Triumph Speed Triple topic deel 26

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik haal 7000km met de pipo op een gsxr 1000 K3 met 172 krukaspaardjes, zelfde bandenspanning, zelfde rijstijl, terugschakelen met tussengas. Ik wijt het gewoon aan het koppel van de Speed. Bandenspanning van 2.9 achter doe ik persoonlijk niet, dat wordt een rondje ziekenhuis.

Maar ik ben dus zeer tevreden met de combinatie MPP voor en MPR2/3 vanachter. 10K kilometer zonder een stap verkeerd te zetten :] Wat met de Sportec en de Diablo wel even anders is. De metzeler moet je heel goed warmrijden, de diablo durft al eens bruusk uit te breken.

Nooit gedacht dat ik ooit lovend zou zijn over een zogenaamde sport-tourband :)

Dat heb ik inderdaad aan den lijve meegemaakt. Denk dat het zeker aan het enorme koppel ligt.

Hiervoor een cbr600 gehad met altijd MPP erop en had dat nog nooit meegemaakt. Hoor overigens ook hele goeie verhalen over de continentals.
 
Ik haal 7000km met de pipo op een gsxr 1000 K3 met 172 krukaspaardjes, zelfde bandenspanning, zelfde rijstijl, terugschakelen met tussengas. Ik wijt het gewoon aan het koppel van de Speed. Bandenspanning van 2.9 achter doe ik persoonlijk niet, dat wordt een rondje ziekenhuis.

Maar ik ben dus zeer tevreden met de combinatie MPP voor en MPR2/3 vanachter. 10K kilometer zonder een stap verkeerd te zetten :] Wat met de Sportec en de Diablo wel even anders is. De metzeler moet je heel goed warmrijden, de diablo durft al eens bruusk uit te breken.

Nooit gedacht dat ik ooit lovend zou zijn over een zogenaamde sport-tourband :)




Toch zie ik er geen logica in;

Je hanteert liever niet een algemene spanning van 2.9, die weliswaar wel aan de hoge kant is, maar waar juist wel hogere km-standen mee gehaald kunnen worden.

Maar anderzijds monteer je juist een sport/tour band. :?
 
Weet het wel zeker *D

[afbeelding]

Wordt toch eens tijd dat ik eigen foto's ga maken :X


is deze van iemand anders?


Die van mij staat nog steeds te koop :9~

34d3b2ca.jpg


de dames zijn zondag open!
 
Toch zie ik er geen logica in;

Je hanteert liever niet een algemene spanning van 2.9, die weliswaar wel aan de hoge kant is, maar waar juist wel hogere km-standen mee gehaald kunnen worden.

Maar anderzijds monteer je juist een sport/tour band. :?
:^
 
Iemand ervaring met de ABUS Detecto Granit 8000 op de nieuwe Speed Triple 2011?

Ik wil dit kopen (in combinatie met de ketting) om mijn nieuwe Speed te beveiligen.
 
Kijk, als ik moet kiezen tussen het decor in vliegen als ik een leuke bochtensessie zie en minder kilometers maken, is de keuze snel gemaakt. Kwestie van je prioriteiten stellen. Als er niet zoiets was als de MPR2/3 of wss de Roadsmart dan had ik genoegen genomen met de MPP of de Sportsmarts eens getest. Safety first.

BTW, de MPR2/3 kun je niet echt een sport-tourband meer noemen. Alleen het middenvlak is harder, de zijkanten hebben nagenoeg dezelfde zachtheid als de MPP. Merk je ook als je bijvoorbeeld een lange motorvakantie achter de kiezen hebt. Dan zijn de zijkanten een pak verder afgesleten dan het middenvlak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan