ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

de zxr van mijn collega:

2012-09-29082122.jpg


2012-09-29082139.jpg
 
No probz jean

@utsuri: geen idee. Wellicht geen forum type.

Vind overigens zijn seat pipe wel wat hebben...
 
Zo, dat zijn een paar beste antennes zeg... Tjemig!

Nou dan zal ik eens een balletje opgooien. Iemand onlangs nog een leuke auto tegen gekomen op de motor. Ik reed afgelopen weekend op de autoweg en kwam een gloednieuwe Porsche tegen. Kon het niet laten even te kijken en hem rustig in te halen. Hij begreep de hint ;) Bij de afrit hing hij in mijn achterwiel en het daaropvolgende stuk met bochten vergeet ik niet snel weer. Donders, zo'n Porsche is echt snel... Maar niet sneller dan ik ben:p

Heerlijk, heb even weer optimaal genoten
 
ik heb even een technisch vraagje

ik heb van de week me ketting en tandwielen vervangen, om het voortandwiel te vervangen moet ook de slave-cilinder van de koppeling losgehaald.

omdat ik de boel niet in 1 keer afkreeg en de motor buiten onder een afdak staat heb ik de boel ingepakt met wat plastic en tape tegen vocht.

bij het verwijderen van de bescherming heb ik alleen de pushrod van de koppeling iets naar buiten getrokken uit het blok.

de vraag is dus, is dit erg of is het gewoon de boel weer terugdouwen en starten


al antwoord gehad bij de techniek
 
Laatst bewerkt:
Vraag:
Motor zxr 750j2 1992
Als deze stationair draait en je hoort de 2e carb van links, cil. 2 dus
Blazen en zucht geluidjes maken terwijl de motor loopt, wat kan er dan mis zijn?

Carbs vuil, slechtsluitende inlaatklep of iets anders? Ik weet niet waar ik naar moet kijken.

Ideen zijn welkom!
Bvd
Jamie
 
Is dit toevallig bij Technorep Beringe? Herken het pand volgens mij :P

EDIT: Heb je profiel bekeken, TV repair guy. ;) Ben er een paar maanden geleden geweest. Heb daar met een collega van je mee gereden voor een dag. Ict @ssist zegt je vast wel wat. :W

Hoi Oma!

Klopt, ik heb er ook een paar van ICT meegehad op route.
Zit tegenwoordig op de binnendienst.

Heb nog regelmatig contact met Mark en Robin werksgewijs.

Tevens, vandaag nog een stuk gereden op de zxr.
Blijft een leuke machine met de ram air.
Had even ervoor met de bandit van de vriendin gereden (600) maar vergeleken is die echt zo mak als een lammetje en ik ben echt geen Rossie.

Even afgetankt en spulletje voor de winter in de tank gemikt.

Knipperlicgtschakelaar aas al een tijdje moeilijk te bedienen dus even uit elkaar gehaald.
Veertje achter t kogeltje wat uitgetrokken en opgelost.
Heerlijk simpele technologie.

Nu eerst nog eens zorgen dat het lampje van de knipperlichten in t dashboard weer eens gaat werken.
Zal wel iets met het led relais te maken hebben of zo.
Soms doettie t ineens.

Verder nog eens goed schoonmaken zodat hij in de lente er klaar voor is.
 
en als je het goed wil doen, wieltjes eruit en kappen eraf,voor het betere poetswerk..
alle vloeistoffen checken of vervangen,inspuiten van stekkers (vocht) alles na lopen,dan pas mag de zxr ff rusten.. *D
 
Ja dag, teveel werk.
Wel netjes van buiten maar dan is t ook goed.
Vloeistoffen check ik elke keer voor t rijden.

Tis geen ferrari he ;-)

hij staat altijd binnen in een inpandige garage dus stekkers inspuiten hoeft niet imo.
 
:-)

Ben niet zo'n poetser, bijhouden is prima genoeg voor mij. Af en toe de onderkuip eronder uit om te poetsen, heb geen bovenkuip meer.

Wielen haal ik er niet "even" uit als t niet nodig is...
 
Hallo Motor liefhebbers,

Ik wil me hier ook even voorstellen.Heb het ook al in het voorstel topic gedaan.
Mijn naam is Torsten.Ben getrouwd en heb een zoontje.
Ben woonachtig in Hengelo ov.
Mijn motor is een Kawasaki Zxr 750 1995.
Het is mijn eerste motor.Heb hem nu een jaar.Heb hem een paar weken terug te koop gehad.
Ik vind een zxr in het groen ook heel mooi,en aangezien deze kleurstelling zeldzaam is vind ik het zonde om de kappen te laten spuiten.Dus vandaar dat ik dacht ik verkoop hem en koop een andere zxr weer om deze naar mijn smaak te maken.
Ik ben nog in twijfel wat te doen.
Ben namelijk ook helemaal fan van een cafe racer. .Ben er nog niet uit wat te doen.
Zal ff een paar pics plaatsen.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Ik wens alle topiclezers en motorrijdend nederland fijne feestdagen en alvast een goede jaarwisseling.
 
foto van WouterBR in de OP gezet
Vinney en Torsten met foto er ook bijgezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan