Koelwater toevoeging?

Hoekske

MF veteraan
7 feb 2003
7.943
0
Sint Willebrord
Hey zac vrienden

Als we straks weer van die ellendige vorst af zijn en ik mn radiator weer kan vullen, wat gooi ik er dan het beste bij en hoeveel??
Had er nu alleen water in zitten maar das ook niet echt best...

thnx :}
 
Gedemineraliseerd water en MoCool

yhst-63999469945013_2143_4236869.jpg


Zo, klaar. Slotje! :+
 
Wel even informeren bij KNMV of deze middelen toegestaan zijn, dus ook velig zijn voor andere rijders.
 
Wel even informeren bij KNMV of deze middelen toegestaan zijn, dus ook velig zijn voor andere rijders.
Dit spul is juist voor de veiligheid van andere rijders omdat je hiermee niet met spekgladde koelvloeistof hoeft te rijden en je motor blijft thermisch gezond.

Gezien het lijstje van dagen onder het berichtje van Hoekske rijdt hij geen Cup en heeft hij dus niets met de KNMV te maken. Voor de ZAC is dit spul in orde.

Bovendien zijn dit specifiek hiervoor ontworpen middelen die op WK nivo gebruikt worden. Het zou mij zeer verbazen als de KNMV hier niet mee akkoord zou gaan....

(Alhoewel....de KNMV heeft zich wel vaker laten betrappen op idiote eisen.... :X )
 
Laatst bewerkt:
in de meeste van dit soort vloeistoffen, die extra koeling bieden, zit het zelfde goedje wat in glansspoelmiddel zit, wat je voor de vaatwasser gebruikt. word de binnenkant van je koeltraject ook weer glanzend schoon van :P
 
Laatst bewerkt:
Dit spul is juist voor de veiligheid van andere rijders omdat je hiermee niet met spekgladde koelvloeistof hoeft te rijden en je motor blijft thermisch gezond.

Gezien het lijstje van dagen onder het berichtje van Hoekske rijdt hij geen Cup en heeft hij dus niets met de KNMV te maken. Voor de ZAC is dit spul in orde.

Bovendien zijn dit specifiek hiervoor ontworpen middelen die op WK nivo gebruikt worden. Het zou mij zeer verbazen als de KNMV hier niet mee akkoord zou gaan....

(Alhoewel....de KNMV heeft zich wel vaker laten betrappen op idiote eisen.... :X )

Volgens mij staat in het technisch regelement dat geen enkele toevoeging toegestaan is... Vorig seizoen is er nogal wat ophef geweest binnen het ONK over vermeende toevoegingen en de daar verbonden diskwalificaties. Ik weet alleen niet in hoeverre de ZAC zich daaraan conformeerd.
 
Volgens mij staat in het technisch regelement dat geen enkele toevoeging toegestaan is... Vorig seizoen is er nogal wat ophef geweest binnen het ONK over vermeende toevoegingen en de daar verbonden diskwalificaties. Ik weet alleen niet in hoeverre de ZAC zich daaraan conformeerd.
Ik weet het wel.... :+

Waterwetters zijn in ethyl alcohol additieven. Prima dus.
 
KOELMIDDEL
Voor vloeistofgekoelde motoren is geen ander middel dan water, of water gemixt
met ethyl alcohol, in het koelsysteem toegestaan.
Klopt, maar in het klasse specifieke deel staat dat alleen water is toegestaan als koelmiddel.
 
Ik heb het (= water met juiste hoeveelheid MO Cool van Motul in) voor de NBC laten testen verleden jaar en het was toegelaten :) .
Steken daar 'een meettoestelleke' in die een bepaalde waarde geeft, bij mij zat het goed.
Natuurlijk moet je rekening houden met de reglementen, het is mss wel veilig maar als het niet mag, dan mag het niet hé O-) .
 
Gooien jullie er trouwens gewoon water uit de kraan in?

Ik ging elk jaar speciaal op zoek naar gedemineraliseerd water maar vraag me af of dat eigenlijk wel nodig is.
 
Gooien jullie er trouwens gewoon water uit de kraan in?

Ik ging elk jaar speciaal op zoek naar gedemineraliseerd water maar vraag me af of dat eigenlijk wel nodig is.

is zekers nodig, anders krijg je kalkafzetting in je koeltraject.
je kan ook gewoon water met vaatwasmiddel er in doen, ontkalt ie en je hebt extra koelende eigenschappen :+
 
Gooien jullie er trouwens gewoon water uit de kraan in?

Ik ging elk jaar speciaal op zoek naar gedemineraliseerd water maar vraag me af of dat eigenlijk wel nodig is.

Is overal te koop voor een euro per liter of minder
een anti corossie middel is ook erg belangrijk heb ik gemerkt , boutjes van de pomp bijv. rotten binnen de korste keren weg, en de troep die je dan in je systeem hebt heb je er nog niet zo snel uit ..
 
Gooien jullie er trouwens gewoon water uit de kraan in?

Ik ging elk jaar speciaal op zoek naar gedemineraliseerd water maar vraag me af of dat eigenlijk wel nodig is.
Iedere bouwmarkt heeft het, veel supermarkten ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan