ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Daar zit een achterkant op van een suzuki gsxr uit 03-04 volgens mij.. zat er al op toen ik hem kocht!
Nu kan alleen niemand mee achterop dus dat is wel jammer.. misschien nog ff een achtersetje aanschaffen.. heb al wel het subframe en duozitje maar dus nog geen zijkappen en achterlicht.. dus als iemand die nog heeft liggen voor een J1?
 
Zoekt iemand hier nog een nette carbon uitlaat?
p1050367n.jpg

http://link.marktplaats.nl/577938433
 
Laatst bewerkt:
hehe, zo, ben terug van winterslaap
helaas weinig tijd gehad voor MF ivm andere zaken en hobby's

maar, beginpost aangepast.
Jean, Baarts en Jelle toegevoegd aan beginpost
betere foto van Edou toegevoegd

zelf weinig te melden, te slecht weer en te weinig tijd.

iemand anders nog vorderingen?
 
:W

ik heb nog lekkere beungedoe met de zxr..

voorvorkkeerringen gehaald bij arie molenaar..
gister bij een vriend aant sleutelen.. heeft die me de verkeerde keerringen meegegeven :( en de goede zijn dus niet meer op voorraad.. die komen morgen/overmorgen binnen.. en laat dan net die vriend waar de motor staat 2 weken op vakantie gaan (gister en vandaag was zijn laatste sleutelmogelijkheid)
De achterveer blijkt ook nog lek te zijn.. Dus die gaan we er maar wel uit halen en dan kan ik die opsturen naar HK Suspension voor een revisatie..
 
Hallo,

Ik zal me ff snel voorstellen...
Ik ben Marco,34 jaar en kom uit het altijd met zonovergoten Nieuwkoop :P
Rij al een aantal jaren motor en vind het leuk om af en toe eens een oud gebakje te kopen en verbouwen en of op te knappen....
Zodoende dat ik in dit topic terecht kom....

Ik heb pas geleden een ZXR 750 H1 gekocht die al een beetje omgebouwd was naar naked bike(lees kappen er af)....
Motorisch liep de motor niet zo super,maar na de carbs eronder vandaan gehaald te hebben en die eens flink schoon gemaakt te hebben loopt ie een stuk lekkerder!
Ook zit er nieuwe olie + oliefilter en bougies in...
Online ff een nieuw luchtfilter gekocht,want dit was denk ik nog de orginele :N

Nu loopt hij al een stuk beter maar toch heb ik het gevoel dat het nog beter kan,en ik heb dus het idee dat dat met luchttoevoer naar het filter te maken heb!?

Aan de zijkant van de filterkast zitten 2 gaten van +/- 4 cm met een soort hulsjes erin(die je er zo uit kan schroeven met 1 boutje....)

Mijn vraag is,is dat orgineel zo dat dat zo open is,of zit er normaal een luchttoevoer van de topkuip naar de gaten aan de zijkant van de filterkast???

Als iemand het antwoord weet hoor ik het graag :Y

Mijn dank is groot ;)
 
Laatst bewerkt:
@ sjiefke, dat is een nette uitlaat. Geeft dat veel meer geluid? Moet je daarvoor ook je motor weer opnieuw laten afstellen?

Ik heb ook nog een algemeen vraagje. Ik wil mijn motor pak graag een keer cleanen. Omdat er een aantal vlekken op zitten die ik er graag af wil hebben. Ik wilde het pak naar een stomerij brengen. Maar daar wilden ze hem niet aannemen omdat er in het pak staat dat hij niet gereinigd mag worden door een stomerij. Wat doen jullie om je leren pak schoon te maken. Ik zou ook graag het pak uitwassen. Aangezien er al aardig in gezweet is. Tips en ideeën zijn meer dan welkom.

En dan nog een vraagje. Waar kan ik het beste sliders halen voor mijn pak. Ik kan ze wel bij de motorsport gaan halen, maar wil ze eigenlijk via het net gaan bestellen. Wil misschien wel iets anders dan gebruikelijk. Uiteraard voor een geschikte prijs :p ;)
 
Laatst bewerkt:
@ sjiefke, dat is een nette uitlaat. Geeft dat veel meer geluid? Moet je daarvoor ook je motor weer opnieuw laten afstellen?

Meer geluid...? :X Met de dB-killer is het gewoon sportief, maar niet bijzonder. Maar met die dB-maker kom je zeker boven een Laser Deeptone uit incl. vlammen en vuurwerk als je van het gas af gaat!

Afstellen heb ik niet gedaan. Als je er vermogen uit zo willen halen kan je het doen, maar het hoeft niet...
 
Hmm, stof om over ja te denken. Is dat makkelijk te monteren. Ik heb mijn originele auspuff nog onder mijn motor. Moetik dan zagen?. Klinkt allemaal als veel vragen. Maar ik kan niet gaan kijken. Zit namelijk ver van mijn geliefde groene ;)
 
Hmm. Stof om over na te denken. Is de uitlaat lastig te monteren? Moet ik daarvoor ook zagen? Ik kan nu niet bij de motor gaan kijken.

Vandaar de vele vragen. En ik heb er weinig kaas van gegeten.
 
Nope... Schroef onderaan de collector los, schroef boven bij de demper los, pijp eruit, pijp erin, schroefjes weer vast....

Enige probleem kan zijn dat pakkingsring tussen de linkpijp en de collector op de originele linkpijp zit vastgeroest en je dus mee eruit trekt. In dat geval zal je even een nieuwe pakking moet kopen voor een paar euro.
 
Nope... Schroef onderaan de collector los, schroef boven bij de demper los, pijp eruit, pijp erin, schroefjes weer vast....

Enige probleem kan zijn dat pakkingsring tussen de linkpijp en de collector op de originele linkpijp zit vastgeroest en je dus mee eruit trekt. In dat geval zal je even een nieuwe pakking moet kopen voor een paar euro.

Het spijt me, het komt me nu niet zo goed uit. Als je hem in oktober nog hebt(na mijn verjaardag :9 ) houd ik me warm aanbevolen.

Het lijkt me wel :9~ klinken. Dus zoiets zit nog wel in de planning voor mij.
 
Hello!

Heeft iemand een kontje van een J1 te koop? Met name de zijkappen? evt achterlicht en kentekenhouder en toebehoeren ook nodig!
 
@ sjiefke, dat is een nette uitlaat. Geeft dat veel meer geluid? Moet je daarvoor ook je motor weer opnieuw laten afstellen?

Ik heb ook nog een algemeen vraagje. Ik wil mijn motor pak graag een keer cleanen. Omdat er een aantal vlekken op zitten die ik er graag af wil hebben. Ik wilde het pak naar een stomerij brengen. Maar daar wilden ze hem niet aannemen omdat er in het pak staat dat hij niet gereinigd mag worden door een stomerij. Wat doen jullie om je leren pak schoon te maken. Ik zou ook graag het pak uitwassen. Aangezien er al aardig in gezweet is. Tips en ideeën zijn meer dan welkom.

En dan nog een vraagje. Waar kan ik het beste sliders halen voor mijn pak. Ik kan ze wel bij de motorsport gaan halen, maar wil ze eigenlijk via het net gaan bestellen. Wil misschien wel iets anders dan gebruikelijk. Uiteraard voor een geschikte prijs :p ;)


Gewoon de tuinslang op je pak zetten en daarna laten drogen!!
Eventuele vliegjes die je op je pak krijgt kan je makkelijk verwijderen met babydoekjes!!!!
Gebruiken zelf die van het kruidvat ( makkelijk als je kinderen hebt ;) )
Wij doen na een rit even met 1 doekje heel het pak schoonmaken en omdat er een soort lotion inzit blijft je leder ten minste ook nog lekker soepel.
 
Iemand toevallig interesse in een circuit zxr 750 met zx9r blok .
Carbs moeten nog wel worden afgesteld.
Vering is afgesteld en de bandjes zijn nog ongeveer 70/80 %
Heb er ook nog een reserve kuip bij .
Reden verkoop is dat ik een ander huis gekocht heb waar nog veel aan verbouwd moet worden
waardoor ik er de eerste tijd niet aan toe kom om er mee te gaan rijden
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de tuinslang op je pak zetten en daarna laten drogen!!
Eventuele vliegjes die je op je pak krijgt kan je makkelijk verwijderen met babydoekjes!!!!
Gebruiken zelf die van het kruidvat ( makkelijk als je kinderen hebt ;) )
Wij doen na een rit even met 1 doekje heel het pak schoonmaken en omdat er een soort lotion inzit blijft je leder ten minste ook nog lekker soepel.
Thanks voor tip. Had ook al gelezen dat het eventueel in de douchecabine kan met een beetje groene zeep. Wat ik mij nog wel afvroeg? Hoe krijg ik het geurtje van mijn harde werken op de motor eruit? Mijn pak heeft een beetje een zweetgeur.

Ik denk dat ik ga voor jou tip met de babydoekjes. Die hebben wij ook nog zat. :]
 
Iemand toevallig interesse in een circuit zxr 750 met zx9r blok .
Carbs moeten nog wel worden afgesteld.
Vering is afgesteld en de bandjes zijn nog ongeveer 70/80 %
Heb er ook nog een reserve kuip bij .
Reden verkoop is dat ik een ander huis gekocht heb waar nog veel aan verbouwd moet worden
waardoor ik er de eerste tijd niet aan toe kom om er mee te gaan rijden
Van harte met de aanschaf van jullie huis. Ik vind dat de mooiste projecten. Een ouder huis die je helemaal kunt maken naar je eigen smaak. En toch de charme van een oud huis.

Succes met de verbouwing.
 
leuk dat je een huis hebt gekocht peter *O*

groter,en zeker meer garage :9

snap dan wel dat de zxr eruit moet.. :Y

He Ton :W

Circuit daagjes kosten nu eenmaal geld, en dat kan ik nu even goed gebruiken!!
Ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor(zoals alles wat ik hier verkoop. :P )
De 10 gaat iig niet weg !!!!! ;)
 
Goed bezig. Wat veel grond erbij. Mooi hoor!

Heeft een van jullie ervaring met kneesliders van WIZ? Ik heb een paar mooie gevonden en denk erover deze aan te schaffen.
 
nette bike (het leek net de mijne wel)alleen had ik een R...(M1) :W ;)

kan het niet een lekkende/ gescheurde leiding zijn..
zitje,kappen eraf en dan de tank los halen,dan kan je het zo zien..wat er loos is..

Zo, beetje late reactie. Als ik de tank omhoog haal dan zie je dat het uit het nippeltje van de tank lekt. Als je lucht blaast met een compressor via het slangetje dan borrelt het in de tank. Het lek zit dus echt in de tank. Maarem, ik denk het probleem te gaan oplossen door de gaatjes aan de bovenkant en de onderkant dicht te laten maken. Schijnt dat het slangetje door de tank heen niet echt nodig is?! Althans dat is wat mij verteld wordt.

Een ander vraagje. Ik probeer even uit te zoeken hoe origineel mijn motor niet meer is. Kunnen jullie mij daarbij helpen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn motor super vet, maar ben wel nieuwsgierig wat er nu al aan gedaan is.
De kleur is niet origineel, de achterkant is anders(kenteken etc.), kleine knipperlichtjes.
Heeft een ZXR L1 origineel ook rvs remleidingen voor? Die van mij namelijk wel. Heeft een ZXR L1 origineel ook een Rvs linkpijp naar de demper toe? Die van mij namelijk wel. De demper is wel origineel volgens mij.

Dat waren zo eerst even de vraagstukken.

Dan nog iets anders. Waar zit het luchtfilterhuis van deze motor. Kan daar ook een K&N filter in bijvoorbeeld? Helpt dat en moet ik de motor daarvoor ook opnieuw afstellen? Of bestaat er ook de mogelijkheid om een openluchtfilter te plaatsen, net als bij een auto bijv. Het is lastig vind ik om daar iets over te vinden.

Alvast dank voor jullie tips.
 
Zo, beetje late reactie. Als ik de tank omhoog haal dan zie je dat het uit het nippeltje van de tank lekt. Als je lucht blaast met een compressor via het slangetje dan borrelt het in de tank. Het lek zit dus echt in de tank. Maarem, ik denk het probleem te gaan oplossen door de gaatjes aan de bovenkant en de onderkant dicht te laten maken. Schijnt dat het slangetje door de tank heen niet echt nodig is?! Althans dat is wat mij verteld wordt.

Een ander vraagje. Ik probeer even uit te zoeken hoe origineel mijn motor niet meer is. Kunnen jullie mij daarbij helpen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn motor super vet, maar ben wel nieuwsgierig wat er nu al aan gedaan is.
De kleur is niet origineel, de achterkant is anders(kenteken etc.), kleine knipperlichtjes.
Heeft een ZXR L1 origineel ook rvs remleidingen voor? Die van mij namelijk wel. Heeft een ZXR L1 origineel ook een Rvs linkpijp naar de demper toe? Die van mij namelijk wel. De demper is wel origineel volgens mij.

Dat waren zo eerst even de vraagstukken.

Dan nog iets anders. Waar zit het luchtfilterhuis van deze motor. Kan daar ook een K&N filter in bijvoorbeeld? Helpt dat en moet ik de motor daarvoor ook opnieuw afstellen? Of bestaat er ook de mogelijkheid om een openluchtfilter te plaatsen, net als bij een auto bijv. Het is lastig vind ik om daar iets over te vinden.

Alvast dank voor jullie tips.

dan is je overloop lek,van de tank..
dat tuutje aan de onder/achterkant van de tank (bij begin zadel)(of bij je ballen) :+
als je je tankdop open doet,dan zit er een gaatje,die zou je dicht kunnen solderen,laat je die open,loop er water in de tank..dat is net niet wat je wilt hebben.. ;(
er zit in de tank namelijk een buisje die verbonden is met het gaatje van de benzine dop
(afwateringsysteem)(overloop)

een zxr heeft orgineel geen rvs leidingen..
tik op google eens zxr met jouw bouwjaar van de bike in, en dan op afbeeldingen klikken,
dan weet je prezies wat wel orgineel is en wat niet..

luchtfilterhuis zit onder de tank,groot zwart ding..
zou gewoon zo blijven rijden,dan rijd die het best... *O*

heb je je hier al aangemeld ?????

zxr750.nl

zo niet..

meteen doen.. :Y
daar zijn veel meer zxrfielen _O-

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan