BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo'n vermoeden had ik al, is het een kwestie van de CPU opnieuw laten instellen of gaat het gewoon niet lukken zonder ABS ?
 
Laatst bewerkt:
Kijk.. Da's een handige tip. Zelf ben ik sinds oktober de trotse bezitter van een f800st (uit 2008) waar ik ondertussen alweer een paar duizend op de teller heb bijgezet. Wat een heerlijke fiets. :] En hij rijdt beter met een tanktas tas op de bobbel dan met de (originele) topkoffer, dus die mag nu stof gaan vangen.
Maar dat naar binnen waaien van de spiegels, dat ken ik.. :X
Waar zijn de juiste te bestellen?Er zijn zoveel verschillende te vinden.. En de prijs is natuurlijk ook nog een dingetje O-)
Ik heb ze nog niet gemeten, maar aan de foto's te zien heb ik ook de oude (12 cm) spiegels

Gewoon bij de dealer nieuwe spiegel(s) bestellen. Dan krijg je de nieuwe versie.
 
Voor zover ik weet is pdv wel de enige bij wie er regelmatig schroeven verdwijnen.

Misschien uit zekerheid vastzetten met locktite?

Reserve lamp is inderdaad wel nuttig.
Ik heb er xenon in zitten, dat trilt niet kapot,
gaat langer mee, en geeft meer licht.

.

Ik heb een vraagje betreft de xenon verlichting. Ik heb hier nog een mooie motorfiets h7 setje liggen en wil dit wel inbouwen. Helaas kan ik geen schema's vinden van de verlichting installatie maar als ik het goed begrijp loopt de verlichting via een module en niet direct met relais.

Geeft het geen fout meldingen als ik het set direct op de verlichting stekker aansluit? Waar heb je je ballast gelaten? Is deze netjes weg te bouwen achter de kuip?

Groet,
Tony
 
Ik denk niet dat je het ABS er uit kan laten programmeren.


met zo'n canbus kan dat dus wel, je kan immers ook modellen kopen zonder ABS , de eerste jaren moet je er voor bij betalen , nu zit het er standaard erop.

ik vraag me alleen af waarom zou je dat willen ? het geeft wel een stukje veiligheid terug , dat je motor bestuurbar blijft en je zelf minder snel onderuit remt.
 
Wat heeft canbus nou weer te maken met of er een regeleenheid uit te programmeren is of niet?
 
met zo'n canbus kan dat dus wel, je kan immers ook modellen kopen zonder ABS , de eerste jaren moet je er voor bij betalen , nu zit het er standaard erop.

ik vraag me alleen af waarom zou je dat willen ? het geeft wel een stukje veiligheid terug , dat je motor bestuurbar blijft en je zelf minder snel onderuit remt.

Daar ging ik dus ook vanuit.

Met deze F800R zal niet veel gereden worden, en alleen bij droog weer, wil er zoveel mogelijk vanaf hebben om er een lichte, open en een nog naked-er bike van te maken. Beetje uiterlijk van een caferacer, maar dan zonder ermee te racen.
 
Daar ging ik dus ook vanuit.

Met deze F800R zal niet veel gereden worden, en alleen bij droog weer, wil er zoveel mogelijk vanaf hebben om er een lichte, open en een nog naked-er bike van te maken. Beetje uiterlijk van een caferacer, maar dan zonder ermee te racen.


die moderne abs units zijn lang niet zo groot en zwaar meer als een 15 jaar geleden.
ook al rij je weinig en meestal droog ( je kan best overvallen worden in dit land door regen )
 
Ik heb een vraagje betreft de xenon verlichting. Ik heb hier nog een mooie motorfiets h7 setje liggen en wil dit wel inbouwen. Helaas kan ik geen schema's vinden van de verlichting installatie maar als ik het goed begrijp loopt de verlichting via een module en niet direct met relais.

Geeft het geen fout meldingen als ik het set direct op de verlichting stekker aansluit? Waar heb je je ballast gelaten? Is deze netjes weg te bouwen achter de kuip?

Groet,
Tony

Boordcomputer geeft geen foutmelding als je de lamp vervangt door xenon.

Installatie is heel simpel:
Trek de stekker achter van je halogeen lamp af, en zet die op de kabel van de xenon-unit.
Is er maar 1 waar ie op past.
Andere kabel van de xenon-unit moet naar de xenon-lamp.
Die lamp stop je op de plek waar de halogeen nu zit.

Wellicht moet je even een doorgang maken in de rubber kap die achter de lamp zit.
Omdat de kabeltjes anders niet goed zitten.

Ballast kan aan de rechter kant achter de kuip, boven de stuurdemper.
 
Ik heb t ff nagevraagd.

Je kan het ABS er niet uit programmeren.

Zomaar verwijderen gaat ook niet, want je snelheidsopnemer van het achterwiel zit verbonden met je ABS pomp, die vervolgens weer het signaal doorspeelt naar je dashboard.
 
Ik heb t ff nagevraagd.

Je kan het ABS er niet uit programmeren.

Zomaar verwijderen gaat ook niet, want je snelheidsopnemer van het achterwiel zit verbonden met je ABS pomp, die vervolgens weer het signaal doorspeelt naar je dashboard.

Het kan wel, maar je moet een andere draadboom en andere remleidingen hebben, en (stuk lastiger) je moet een custom voertuigorder maken waar je de optiecode van het ABS systeem uithaalt, die je dan in de motor laadt. Zo kan je ook opties toevoegen of verwijderen die volgens herr bmw niet in- of uit te bouwen zijn.

Klinkt eenvoudig? Ja, helaas kan dit alleen met de bmw dealercomputer (en geen dealer gaat je die toegang geven) en een custom voertuigorder krijg je alleen in speciale gevallen van bmw zelf (en in ieder geval niet voor een willekeurig persoon die zelf complexe zaken wil wijzigen. Vaak gaat het namelijk ook niet volgens het boekje maar worden er bestaande delen zoals een draadboom aangepast ipv vervangen voor de juiste).

Het korte antwoord is dus nee. Het langere antwoord is ja, in theorie, nee in de praktijk.

Ik heb het zelf een keer gedaan bij mijn F800S die geen boordcomputer had af-fabriek. Nadat ik een nieuw dashboard a €800 en een aantal ontbrekende sensoren had gemonteerd (draadboom hetzelfde gelukkig), kreeg ik met veel pijn en moeite een andere voertuigorder.

Ik schat de kans dat je dit alles voor elkaar krijgt indien je niet voor/bij BMW werkt in op nul.

Dit alles gezegd hebbende ben ik het verder eens met royal club. Waaron zou je ABS er af halen. De pomp zit uit het zicht achter de cilinders en het frame, hij is zo groot als twee pakjes sigaretten, en bij elkaar hebben we het misschien over een kilo. Voor het gevoel in de hendel hoef je het ook niet te doen want die is hetzelfde met of zonder ABS.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
hallo f 800 gt rijders ,
weet iemand welk type led / h7 er in de verlichtingsunit past , daar ik graag led zou hebben ipv de standaard halogeen / h7 .
het afdekplaatje moet nog wel kunnen sluiten , dus het heeft zeker met de lengte van die led / h7 te maken .
alvast bedankt voor jullie reacties ,
see you.
 
Ik rij er mee naar de dealer en vraag of ze deze meldingen eruit kunnen wissen.
 
Laatst bewerkt:
of je koop zelf een kabel met software, mijn ervaringen zijn met auto's dat je dan 99 % kan wat een dealer ook kan , en bepaalde dingen kan je wel die een dealer niet kan.
 
Je kan de meldingen wel wissen, maar dan komen ze direct terug. er blijft dus hoogstwaarschijnlijk iets in je dashboard branden of knipperen.
 
of je koop zelf een kabel met software, mijn ervaringen zijn met auto's dat je dan 99 % kan wat een dealer ook kan , en bepaalde dingen kan je wel die een dealer niet kan.

Yes, die kabels en software worden dan ontwikkeld door een paar mensen die dat leuk vinden, voor een potentiele klantenkring van 100 miljoen mensen. In het geval van motoren en dan specifiek BMW motoren denk ik dat er eerder een potentiele klantenkring is van 10.000 mensen.
 
hallo f 800 gt rijders ,
weet iemand welk type led / h7 er in de verlichtingsunit past , daar ik graag led zou hebben ipv de standaard halogeen / h7 .
het afdekplaatje moet nog wel kunnen sluiten , dus het heeft zeker met de lengte van die led / h7 te maken .
alvast bedankt voor jullie reacties ,
see you.

Hoi cb-ereke; enige tijd geleden heeft de eigenaar van motorport Almere een stuk geschreven over led verlichting, meer bepaald over HILO X. Misschien kun je bij hem informeren of het past in een GT
 
Yes, die kabels en software worden dan ontwikkeld door een paar mensen die dat leuk vinden, voor een potentiele klantenkring van 100 miljoen mensen. In het geval van motoren en dan specifiek BMW motoren denk ik dat er eerder een potentiele klantenkring is van 10.000 mensen.

je heb idd van die hobby bobs met wat skills die zoiets doen
maar je heb ook gewoon gecertificeerd bedrijven die ervan leven, en dan een aantal merken doen want ODB2 is een protocol wat bij auto's main stream is , ze moeten wel aanpassingen maken per merk maar dat is minder werk dan van nul beginnen.

vaak maken die zelfde bedrijven ook handtesters , maar een set van een kabel en software is wel een stuk flexibeler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan