" KTM 690 Duke III #2 "

full


Goedemiddag, in oktober eigenaar geworden van een KTM Duke III.
Was nog in originele staat. Ondertussen een 15 tands voorkettingwiel gemonteerd.
 
full


Zal mezelf eerst eens voorstellen.
Ron, bijna 50 jaar, wonende in de Randstad, werkzaam in de onregelmatige dienst.
Heb de motor voor ritten met mooi weer en om te poetsen.
 
Welkom Ron, mooie fiets!
Hoe bevalt hij?

Krijg het niet voor elkaar om mijn foto's als bestand zo te verkleinen dat de site hem goedkeurt. Iemand tips?
 
Inmiddels zo'n beetje het hele forum afgelezen over de Duke 3 (deel 1 en 2).
Leer je (naast het geouwehoer) toch nog heel wat van :).
Binnenkort eens kijken voor een voortandwiel met 15 tanden, dat schijnt dus echt wel verschil te maken qua bokken?!

@denuff, las over je ongeluk. Inmiddels alles weer op orde en weer aan het rijden?
 
Inmiddels zo'n beetje het hele forum afgelezen over de Duke 3 (deel 1 en 2).
Leer je (naast het geouwehoer) toch nog heel wat van :).
Binnenkort eens kijken voor een voortandwiel met 15 tanden, dat schijnt dus echt wel verschil te maken qua bokken?!

@denuff, las over je ongeluk. Inmiddels alles weer op orde en weer aan het rijden?
Al zijn het er weinig, maar de momenten dat het kan zonder pijn geniet ik gelukkig weer van het rijden :Y heeft wel een paar jr geduurd om er overheen te komen
 
Fiets bevalt prima. Ten opzichte van mijn vorige fiets, xt 600, is het een groot verschil.
Alles is vele malen beter ; de vering, de remmen, het (gebrek aan ) gewicht en het vermogen.
Ik sta er elke keer nog van te kijken dat dit ook een 1 cylinder is.
 
Fiets bevalt prima. Ten opzichte van mijn vorige fiets, xt 600, is het een groot verschil.
Alles is vele malen beter ; de vering, de remmen, het (gebrek aan ) gewicht en het vermogen.
Ik sta er elke keer nog van te kijken dat dit ook een 1 cylinder is.

Ik had dezelfde ervaring nadat de KTM de vervanger werd van mijn Aprilia Pegaso Strada met XT660 blok dat was platgereden. :Y Een XT blok is zoveel tammer.....

Vaak voelt de KTM inderdaad meer aan als een tweecilinder dan een eenpitter. :]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Henk! :)

En ik las dat jij je Duke verkocht had, al spijt? ;) :Y

Geen spijt, de MT 07 die ik nu heb bevalt mij ook heel goed, zelden zo'n soepele motor meegemaakt. Qua vermogen zitten de duke en mt bij elkaar in de buurt maar het is gewoon een heel andere motor door het rijgedrag.
Wel ga ik op de nieuwe duke proefrijden bij Andre in Ermelo binnenkort want ik blijf wel duke fan, waarbij ik wel moet zeggen dat ik de duke III verreweg de mooiste vindt :Y :}
 
Ook een mooie fiets btw! Maar wat je zegt, de DukeIII is het mooiste ;)
Gelukkig maken ze de nieuwe Dukes steeds hoekiger waardoor hij steeds een beetje meer op de Duke III gaat lijken.
Ik heb inmiddels een prijsopgave gevraagd bij Andre voor een volledige Akrapovic :Y :Y
Geen spijt, de MT 07 die ik nu heb bevalt mij ook heel goed, zelden zo'n soepele motor meegemaakt. Qua vermogen zitten de duke en mt bij elkaar in de buurt maar het is gewoon een heel andere motor door het rijgedrag.
Wel ga ik op de nieuwe duke proefrijden bij Andre in Ermelo binnenkort want ik blijf wel duke fan, waarbij ik wel moet zeggen dat ik de duke III verreweg de mooiste vindt :Y :}
 
Hallo, ff vraagje

Hoe weten jullie wanneer jullie vol gas kunnen gaan en dat de motor dus goed warm is?
Ik wil zo een olie tempratuur metertje kopen om te zien wanneer de olie warm genoeg is voor een goede smering en wanneer ik dus kan knallen.

Iemand een idee welke meters betrouwbaar zijn en waar ik deze kan kopen?
 
Blijven super vette machines.
Nog iemand waarvan de coating op de vork (van de R) slijt?
 
Hallo, ff vraagje

Hoe weten jullie wanneer jullie vol gas kunnen gaan en dat de motor dus goed warm is?
Ik wil zo een olie tempratuur metertje kopen om te zien wanneer de olie warm genoeg is voor een goede smering en wanneer ik dus kan knallen.

Iemand een idee welke meters betrouwbaar zijn en waar ik deze kan kopen?

pb gestuurd
 
Nee, heb ik geen last van. Misschien steenslag? Er zijn ook carbon beschermers voor de vork.
KTM Carbon Fork Guards KTM MX/KTM 690 Enduro R 2003-2016

Gisteren de volledige Akra erop gekregen! Holy shit wat vet haha! Toen hij buiten aan het warmdraaien was bij André en er werd een keer gas gegeven ben ik naar buiten gelopen om te kijken of dat echt mijn motor was _O- :} :}
Blijven super vette machines.
Nog iemand waarvan de coating op de vork (van de R) slijt?
 
Heeft iemand nog een origineel setje hendels liggen zonder schade en helemaal compleet?
 
Hallo, ff vraagje

Hoe weten jullie wanneer jullie vol gas kunnen gaan en dat de motor dus goed warm is?
Ik wil zo een olie tempratuur metertje kopen om te zien wanneer de olie warm genoeg is voor een goede smering en wanneer ik dus kan knallen.

Iemand een idee welke meters betrouwbaar zijn en waar ik deze kan kopen?
20 minuten, mijn Duke (IV wel) was altijd na 20 minuten helemaal warm (als in, olie 75-80 graden). Gemeten met Stage6 sensor en display, was volgens mij wel redelijk betrouwbaar :).

Hoe dan ook, dat hou ik tegenwoordig dus aan voor al m'n motoren. Na ca 20 minuten warm genoeg om langzaamaan het gas er meer op te gooien..
 
Terug
Bovenaan Onderaan