rond de 45000 gelopen en staat bij een dealer, mijn vraag is heeft de SP1 enige aandachts punten waar ik op moete letten??

Alle info is welkom :W

Volgens mij zijn er niet echt specifiek zwakke plekken. Na een jaartje of drie zelf in het bezit te zijn van een SP2 en het meelezen van ervaringen van andere rijders op dit forum kan ik ze in ieder geval niet noemen.

Dus gewoon de standaard checks op een tweedehands qua (komende) onderhoudskosten: banden, kettingset, vering, vloeistoffen, kleppenstellen (iedere 24.000 km). En de standaard checks op schade: schade op kappen, achterbrug, frame, loopt-ie-lekker... Etc...
 
bedankt tot dus ver klinkt allemaal lekker aanmoedigend, nog geen duidelijke productie fouten/ kwalen bekend.

Kwam toruwens laats dit tegen heeft hier iemand het al een uitgevoerd??


Door Brother Louie op 13-05-2003 08:29




Quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 08:17 schreef ZX6R/SP1 het volgende:
Is dat niet het slangetje wat naar de claxon loopt?

(serieuze vraag, heb echt 2 linker handen....)




moet er anders wel om lachen.
Nee serieus da's het vacüumpotje, dat slangetje loopt naar een klep die voor je inlaat zit

ff wat uitleg
fv3.jpg

fv1.jpg

Many of you have complained about the dip in power between 5000 & 7000 rpm & others like myself have had an annoying fueling glitch (hiccup) at 6800 rpms especially with the Moriwaki's & a good map installed, although all the bikes are affected by the flapper valve, certain exhaust & map combos highlight this problem. Bill Staab has found a solution! (and wrote most of what you are about to read...)

By disconnecting the vacuum line to the flapper valve in the air intake duct you can completely eliminate the hiccup at 6800 rpm & reduce the power dip we have all seen on the dyno runs between 5000 & 7000 rpm.

As the flapper valve is an air intake noise control device which is not used on the basic racer, but rather only on the street legal bikes where noise levels are monitored by the EPA. It is advised that you only do this mod to "race only" bikes.

Having gotten the legal disclaimer out of the way let's get back to the flapper valves function. The valve is partially responsible for the power dip between 5000/7000 RPM. The flap is normally open. If you disconnect the vacuum line it will always stay open. You can remove the flap if you like. although it shouldn't make much difference with the stock air box. The HRC and Moriwaki air boxes have a larger duct with no flap for the race motors. The flap closes at about 5500 rpm which reduces the intake duct about 65%. It opens back up about 6700 rpm. This is done to reduce intake noise on the road bikes. The mod is done by simply disconnecting the hose at the diaphragm switch & plugging the hose with a screw,bolt or whatever you find handy or aesthetically pleasing.
 
Ik heb een paar dagen geleden een modificatiesetje besteld om de flapper valve(die jij beschrijft) en ook een modificatiesetje voor het PAIR systeem.(weer wat anders)..

Zodra ik ze binnen heb ga ik ze monteren en dan laat ik weten hoe het gaat.. (daarna gaat de vtr de testbank op om afgesteld te worden)
 
bedankt tot dus ver klinkt allemaal lekker aanmoedigend, nog geen duidelijke productie fouten/ kwalen bekend.

Kwam toruwens laats dit tegen heeft hier iemand het al een uitgevoerd??


Door Brother Louie op 13-05-2003 08:29




Quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 08:17 schreef ZX6R/SP1 het volgende:
Is dat niet het slangetje wat naar de claxon loopt?

(serieuze vraag, heb echt 2 linker handen....)




moet er anders wel om lachen.
Nee serieus da's het vacüumpotje, dat slangetje loopt naar een klep die voor je inlaat zit

ff wat uitleg
[afbeelding]
[afbeelding]
Many of you have complained about the dip in power between 5000 & 7000 rpm & others like myself have had an annoying fueling glitch (hiccup) at 6800 rpms especially with the Moriwaki's & a good map installed, although all the bikes are affected by the flapper valve, certain exhaust & map combos highlight this problem. Bill Staab has found a solution! (and wrote most of what you are about to read...)

By disconnecting the vacuum line to the flapper valve in the air intake duct you can completely eliminate the hiccup at 6800 rpm & reduce the power dip we have all seen on the dyno runs between 5000 & 7000 rpm.

As the flapper valve is an air intake noise control device which is not used on the basic racer, but rather only on the street legal bikes where noise levels are monitored by the EPA. It is advised that you only do this mod to "race only" bikes.

Having gotten the legal disclaimer out of the way let's get back to the flapper valves function. The valve is partially responsible for the power dip between 5000/7000 RPM. The flap is normally open. If you disconnect the vacuum line it will always stay open. You can remove the flap if you like. although it shouldn't make much difference with the stock air box. The HRC and Moriwaki air boxes have a larger duct with no flap for the race motors. The flap closes at about 5500 rpm which reduces the intake duct about 65%. It opens back up about 6700 rpm. This is done to reduce intake noise on the road bikes. The mod is done by simply disconnecting the hose at the diaphragm switch & plugging the hose with a screw,bolt or whatever you find handy or aesthetically pleasing.

De vorige eigenaar van mijn SP heeft de flappervalve ook verwijderd, heb dus geen idee hoe het met flappervalve rijdt. Sommigen schijnen last te hebben van een lekkende tank maar die konden toen der tijd vervangen worden onder coulance van Honda dus de kans is niet zo heel groot dat je hier tegenaan zult lopen. Ik weet dit trouwens niet 100% zeker. Zullen hier vast leden zijn die dit kunnen bevestigen of ontkennen.
 
Jullie weten niet veel van de huidige Ducs. Serviceintervallen zijn groter dan die van Japse motoren. En ze zijn heel betrouwbaar tegenwoordig. Mijn 1198S had nooit wat. Van mijn 1199 Panigale S kon ik niet echt lang genieten, omdat ik een keer ging liggen. Maar een nieuwe komt in maart. Dit is geen bashing op een SP. Vind het prachtige motoren en gelukkig een twee pitter.

Ik neem aan dat je het prachtige motoren vind.... Tenslotte kijk je op het forum voor SP's terwijl je ducatist bent.... :P Goed bezig...
Misschien kom je ooit tot bezinning en stap je over op een SP! :+
overigens heb je een extreme p*rno fiets besteld, kudo's!
 
De vorige eigenaar van mijn SP heeft de flappervalve ook verwijderd, heb dus geen idee hoe het met flappervalve rijdt. Sommigen schijnen last te hebben van een lekkende tank maar die konden toen der tijd vervangen worden onder coulance van Honda dus de kans is niet zo heel groot dat je hier tegenaan zult lopen. Ik weet dit trouwens niet 100% zeker. Zullen hier vast leden zijn die dit kunnen bevestigen of ontkennen.
Begreep dat ie er bij mij ook nog in zat, maar met de tijd zou die er ook uit gaan... Ik heb geen idee wat het voor invloed heeft op het rijgedrag.




Vandaag de stuurdemper binnengekregen van TwinBrother, gelijk gemonteerd,vind het wel een sexy apparaatje :9

full
 
bedankt tot dus ver klinkt allemaal lekker aanmoedigend, nog geen duidelijke productie fouten/ kwalen bekend.

Kwam toruwens laats dit tegen heeft hier iemand het al een uitgevoerd??


Door Brother Louie op 13-05-2003 08:29




Quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 08:17 schreef ZX6R/SP1 het volgende:
Is dat niet het slangetje wat naar de claxon loopt?

(serieuze vraag, heb echt 2 linker handen....)




moet er anders wel om lachen.
Nee serieus da's het vacüumpotje, dat slangetje loopt naar een klep die voor je inlaat zit

ff wat uitleg
[afbeelding]
[afbeelding]
Many of you have complained about the dip in power between 5000 & 7000 rpm & others like myself have had an annoying fueling glitch (hiccup) at 6800 rpms especially with the Moriwaki's & a good map installed, although all the bikes are affected by the flapper valve, certain exhaust & map combos highlight this problem. Bill Staab has found a solution! (and wrote most of what you are about to read...)

By disconnecting the vacuum line to the flapper valve in the air intake duct you can completely eliminate the hiccup at 6800 rpm & reduce the power dip we have all seen on the dyno runs between 5000 & 7000 rpm.

As the flapper valve is an air intake noise control device which is not used on the basic racer, but rather only on the street legal bikes where noise levels are monitored by the EPA. It is advised that you only do this mod to "race only" bikes.

Having gotten the legal disclaimer out of the way let's get back to the flapper valves function. The valve is partially responsible for the power dip between 5000/7000 RPM. The flap is normally open. If you disconnect the vacuum line it will always stay open. You can remove the flap if you like. although it shouldn't make much difference with the stock air box. The HRC and Moriwaki air boxes have a larger duct with no flap for the race motors. The flap closes at about 5500 rpm which reduces the intake duct about 65%. It opens back up about 6700 rpm. This is done to reduce intake noise on the road bikes. The mod is done by simply disconnecting the hose at the diaphragm switch & plugging the hose with a screw,bolt or whatever you find handy or aesthetically pleasing.

Als je gewoon de vaccuum slang loskoppelt en dichtmaakt blijft de flappervalve ook open staan.
 
Begreep dat ie er bij mij ook nog in zat, maar met de tijd zou die er ook uit gaan... Ik heb geen idee wat het voor invloed heeft op het rijgedrag.




Vandaag de stuurdemper binnengekregen van TwinBrother, gelijk gemonteerd,vind het wel een sexy apparaatje :9

[afbeelding]


Mooi he :+

Die flappervalve hoef jij er niet uit te halen, die haalt er de dip uit die er normaal inzit tussen de 4000 en 6000tpm. Met t Akra systeem is er die ook al uit hoor... merk je dat niet ofzo O-) Ding heeft niet voor niks 137pk opt achterwiel 8-)
 
Mooi he :+

Die flappervalve hoef jij er niet uit te halen, die haalt er de dip uit die er normaal inzit tussen de 4000 en 6000tpm. Met t Akra systeem is er die ook al uit hoor... merk je dat niet ofzo O-) Ding heeft niet voor niks 137pk opt achterwiel 8-)
Ik ben een 4 cilinder blade gewend met 120 aw pk's, is maar net ietsje anders :P

Als ik dat weg zou laten halen dan had dat ook voorlopig nog niet gebeurd. Hij rijdt ook subliem, dus het is goed dat ik het weet ;)




Edit: Ik begreep dat het niet met een dip te maken had, maar dat bij 4000 toeren die flappervalve open gaat en je "vol vermogen" geniet. Als die eruit is, je continu de volle luchtinlaat (?) hebt en dus continu over een "vol vermogen" beschikt? Heb ik het zo een beetje goed omschreven?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

sinds september '12 ben ik eigenaar van een SP1 uit 2000, wat een heerlijke machine !

10-2012491.jpg

Momenteel ben ik mijn vorige motor (TL1000R) in (aftermarket) onderdelen aan het verkopen.
Ik heb wat vraagjes:
Is het bokken in lage toeren met 15t voor en 41t achter te verhelpen ? Ik wil niet die lekkere lange 1e versnelling verliezen.
Rond de 3500 toeren heeft ie een dipje, is dat te verhelpen met die flappervalvemod ? Er zit geen powercommander op.
Achterschokbreker is behoorlijk verroest, tips om 'm op te knappen (of vervangen)?

Alvast dank, wellicht tot ziens, Gertjan.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij 15/42 en dan is het bokken wel weg,heb wel een pc3.
Zijn 1 gebruik ik bijna niet,kan rontondes nu makkelijk in 2 nemen
 
Hallo allen,

sinds september '12 ben ik eigenaar van een SP1 uit 2000, wat een heerlijke machine !

[afbeelding]
Momenteel ben ik mijn vorige motor (TL1000R) in (aftermarket) onderdelen aan het verkopen.
Ik heb wat vraagjes:
Is het bokken in lage toeren met 15t voor en 41t achter te verhelpen ? Ik wil niet die lekkere lange 1e versnelling verliezen.
Rond de 3500 toeren heeft ie een dipje, is dat te verhelpen met die flappervalvemod ? Er zit geen powercommander op.
Achterschokbreker is behoorlijk verroest, tips om 'm op te knappen (of vervangen)?

Alvast dank, wellicht tot ziens, Gertjan.
Ja hoor, erg sexy :9 *O*
 
Laatst bewerkt:
:9~ :9~ en welkom,en het is wel stilletjes hier


Hallo allen,

sinds september '12 ben ik eigenaar van een SP1 uit 2000, wat een heerlijke machine !

[afbeelding]
Momenteel ben ik mijn vorige motor (TL1000R) in (aftermarket) onderdelen aan het verkopen.
Ik heb wat vraagjes:
Is het bokken in lage toeren met 15t voor en 41t achter te verhelpen ? Ik wil niet die lekkere lange 1e versnelling verliezen.
Rond de 3500 toeren heeft ie een dipje, is dat te verhelpen met die flappervalvemod ? Er zit geen powercommander op.
Achterschokbreker is behoorlijk verroest, tips om 'm op te knappen (of vervangen)?

Alvast dank, wellicht tot ziens, Gertjan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan