ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Wat leuk een topic over de ZXR! Ik dacht in eerste instantie dat er nog maar weinig animo zou zijn voor dit type motor, aangezien echt veel mensen kwijlen van de nieuwere modellen.

Nou hier dus een motorkuikentje dat heel erg blij is met haar nieuwe aanwinst! Ik kan hem wel zoenen!!

Ik mag er eigenlijk alleen nog niet op van oom agent, moet eerst nogmaals een poging doen om mijn papiertje te verdienen. Maar ik zag hem en was verkocht! Heen gegaan, goed bekeken, proef (laten) rijden en hij mocht mee!

Mijn eerste eigen motor! ZXR750 (uiteraard niet meer origineel) Voor moet nieuwe band, achter wil ik een spatbord en de luchttoevoerslangen wil ik weer goed zwart hebben.
Foto-UF33BRND.jpg

Foto van ons samen komt ook nog wel!

Die van mijn vriend. ZXR750 (origineel)
Foto-UAJLD8WH.jpg


Nu hier bij ons dus 2 kawa's van zelfde bouwjaar 1992.

Zijn het hier overigens alleen mannen die er een bezitten of zijn er ook vrouwpersonen die er eentje rijden?
 
Laatst bewerkt:
Ik (vrouwspersoon) had er eentje, beste motor die ik ooit gehad heb. Heerlijk apparaat.
 
kijk hier maar eens, meer kawafielen

zxr750.nl

ik vond de zxr wel zwaar,en zeker als ik achter uit moest duwen..(op zittend)
over een heuveltje niet te spreken. :?

maar moet er wel bij zeggen, ikke ben klein en kon net met mijn pootjes bij de grond.. :)
 
Haha mijn vriend vind hem ook zwaar met duwen idd. Maar ik heb het zelf ook geprobeerd en het lukt me wel om vooruit en achteruit te pendelen met de voeten wel zwaar idd. Ik ben 1.71m en mijn voeten staan wel plat op de grond met en lichte knik in de knieën.

Ik hoop dan ook dat ik hem niet een heuveltje op hoef te drukken!!

Merk je onder het rijden ook dat hij veel gewicht heeft? Met bochten etc? Dat hij bij wijze van zelf de bocht door wil gaan? Tja beetje raar omschreven, maar dat hij je als het ware de bocht in dwingt/duwt?

Ik zal eens op die site kijken!
 
Aah leuk! En hoe beviel hij jou kwa gewicht? Ik ben door meerdere mensen een soort van gewaarschuwd dat hij voor een vrouw best zwaar en log is.

Ik denk persoonlijk dat het wel mee gaat vallen.
De J is idd zwaar, stalen tank enzo. Die van mij stond aardig omhoog achter en ik had soms wel wat moeite met achteruit inparkeren maar over het algemeen vond ik het een heerlijk handelbare motor.
 
Haha mijn vriend vind hem ook zwaar met duwen idd. Maar ik heb het zelf ook geprobeerd en het lukt me wel om vooruit en achteruit te pendelen met de voeten wel zwaar idd. Ik ben 1.71m en mijn voeten staan wel plat op de grond met en lichte knik in de knieën.

Ik hoop dan ook dat ik hem niet een heuveltje op hoef te drukken!!

Merk je onder het rijden ook dat hij veel gewicht heeft? Met bochten etc? Dat hij bij wijze van zelf de bocht door wil gaan? Tja beetje raar omschreven, maar dat hij je als het ware de bocht in dwingt/duwt?

Ik zal eens op die site kijken!
Ik vond het wel een goeie bochtenmachine :Y . De vorige eigenaar deed wat circuitwerk ermee en dat kon ik wel merken qua weg/bochtligging zeg maar.
 
kijk hier maar eens, meer kawafielen

zxr750.nl

ik vond de zxr wel zwaar,en zeker als ik achter uit moest duwen..(op zittend)
over een heuveltje niet te spreken. :?

maar moet er wel bij zeggen, ikke ben klein en kon net met mijn pootjes bij de grond.. :)
Op de 10 zie je er helemaal goed uit, klein menneke met vette machine, ik vond het iig wel bruut staan. :Y
 
de 1.71 haal ik niet (meer)..tis wat kleiner nu... :$
plat op de grond haalde ik niet..

ik stapte gewoon af en duwde de zxr dan...achteruit..

rijdend maakt geen geen verschil,prima motertje..

doe dat en meld je aan.. :Y
 
de 1.71 haal ik niet (meer)..tis wat kleiner nu... :$
plat op de grond haalde ik niet..

ik stapte gewoon af en duwde de zxr dan...achteruit..

rijdend maakt geen geen verschil,prima motertje..

doe dat en meld je aan.. :Y
Heb je die 10 nog trouwens?
 
Op de 10 zie je er helemaal goed uit, klein menneke met vette machine, ik vond het iig wel bruut staan. :Y

vond het ook een pracht motor m00..
dus net als wet je zegt..klein mannetje met een dikke motor..

leek alsof de bike nog dikker was,als je achter me reed :9

plaatje van de verkochde 10 '(


full
 
merk dat je niet meer op het zxr forum komt.of nauwelijks..

de 10 is van de zomer al verkocht..of eigelijk nog iets eerder zelfs..
 
Heren, ik ga moge even kijken naar een ZXR750 van '92, altijd al een fan van geweest! Zijn er nog minpunten om op te letten bij deze motor? Ik weet dat het oude type zx9's zakkende cylinderbussen hadden, maar dit zijn andere blokken denk ik?
 
@duke nuken je had mn oude zxr wel kunnen kopen...ik heb hem ingeruild tegen de rsv mille had hem.een tijdje op marktplaats staan voor 1500 euro helaas geen animo dus ingeruild!
Fijne motors sturen super kon er sneller mee door de bochten dan de mille!
 
Heren, ik ga moge even kijken naar een ZXR750 van '92, altijd al een fan van geweest! Zijn er nog minpunten om op te letten bij deze motor? Ik weet dat het oude type zx9's zakkende cylinderbussen hadden, maar dit zijn andere blokken denk ik?
Nee, is idd een ander blok. Gewoon op de normale slijtagedingen letten, het blijft een motor op leeftijd. Het enige minpuntje van een J is dat de CDI eventueel wel eens een keertje stuk zou kunnen gaan, ooit. Dan loopt-ie opeens op 2 cilinders.
 
@duke nuken je had mn oude zxr wel kunnen kopen...ik heb hem ingeruild tegen de rsv mille had hem.een tijdje op marktplaats staan voor 1500 euro helaas geen animo dus ingeruild!
Fijne motors sturen super kon er sneller mee door de bochten dan de mille!

Hmm dat heb ik gemist. Ik ben wel specifiek op zoek naar een model met de groen/ wit + paarse kleuren 8-).

Het zijn inderdaad alweer oudjes ja, ik ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan