" KTM 690 Duke III #2 "

Heren, zitten er motorisch verschillen tussen de 2008/09 en bijvoorbeeld een 2011?
Ik kan aan een nieuwe 2011 komen en twijfel nu of ik of ik dat moet doen of dat ik beter een 2ehands kan kopen waar de kop vanaf is :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn teller heeft geen last van halve cijfers of vocht, helemaal niks eigenlijk.
Maar dan ben ik ook maar 2x door de regen gereden waarvan 1x motregen :P Verder staat mijn Duke binnen gestald waar het op zijn minst 15 graden word.

Morgen kan me beste maatje EINDELIJK zijn Duke naar huis rijden *O* zoals ik al eerder liet weten is het de laatste Duke III in heel de EU die nog nieuw in het krat zat te wachten op de 1e eigenaar. Het is de glans zwarte waarbij veel delen ook mee gelakt zijn zoals de volledige tank en koplamp unit. Stickers zijn wit en goud van kleur.

[afbeelding]
Dan heb ik die zien staan (denk ik) incl Akra. Das dus niet de ALLERlaatste ;)
 
Laatst bewerkt:
Heren, zitten er motorisch verschillen tussen de 2008/09 en bijvoorbeeld een 2011?
Ik kan aan een nieuwe 2011 komen en twijfel nu of ik of ik dat moet doen of dat ik beter een 2ehands kan kopen waar de kop vanaf is :)

Als het niet de R versie is zit er volgens mij geen verschil in het motorblok.
 
Klopt alleen de r versie heeft een ander blok. Het frame, vering, remmen e.d. Is hetzelfde...

T/m 2011 dan he... De 2012 is een budget bike ;)
 
Dan heb ik die zien staan (denk ik) incl Akra. Das dus niet de ALLERlaatste ;)

Als je hem gezien had bij Verpalen dan was het idd die met de Akra eronder :Y
Ondertussen staat er nog maar 60km op de klok :P Het was trouwens 1 van de laatste 2 2011 Dukes die nog nieuw te krijgen waren. Die van me maat hebben ze uit Griekenland geplukt want, daar hebben ze toch geen geld om uit te geven :+
 
@ Rickyrik

Ik rij dezelfde Duke als jou, alleen dan wel met het 1 en ander eraan veranderd. Zag je een aantal weken geleden toen het zonnetje nog lekker scheen. Je kwam vanuit de richting van de Haarlemmerstraat en reed voorlangs Centraal waar ik op de stoep stond te wachten. Zat ook op de Duke maar, je hebt me dus niet gespot!
 

:p

Klopt alleen de r versie heeft een ander blok. Het frame, vering, remmen e.d. Is hetzelfde...

T/m 2011 dan he... De 2012 is een budget bike ;)

Ik vind die 2012 best stoer als ie wat aangepast is zoals op deze foto.

http://bikesmania.files.wordpress.com/2010/06/2008-ktm-690-stunt-front.jpg

Verder... tsja hij mist een beetje dat stoere van de vorige generaties dukes maar
ik zou m best willen hebben. dan wel iets aangepast want standaard is ie inderdaad een tikkie te braaf wat uiterlijk betreft.
De sliders/crashpads @het voorwiel op deze foto zijn wel vet, maar ik zie ze niet bij de powerparts staan... iemand enig idee of deze van ktm zijn? Ik zag wel kleinere tussen de powerparts, maar die zijn wel héél mini.. zal eens vragen bij verpalen of die er aan kan komen.

Heren, zitten er motorisch verschillen tussen de 2008/09 en bijvoorbeeld een 2011?
Ik kan aan een nieuwe 2011 komen en twijfel nu of ik of ik dat moet doen of dat ik beter een 2ehands kan kopen waar de kop vanaf is :)

Als geld geen rol speeld zou ik lekker voor een nieuwe gaan, als de tweede handse in een goede staat van onderhoud verkeerd en je een hoop geld scheeld... tsja *D
 
Laatst bewerkt:
@ Rickyrik

Ik rij dezelfde Duke als jou, alleen dan wel met het 1 en ander eraan veranderd. Zag je een aantal weken geleden toen het zonnetje nog lekker scheen. Je kwam vanuit de richting van de Haarlemmerstraat en reed voorlangs Centraal waar ik op de stoep stond te wachten. Zat ook op de Duke maar, je hebt me dus niet gespot!

ah cool, hmneh ik heb je nog niet gespot : )
Ik ben wel erg benieuwd naar de prestaties van je fiets met die luchtfilter,
mocht ik je tegenkomen dat wil ik wel ff van stoplicht tot stoplicht naast je rijden, kijken hoe snel ie is geworden :p
Ik heb zelf een BMC filter erin, maar geen openluchtfilter dus jij zal wel een veel betere airflow hebben denk ik zo, heb je geen nadelen zoals een arm mengsel bij hogere toeren/snelheden? Erg interessant wel :Y !
 
Laatst bewerkt:
Me mapping is niet aangepast nadat het filter geplaatst was maar, de verbranding is goed. Samen met Andre bekeken via de lambdasonde en die liet een waarde zien van 0.96/0.97 bij 4000/5000 toeren. Binnenkort wel weer de bank op en dan leggen we de grafieken over elkaar (van me 1e run met Akra zonder killers, gear mod en Akra map). Dan laat ik Andre een custom mapping maken voor als het echt nodig is ;)
 
Als je hem gezien had bij Verpalen dan was het idd die met de Akra eronder :Y
Ondertussen staat er nog maar 60km op de klok :P Het was trouwens 1 van de laatste 2 2011 Dukes die nog nieuw te krijgen waren. Die van me maat hebben ze uit Griekenland geplukt want, daar hebben ze toch geen geld om uit te geven :+
Die andere van de 2 heb ik optie op momenteel :)
Als geld geen rol speeld zou ik lekker voor een nieuwe gaan, als de tweede handse in een goede staat van onderhoud verkeerd en je een hoop geld scheeld... tsja *D
Als geld geen rol speelt, dan hoef ik natuurlijk niet te twijfelen, haha.
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand nog het hoogste ergo seat hebben liggen of iemand kennen die hem wilt verkopen, ik zoek er 1 !
 
Wat ik begrepen heb:

Akra mapping= uitlaat systeem met gesloten filter.
Evo 1 mapping= uitlaat systeem met open filter systeem
Evo 2 mapping= zelfde als evo 1 incl nokkenas

Bij de Akra mapping staan bepaalde sensoren uit, zoals de lambda b.v.
Gooi een x de evo 1 mapping erop, volgens mij zal je daar meer uit halen..
 
Laatst bewerkt:
Gebruikt iemand stomp pads? Ik heb het idee aangezien je niet tegen een echte tank zit dat je erg makkelijk naar voren schuift bij hard remmen. Maar misschien ook niet :+
 
Bij Rb-motoren staat ook nog zo'n laatste type duke 2011 te koop. krijg je er nog een leuke uitlaat erbij ook!
 
Gebruikt iemand stomp pads? Ik heb het idee aangezien je niet tegen een echte tank zit dat je erg makkelijk naar voren schuift bij hard remmen. Maar misschien ook niet :+

Totaal geen last met schuiven bij remmen en acceleren ;) als je goed in het lage deel van de zit zit, dan gebeurd er amper wat. Gewoon goed je stuur vasthouden en de nodige spieren kweken :Y
 
In Ermelo bij Andre Motors staat ook nog een Duke in het zwart met de letters in chrome oranje. Helemaal rijklaar voor E8500,- maar die mocht toen ik de zaak bezocht wel nodig afgestoft worden :+
 
Net op de 2012 gereden met de mapping op standje 'mallepietje'. Godskolere was dat effe wennen. Die aan/uit gasresponse is gigantisch. Ben ik op m'n 4 cilinder Jap niet gewend. Die pakte heel netjes op. Als je rustig rijdt in z'n 2 moet je over een hele rustige pols beschikken. Maargoe, is een kwestie van gewenning. Los van dat kan ik wel vriendjes worden met een 1 cilinder. Het brrrooaaap brrrroaaaaaap gevoel is geweldig. Maar ik heb nog geen knoop doorgehakt gezien wat recente ontwikkelingen. Loop nu wel de kans de laatste nieuwe 2011 aan me voorbij te zien gaan, maar daar kan ik wel vrede mee hebben. Er komt wel weer iets anders op m'n pad :)
 
Hoe zit 't met de nieuwprijs van een 2008-2011? De 1 zegt 9K de ander 10K. Wat was 't nou :?

Dit waren de officiële adviesprijzen.
De winkelprijzen zijn wel wat gezakt soms.

In 2008: € 9909,-
In 2009: € 9909,-
In 2010: €10100,-
In 2011: €10100,-
In 2012: € 8499,-
 
Laatst bewerkt:
Dit waren de officiële adviesprijzen.
De winkelprijzen zijn wel wat gezakt soms.

In 2008: € 9909,-
In 2009: € 9909,-
In 2010: €10100,-
In 2011: €10100,-
In 2012: € 8499,-
Zit jij nu tijdens de ZAC te MFen? haha


Danku heren :) Op hoeveel zat een R?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan