ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Hallo iedereen, ik ben sinds kort trotse eigenaar van een '94 zxr750.

Deze ben ik lekker aan het opknappen en ombouwen naar een fighter. De uitlaat van de motor is heel erg lelijk en verroest(ook wat schade en deukjes). Nu vroeg ik me af of er rvs uitlaten van een zx6r of zx9r erop passen voor ik veels te veel geld ga uitgeven aan een nieuwe rvs uitlaat.

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal!
Helaas heeft mijn motorblok de geest gegeven na ruim een jaar zonder problemen.
is er iemand die nog voor een redelijke prijs een blok heeft liggen? want zou graag weer de weg op willen!
oja en mocht je nog een uitlaatspruitstuk hebben liggen die is ook meer dan welkom
het is voor een zxr van het type L1 93/94

bedankt!
 
Laatst bewerkt:
@ RockyK
Dat weet ik niet zeker... Je hebt een '94er, en volgens mij heeft de eerste generatie ZX9R (de C) vrijwel hetzelfde blok, enkel een iets langere slag (krukas) en iets hogere cilinders. Je maakt dus een aardige kans denk ik. Met de ZX6R heb je minder kans.

@ bosskabouter
Ik denk dat je even moet melden welk bouwjaar. Blokken van een H (89/90) passen echt niet in frames van de latere bouwjaren en vice versa (compleet nieuw blok, na de H's).
 
Goeie smorgens allemaal!
Helaas heeft mijn motorblok de geest gegeven na ruim een jaar zonder problemen.
is er iemand die nog voor een redelijke prijs een blok heeft liggen? want zou graag weer de weg op willen!
oja en mocht je nog een uitlaatspruitstuk hebben liggen die is ook meer dan welkom
bedankt alvast!


ik heb een gelaste uitlaatspruitstuk van een "91 liggen die luchtdicht is, PM me maar als je interesse hebt.
 
Je mag mijn ZXR 750 uit 93 wel overnemen voor weinig. Veel ervaring met 83000km maar geen olieboot. Ik kan em ook nog wel komen brengen aangezien je niet al te ver weg woont.
 
Heeft iemand hier een snelheidssensor liggen voor een zxr750 van 1990? Die van mij is overleden :(

255tjky.jpg
 
Hallo iedereen, ik ben sinds kort trotse eigenaar van een '94 zxr750.

Deze ben ik lekker aan het opknappen en ombouwen naar een fighter. De uitlaat van de motor is heel erg lelijk en verroest(ook wat schade en deukjes). Nu vroeg ik me af of er rvs uitlaten van een zx6r of zx9r erop passen voor ik veels te veel geld ga uitgeven aan een nieuwe rvs uitlaat.

Alvast bedankt!

Zx6r heeft een iets andere hartafstand in de boutgaten, je zult de flensgaten wat ovaal moeten maken.
 
Hallo iedereen, ik ben sinds kort trotse eigenaar van een '94 zxr750.

Deze ben ik lekker aan het opknappen en ombouwen naar een fighter. De uitlaat van de motor is heel erg lelijk en verroest(ook wat schade en deukjes). Nu vroeg ik me af of er rvs uitlaten van een zx6r of zx9r erop passen voor ik veels te veel geld ga uitgeven aan een nieuwe rvs uitlaat.

Alvast bedankt!

Toevallig heb ik mijn ZXR750 gesloopt en heb ik enkele onderdelen overcompleet, waaronder een titanium bochtenset. Zie marktplaats linkjes hieronder met wat onderdelen:


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Zo stond de uitlaat erij:

unnamed.jpg
 
Laatst bewerkt:
IK heb voor de liefhebbers een aantal spullen te koop:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Verder heb ik nog liggen:

Motorblok met goede nokkenassen (zonder pitting)
Voorkvork + schokdemper
Remmerij (klauwen+pomp) met stalen remleidingen
Tevens een mooie set witte Marchesini wielen, heb ze op de zxr gehad maar helaas niet mee gereden.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
 
Laatst bewerkt:
@ MadUwe, wat vraag je voor t hele pakket?

@Mbos die uitlaatbochten neem ik van je over graag zelfs stuur je m voor dat geld op?
en wat vraag je voor het blok en voorvork?
die wielen zijn gaaf alleen is dat op dit moment financieel niet haalbaar..
 
@ MadUwe, wat vraag je voor t hele pakket?

@Mbos die uitlaatbochten neem ik van je over graag zelfs stuur je m voor dat geld op?
en wat vraag je voor het blok en voorvork?
die wielen zijn gaaf alleen is dat op dit moment financieel niet haalbaar..

Ik zal je vanavond even een PM sturen aangande vork en blok.
 
Een goede reden om dit ZXR 750 forum weer tot leven te roepen.

Een motorprobleem dit keer.

Er is koelwater bij de olie terechtgekomen.
Waar bevindt zich de oorzaak.

Het motorblok is op de volgende punten gecontroleerd.
Waterpomp.
Oliekoeler.
Deze onderdelen waren in orde en functioneren.

Koppakking was goed gemonteerd.

Mogelijke andere oorzaken.
Kop vlak is "scheef/krom"
of
de pluggen in de kop op de foto waren niet vloeistof dicht. Op de foto zie je de pluggen die zijn losgedraaid. We troffen ze aangedraaid aan, maar ook weer niet heel stevig vast en met klein beetje oude uitgedroogde vorm van Loc-tite op het schroefdraad.
In handboek kon ik de pluggen niet zo snel vinden.

Wie heeft er verder nog een idee of ervaring mee.

full
 
Kunnen we het verschil herkennen van een 91-92 J model blok (100 pk) en 93-96 L model blok (121 pk) aan de hand van het motorbloknummer?

Klopt het dat de motorblok code van 1991 t/m 1996 begint met ZX750JE?
|( :]
 
Klopt, alle J/K/L/M blokken beginnen met zx750je, bij een los blok kun je wel vrij makkelijk effe het klepdeksel eraf halen en de hoogte van de nokken meten, die zijn bij een L een mm hoger dacht ik, verder hebben hier alleen L modellen dat milieugebeuren op het kleppendeksel
 
Klopt, alle J/K/L/M blokken beginnen met zx750je, bij een los blok kun je wel vrij makkelijk effe het klepdeksel eraf halen en de hoogte van de nokken meten, die zijn bij een L een mm hoger dacht ik, verder hebben hier alleen L modellen dat milieugebeuren op het kleppendeksel

Duidelijk verhaal bedankt.
 
Ik ben ook eindelijk weer eens even bezig geweest. De achterbrug er uit gehaald om de lagers te bekijken, ook van het linksysteem. En dat bleek geen overbodige luxe B|. Nu dus op zoek naar nieuwe lagers en bussen.

fs4uu.jpg


2a9r1g5.jpg


j9vibr.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan