" KTM 690 Duke III #2 "

Tnx dat is waardevolle informatie :) Ik ga morgen gelijk Andre Motoren bellen in Ermelo dat hij een 15-tands besteld, heb namelijk al een afspraak staan voor a.s. zaterdag om een Akra uitlaat te motoren inclusief mapping en een K&N luchtfilter!

Standaard heeft de Duke een 16-tands voortandwiel. Een 15-tands word gemonteerd omdat, je dan wat lager in de toeren kan zakken met minder gebok van de motor en je trekt een stuk sneller op. Het helpt ook als je nogal van de wheelies bent, je krijgt hem dan wat makkelijker omhoog ;)
 
Tnx dat is waardevolle informatie :) Ik ga morgen gelijk Andre Motoren bellen in Ermelo dat hij een 15-tands besteld, heb namelijk al een afspraak staan voor a.s. zaterdag om een Akra uitlaat te motoren inclusief mapping en een K&N luchtfilter!

welkom bij de club, ben je er de 28e ook bij, dan zijn we ook bij Andre?
 
Doe je goed blokie :Y Akra DE uitlaat voor de Duke, juiste mapping, K&N filter! nog meer :? :P Wat voor filter word het, een inleg of open?
 
Mocht iemand zijn Ergo seat weg doen of als je iemand kent die er 1 verkoopt, ik ben er naar opzoek momenteel.
 
Vraagje over uitlaten/dempers. Ik heb begrepen dat er voor de 08-11 modellen geen Akra is met E-keur (voor de 2012 wel). Dat is jammer, want mijn voorkeur gaat naar Akra uit. Alleen nu vind ik wel advertenties waar in staat dat een Leovince wel een 'EG-ABE' keurmerk heeft. Weet iemand wat dit zegt? Issie wel gewoon E-gekeurd zodat je er bijv. in Duitsland geen gezeik mee krijgt en waarom krijgt Leovince het wel voor elkaar en Akra niet?
 
E-keur..... :')
Rossen met dat ding moet je })

Tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad en dat terwijl ik mijn Duke op plekken open heb getrokken waar je het liever niet zou doen op het moment :$ Houdt je een beetje in op bepaalde momenten als je een Akra rijd zonder killers etc.

De Leo is trouwens gewoon goed gekeurd voor op de weg MET de killer. Mocht je de kans krijgen om beide uitlaten te horen dan merk je vanzelf wel waarom de Akra geen e-keur heeft :+ Iets met een Chinook die opeens laag vliegt O-)
 
Zo mijn Duke 690 is vandaag ook goed bevonden voor de Nederlandse weg.
De invoerkeuring wordt steeds makkelijker. Voorheen heb ik een uitgebreide keuring gehad van een Aprilia RSV Mille R uit Duitsland, daar werd echt van alles van gecontroleerd in 2005. In 2010 een SuperDuke R ingevoerd uit Engeland, daarvan werd de verlichting, frame- en bloknummers en geluid van gecontroleerd. Nu werd er bij de Duke 690 uit Belgie alleen naar het framenummer gekeken, verder helemaal niets!
Alleen nog even de BPM betalen, kentekenplaat laten maken en dan binnenkort maar eens voorzichtig een proefritje doen :]
 
E-keur..... :')
Rossen met dat ding moet je })
Tja, zo dacht ik vroegâh ook. Jij rijdt zeker nooit door de Eifel? De Gestapo daar wil nog wel eens moeilijk doen. Vaak kom je er wel mee weg (met een boete ter plekke voldoen) als je je killers in je niet E geprufte uitlaatje hebt, maar als ze je 't leven onmogelijk willen maken kan je 'em mooi laten staan. Tenzij je je standaard demper bij je draagt die je er ter plekke onder kunt schroeven :+ Enfin, met SBK en MotoGP staat men standaard te controleren op geluid. Ik wil gewoon geen gezeik als ik die kant op gaat. Tja, zal je zeggen laat dan de standaard demper eronder, maar ik wil als ik 'gewoon' in Nederland rij natuurlijk iedere mederlander gehoorbeschadiging doen laten oplopen :+
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond!

Ik ben nieuw hier. Ik volg het het forum al wel een tijdje.
Mijn KTM Duke komt uit 2008 en rij ook met Akra:).
Sinds juni vorig jaar gekocht bij Motorcenter Venlo. Hij heeft hier ook nog op het forum gestaan.

Sinds kort heb ik wel last dat hij afslaat als ik wat langer stil sta en en erg goed op temperatuur is.
Eerst begint hij heel onregelmatig te lopen en slaat af:(. Ook na herstarten doet hij het weer na een paar minuten. Iemand een idee??
 
Zo mijn Duke 690 is vandaag ook goed bevonden voor de Nederlandse weg.
De invoerkeuring wordt steeds makkelijker. Voorheen heb ik een uitgebreide keuring gehad van een Aprilia RSV Mille R uit Duitsland, daar werd echt van alles van gecontroleerd in 2005. In 2010 een SuperDuke R ingevoerd uit Engeland, daarvan werd de verlichting, frame- en bloknummers en geluid van gecontroleerd. Nu werd er bij de Duke 690 uit Belgie alleen naar het framenummer gekeken, verder helemaal niets!
Alleen nog even de BPM betalen, kentekenplaat laten maken en dan binnenkort maar eens voorzichtig een proefritje doen :]

Het is allemaal een stuk makkelijker geworden bij het RDW, ook met auto's hoor ik van vrienden die met projecten bezig zijn. Waar eerst de hele auto onderste boven werd gehaald voor controle, voldoen nu alleen wat nummers/papieren en dat er niet in de belangerijke delen is gerommeld van de carrosserie/frame.
 
Tja, zo dacht ik vroegâh ook. Jij rijdt zeker nooit door de Eifel? De Gestapo daar wil nog wel eens moeilijk doen. Vaak kom je er wel mee weg (met een boete ter plekke voldoen) als je je killers in je niet E geprufte uitlaatje hebt, maar als ze je 't leven onmogelijk willen maken kan je 'em mooi laten staan. Tenzij je je standaard demper bij je draagt die je er ter plekke onder kunt schroeven :+ Enfin, met SBK en MotoGP staat men standaard te controleren op geluid. Ik wil gewoon geen gezeik als ik die kant op gaat. Tja, zal je zeggen laat dan de standaard demper eronder, maar ik wil als ik 'gewoon' in Nederland rij natuurlijk iedere mederlander gehoorbeschadiging doen laten oplopen :+

Ik ben tot nu toe nog niet buiten Nederland geweest met mijn Duke maar, over de Eifel etc begrijp ik je wel :Y Van horen en zeggen idd een stuk strenger met een aftermarket uitlaten. Dan is de Leo wel een goede keuze ;)
 
Goedenavond!

Ik ben nieuw hier. Ik volg het het forum al wel een tijdje.
Mijn KTM Duke komt uit 2008 en rij ook met Akra:).
Sinds juni vorig jaar gekocht bij Motorcenter Venlo. Hij heeft hier ook nog op het forum gestaan.

Sinds kort heb ik wel last dat hij afslaat als ik wat langer stil sta en en erg goed op temperatuur is.
Eerst begint hij heel onregelmatig te lopen en slaat af:(. Ook na herstarten doet hij het weer na een paar minuten. Iemand een idee??

Ook welkom :W
Het afslaan probleem word in de meeste gevallen veroorzaakt door een onjuiste mapping of helemaal geen mapping die bij de uitlaat hoort. Vooral met het inrijden als de Duke nieuw is heb je hier last van, dan komt het echt regelmatig voor door de emissie bende die je motor schraal laten lopen (arm).
 
Goedenavond!

Ik ben nieuw hier. Ik volg het het forum al wel een tijdje.
Mijn KTM Duke komt uit 2008 en rij ook met Akra:).
Sinds juni vorig jaar gekocht bij Motorcenter Venlo. Hij heeft hier ook nog op het forum gestaan.

Sinds kort heb ik wel last dat hij afslaat als ik wat langer stil sta en en erg goed op temperatuur is.
Eerst begint hij heel onregelmatig te lopen en slaat af:(. Ook na herstarten doet hij het weer na een paar minuten. Iemand een idee??
Zit er wel een goede mapping in?
 
Heeft Goedhart een dynojet staan dan :? In mijn ogen is Goedhart geen 'echte' KTM dealer (correct me if i'm wrong). Volgens mij kan je beter naar Verpalen of Andre motors gaan voor een goede mapping.
 
Ja Goedhart heeft een dyno en naar mijn weten is het wel een KTM dealer... Had er al een x problemen bij de TT toen hadden ze de nieuwste akra slapping erop gezet...
 
Goedhart is een officiele KTM dealer.....ik heb daat ook mijn mapping laten aanpassen.

P.s. nog een zeer mooie KTM 690 duke te koop (zie ondertitel)


Heeft Goedhart een dynojet staan dan :? In mijn ogen is Goedhart geen 'echte' KTM dealer (correct me if i'm wrong). Volgens mij kan je beter naar Verpalen of Andre motors gaan voor een goede mapping.
 
Laatst bewerkt:
Heb een 42 tands achtertandwiel op "FleaBay" besteld (in plaats van een 15 tands voortandwiel). Ook op andere (buitenlandse) KTM fora schrijft men dat 16:40 te hoog gegeard is en dat iets lager gearen een stuk fijner (wat flitsender) rijdt. Topsnelheid blijft toch wel hoog genoeg om je rijbewijs kwijt te raken.... })

Standaard 16:40 is een overbrenging van 2,5 op 1. Een kleiner voortandwiel (15:40 dus) geeft een overbrenging van 2,66 op 1 en een groter achtertandwiel (16:42 dus) 2,625 op 1, dus het verschil is minimaal. Een kleiner voortandwiel veroorzaakt wel een wat hogere kettingslijtage.
Het kan allemaal met de standaard kettinglengte, bij een groter achtertandwiel moet het achterwiel (helemaal) naar voren (wielbasis wordt korter) en met een kleiner voortandwiel helemaal naar achteren (wielbasis wordt langer)..... :? Gaat ook wat eerder/gemakkelijker op het achterwiel, dus in het begin ff wennen.

Ik vond de Supersprocket Stealth kettingwielen (alu en staal samen) wel mooi maar die waren bijna 3 keer zo duur dan de ook goede stalen JT tandwielen. Kan altijd later nog.

Mijn bijna dagelijkse zoek op Ebay zal ik je maar meteen verklappen: staan vaak leuke dingetjes tussen.
KTM 690 Duke | eBay
Wel opletten dat ze af en toe niet naar Nederland willen versturen, maar soms willen ze het toch wel doen wanneer je ze er vooraf beleefd om vraagt.
 
Laatst bewerkt:
"Duke meeting bij André Motors", staat in m'n kalender op zaterdag 28-04-2012. :]

Weet iemand al vanaf wanneer ongeveer? Weet André er ook van? :+

Het weer zou toch fantastisch worden?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan