Koelwater toevoeging?

demiwater, 1 euro per liter bij brezan.
in een grotere verpakking zal t wel goedkoper zijn.
 
Beetje balen, heb er altijd gewoon kraanwater in geknikkerd.... Moet ook altijd flink doorspoelen, dat maakt het wat duur met gedemi enzovoort water. Maar voor t komend jaar dan toch maar doen, dus, als het ware...

Je rijdt ZAC, CUP en ONK, en water van een euro per liter maakt het duur? :?

mm misschien wel een gat in de markt, zellf een ionenwisselaar bouwen, 50 liter vat mee naar het circuit, en verkopen dat spul ;)
 
Je rijdt ZAC, CUP en ONK, en water van een euro per liter maakt het duur? :?

mm misschien wel een gat in de markt, zellf een ionenwisselaar bouwen, 50 liter vat mee naar het circuit, en verkopen dat spul ;)
dan kost het in eens 2,50 per liter })
 
Je rijdt ZAC, CUP en ONK, en water van een euro per liter maakt het duur? :?

mm misschien wel een gat in de markt, zellf een ionenwisselaar bouwen, 50 liter vat mee naar het circuit, en verkopen dat spul ;)


I know, een Drent is zuunig, grinnik. En als je op de kleintjes let, houd je toch wat over?
Maar eerlijk gezegd wist ik het niet dat gewoon water niet zo goed was. En de ONK is maar heel af en toe, anders had ik het vast wel geweten...
 
Er zijn toch ook lui die er een half borrelglaasje boorolie in doen? Lijkt me toch minimaal nodig voor smering / roest voorkomen? Zou die meter van de KNMV daar ook op uitslaan?
 
Laatst bewerkt:
I know, een Drent is zuunig, grinnik. En als je op de kleintjes let, houd je toch wat over?
Maar eerlijk gezegd wist ik het niet dat gewoon water niet zo goed was. En de ONK is maar heel af en toe, anders had ik het vast wel geweten...
haha, een setje opgerookte banden op MP knallen en je hebt een jaar demi water :P ;)
 
OK, dan ga ik dat ook maar eens proberen. Hopelijk reageert de meter van de knmv niet. Voor de zekerheid wel een kan demiwater mee de eerste cuprace.

Maarre, radiatordop zit onder bovenkuip en reservoir achter cockpitje. Dan kun je onderhand zonder bovenkuip naar de keuring.... Hoe doen ze dat daar?
 
OK, dan ga ik dat ook maar eens proberen. Hopelijk reageert de meter van de knmv niet. Voor de zekerheid wel een kan demiwater mee de eerste cuprace.

Maarre, radiatordop zit onder bovenkuip en reservoir achter cockpitje. Dan kun je onderhand zonder bovenkuip naar de keuring.... Hoe doen ze dat daar?


evt inspectie is na de wedstrijd ;)



ohw en als ze er niet bij kunnen snijden ze ff gaatje in een slang waar ze wel bij kunnen 8-)
 
Ok dan heb ik nog een paar vragen.
smeert ethyl alcohol het systeem ook
zo nee waarom moet / mag het er dan in ?

alvast bedankt
 
20cc boorolie gebruik ik

Boorolie heeft de eigenschap te mensen met water ?
Ik heb op werk een olie wat gebruikt wordt voor luchtgereedschap/handgereedschap
Dit voorkomt roestvorming door vocht uit de compressor. En mengt met water !
goede optie als toevoeging ?

Ik liep ook al met deze vraag sinds mijn systeem dicht is.
 
Laatst bewerkt:
Boorolie heeft de eigenschap te mensen met water ?
Ik heb op werk een olie wat gebruikt wordt voor luchtgereedschap/handgereedschap
Dit voorkomt roestvorming door vocht uit de compressor. En mengt met water !
goede optie als toevoeging ?

Ik liep ook al met deze vraag sinds mijn systeem dicht is.

het water word een beetje wit door boorolie.
het mengt wel echt volledig met water ja.
 
Laten we deze maar weer een schopje geven. Altijd interessant.

Voor iedereen die zijn fiets het (niet verwarmde) hokje inrolt tot volgend jaar:
Vergeet niet het water er uit te gooien!
(kun je het beste eerst even doorspoelen met kraanwater en dan vullen met gewone koelvloeistof om de winter door te komen)
 
Laten we deze maar weer een schopje geven. Altijd interessant.

Voor iedereen die zijn fiets het (niet verwarmde) hokje inrolt tot volgend jaar:
Vergeet niet het water er uit te gooien!
(kun je het beste eerst even doorspoelen met kraanwater en dan vullen met gewone koelvloeistof om de winter door te komen)
goed van je om er even aan te herinneren, ga ik straks meteen even doen!
 
Heb dit weekend het koelwater doorgespoeld en gevuld met koelvloeistof.

Vond dat er toch een vies bruin watertje uitkwam :(
 
Laten we deze maar weer een schopje geven. Altijd interessant.

Voor iedereen die zijn fiets het (niet verwarmde) hokje inrolt tot volgend jaar:
Vergeet niet het water er uit te gooien!
(kun je het beste eerst even doorspoelen met kraanwater en dan vullen met gewone koelvloeistof om de winter door te komen)

Ik spoel niet door met kraanwater maar met demi water. Eigenlijk geen idee waarom. Ik wil gewoon geen kraanwater in mijn koelsysteem...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan