Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Ik voelde er niet super veel voor om meteen de eerste sessies met een gloednieuw pak en motor een natte baan op te gaan :P daarom maar 1 sessie :)

Volgende keer als ik de motor wat beter ken zal ik waarschijnlijk wel een banden wissel doen.
 
Hier nog iemand die op een CBR1000RR uit 2006 racet.

'k heb deze inmiddels alweer drie seizoenen en rij er in ieder geval dit seizoen nog op door.

"Korte" opsomming wat er zoal aangepast is:

PVM wielen voorzien van HRC full floating schijven, vaste bussen en aluminium haakse ventielen
1 set standaard wielen met slicks, ook met vaste bussen en aluminium haakse ventielen
1 set standaard wielen met regenbanden, ook met vaste bussen en aluminium haakse ventielen
Stalen remleidingen voor en achter
Brembo radiale rempomp
Brembo radiale koppelingspomp met stalen leiding
Borgbare remblokpinnen voor de remklauwen
Gilles Tooling clipons
Gilles Tooling rem-schakelsetje (reverse shifting)
Gilles Tooling schakelas versteviging
Gilles Tooling Kettingspanners met lifthaken
Gilles Tooling titanium borgbare asmoer
WP Voorvorkombouw van SO-Products
SHOWA Race achterschokbreker met externe Preload adjuster
Full Arrow raceuitlaatsysteem
BMC Raceluchtfilters
Powercommander 3 USB
Powercommander Quickshifter
Starlane Athon GPS Laptimer
MRA Double bubble ruitje
Carbon airintake
Carbon framecovers
Carbon enginecovers
Carbon achterbrugcovers
Carbon achterspatbord
Carbon teenbeschermer
Crash protectors op het frame en de achterbrug
Zwart aluminium tankdop met snelsluiting
Snelgas
Stompgrips

full
 
Laatst bewerkt:
P0rno ding hoor, kon de centen niet opbrengen afgelopen winter net even een paar opties teveel.
Leuk dat jeje meld hier.
Dit is trouwens de paint die ik komende winter wil gaan spuiten
IMG_2878.jpg


Zat ook nog even te twijfelen aan deze. variant maar vindt ik te zwart worden. :P
CBR1000RR_20100407_15.jpg
 
Hier nog iemand die op een CBR1000RR uit 2006 racet.

'k heb deze inmiddels alweer drie seizoenen en rij er in ieder geval dit seizoen nog op door.

Ha, dacht dat je voor een S1000RR ging?, mij ontbreken de centjes ook (nog) anders zou ik voor een panigale of s1000rr gaan maar in de tussentijd bevalt de blade heel goed.
overweeg nu nog een quick shifter

vraag aan iedereen:
met wat voor gearing rijden jullie? (ik rij nu met 15/44, 190/55/17 band)

14 mei op zolder, 15 mei Assen ZAC sportcup :]
 
Kan wel me verhouding doorgeven maar ik ben er nog niet mee bezig, weet wel dat de vorige eigenaar een 1:52 op Assen met de huidige verhouding reed.
 
Laatst bewerkt:
Ha, dacht dat je voor een S1000RR ging?, mij ontbreken de centjes ook (nog) anders zou ik voor een panigale of s1000rr gaan maar in de tussentijd bevalt de blade heel goed.
overweeg nu nog een quick shifter

vraag aan iedereen:
met wat voor gearing rijden jullie? (ik rij nu met 15/44, 190/55/17 band)

14 mei op zolder, 15 mei Assen ZAC sportcup :]

Ja, klopt. Was zeker de planning.

Helaas heb ik de motor niet kunnen verkopen deze winter, dus ook geen BMW kunnen kopen. Heb wel twee keer een zeer geïnteresseerde Belg over de vloer gehad die ik ontzettend veel heb verteld en uitgelegd, maar die was te onbeschoft om na twee keer het fatsoen te hebben te melden dat hij toch de motor niet ging kopen.

Gelukkig is het geen straf om nog een seizoen op deze Blade te rijden *D
 
15/43 zit er hier op :)

dank je!, had eerst 15/42 maar ik kwam nooit aan maximale toerentallen op lange rechte stukken. Toen een 43 tands achtertandwiel gekocht maar ketting was net te kort hiervoor met 114 schakels.
Had begin dit jaar toch een nieuwe ketting nodig dus toen maar een langere (116 schakels) erop gezet en een groter mooi goudkleurig renthal tandwiel erbij met 44 tandjes. Ik was even bang voor een te hoge wheelie gevoeligheid maar dat valt gelukkig mee, wil nu ook nog wel een keer 45 tands gaan proberen.

Zit nu te overwegen dit ding te kopen
http://www.hmquickshifter.com/products/product.php?id=12 :9~
 
Ja, klopt. Was zeker de planning.

Helaas heb ik de motor niet kunnen verkopen deze winter, dus ook geen BMW kunnen kopen. Heb wel twee keer een zeer geïnteresseerde Belg over de vloer gehad die ik ontzettend veel heb verteld en uitgelegd, maar die was te onbeschoft om na twee keer het fatsoen te hebben te melden dat hij toch de motor niet ging kopen.

Gelukkig is het geen straf om nog een seizoen op deze Blade te rijden *D

Lijkt mij ook geen straf, mooie blade heb je Brian, vooral jaloers op je velgen! Merk je veel verschil met de standaard wielen?
 
Maandag ga ik het weer proberen met de blade :)

Voetsteunen zijn een stand lager en heb de steps vervangen voor lucas steps :)
(Die zijn wat langer kan ik beter me voeten op kwijt.)
 
Hier een update, eerste goede droge mooie volledig dag met de blade.

Eerste indruk, super soepel vermogen en goede stabiele fiets.
Nadeel, motor loopt naar mijn zin nog te wijd bij het uitkomen van bochten.
De achterschokbreker al iets harder gezet, achterkant hoger en voor de uitgaande demping wat zachter gezet.
Gaat al wat beter maar nog niet zoals ik wil hebben, desalnietemin ben ik met een 2:06 rond op zandvoort niet ontevreden.
Nog wat aanpassingen doen en op naar de volgende dag :)
 
Lijkt mij ook geen straf, mooie blade heb je Brian, vooral jaloers op je velgen! Merk je veel verschil met de standaard wielen?

Topic maar even aan de favorieten toegevoegd...
Merk eerlijk gezegd niet heel veel verschil tov de originele wielen. Heb ook niet gewogen of ze echt zoveel lichter zijn.
 
Afgelopen weekend een STM Slipperclutch ingebouwd en er gisteren voor het eerst een race mee gereden. Echt super zo'n ding! Nooit meer een achterwiel die een stapje opzij doet als je te snel terugschakeld *D
 
Heb ook zo'n slipperclutch helpt idd een stuk (ter vergelijking met mijn oude motor dan).
Pest is dat ik een stuk minder hard moet knijpen tov vorige motor.
Had de eerste dag een paar keer dat de achterkant letterlijk omhoogsprong, en dan wordt de achterkant wel onrustig :P

Begon einde dag wel te wennen, voordeel is dat me hand niet meer moe wordt :+

Ziet er niet naaruit dat ik deze maand ga rijden, het project opt werk is op dit moment extreem druk. Eerstvolgende dagen zijn 9 en 10 juli op Assen
 
Afgelopen weekend een STM Slipperclutch ingebouwd en er gisteren voor het eerst een race mee gereden. Echt super zo'n ding! Nooit meer een achterwiel die een stapje opzij doet als je te snel terugschakeld *D

Heb er ook een (TTS), ik ben er ook blij mee, veiliger voor je blok ook!
Gisteren nog gereden? (ZAC Assen), ik niet want te nat en daar geen lol in.
26e CPZ, hopelijk mooi weer!
 
Heb er ook een (TTS), ik ben er ook blij mee, veiliger voor je blok ook!
Gisteren nog gereden? (ZAC Assen), ik niet want te nat en daar geen lol in.
26e CPZ, hopelijk mooi weer!

Tuurlijk! Vind het altijd wel gaaf in de regen.
Ben 6e overall geworden in de S2.

Misschien ben ik er in Zandvoort ook wel weer bij. Heb alleen nog niet ingeschreven.
 
Hallo,
Is het hier alleen voor competitie of mogen vrijrijders zich hier ook aanmelden?
Stel me hierbij dan toch ff voor.
Ik ben in het bezit van een 2005 in circuittrim met dichtgemaakte Repsol Replica kuipen.
Motor is voorlopig vrij standaard.
Is uitgerust met:
Remus einddemper
Double bubble Fabbri ruit
Gearindicator GiPro DS
Stompgrip
R&G valbescherming op motorblok, kuip en crashbobbins/diablo achteraan
Racezit sinds mijn recente uitstap in de grindbak :-(
Stalen remleidingen voor
ASV hendels
R&G stuurgewichten.
15-tands tandwiel vooraan


Upgrade's zijn voor de winter, afhankelijk hoe ik evolueer. Zoals ie nu staat volstaat het voor mijn niveau. Ben vorig jaar beginnen circuitrijden met mijn CB1000R maar die hou ik liever alleen voor de openbare weg.

Aktiefoto staat normaal hieronder. 15mei op Mettet.

full
 
Welkom!

Ik ben ook nog een vrijrijder en heb het topic gestart ;) ZAC of iets dergelijks lijkt me ooit wel leuk maar dan moet ik een financiele boost van me werkgever krijgen :P

Heb jij een zo'n "plug and play" gear indicator??
Zo ja, waar of hoe zit deze aangesloten? (teller unit??)

Wil misschien ook zo'n ding aanschaffen maar door de TKR kabelboom ben ik nog een beetje terughoudend. (Wil eigenlijk teveel aanschaffen :+ )
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Is het hier alleen voor competitie of mogen vrijrijders zich hier ook aanmelden?
Stel me hierbij dan toch ff voor.
Ik ben in het bezit van een 2005 in circuittrim met dichtgemaakte Repsol Replica kuipen.
Motor is voorlopig vrij standaard.
Is uitgerust met:
Remus einddemper
Double bubble Fabbri ruit
Gearindicator GiPro DS
Stompgrip
R&G valbescherming op motorblok, kuip en crashbobbins/diablo achteraan
Racezit sinds mijn recente uitstap in de grindbak :-(
Stalen remleidingen voor
ASV hendels
R&G stuurgewichten.
15-tands tandwiel vooraan


Upgrade's zijn voor de winter, afhankelijk hoe ik evolueer. Zoals ie nu staat volstaat het voor mijn niveau. Ben vorig jaar beginnen circuitrijden met mijn CB1000R maar die hou ik liever alleen voor de openbare weg.

Aktiefoto staat normaal hieronder. 15mei op Mettet.

[afbeelding]

Iedereen die met een cbr1000rr sc57 rondrijdt op het circuit is welkom, je hebt dezelfde valblokken als ik. bevielen ze een beetje in de grindbak? (ik vind ze eigenlijk wat te lang , zat te overwegen om er een stuk af te zagen).
cb1000r is voor het circuit ook lang zo leuk niet.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt al voor de welkom! Het is idd een fantastische machine op circuit.
@Schakelfreak
Het is idd een 'plug en play' De Gipro DS model GPDS-H01(dat is een kleine versie) Ik heb die gewoon naast de tellerunit geplakt. Moet bekennen dat ik het niet weet met je kabelboom maar origineel is 'm aangesloten op een 'blinde' rode aansluiting thv de zekeringskast. Die bevindt zich links onder de middenkuip. Rode aansluiting eraf,indicator erop,draad onder de kuip tot je dashboard, achterwiel op de paddockstand en rustig de versnellingen met een iets verhoogd toerental tov stationair. Klaar! Werkt goed maar met een minieme vertraging.
@nutjob
Ze zijn idd lang(had hetzelfde idee als jij maar had het nog niet gedaan) maar worden snel korter na zowat 15m asfalt. De combo valblokken en crashbobbins hebben wel de kuip, clipons, frame gevrijwaard van krassen. Tot de grindbak natuurlijk want dan doen ze niks meer. Toch heb ik alleen wat krassen door het grind op de kuip. De kont is kapotgesprongen toen ze de curb raakte. Ik heb gelijk nieuwe besteld en neem de lengte er dan maar bij.
 
Hey SC57-racers,
Onlangs aangemeld en ik kan direct al een vraag stellen. Gisteren op Mettet gereden(4de keer met de fireblade) en plots tijdens de eerste sessie krijg ik een zwarte vlag. 106 en 107 Db terwijl 101 dynamisch is toegelaten. Die andere keren reed ik gewoon dicht bij het meetpunt en nooit probs gehad. Begrijp het dus niet goed. Kan eventueel de 'wol' aanvullen in de REMUS einddemper of op zoek gaan achter een originele. Wat hebben jullie gedaan of raden jullie aan om de motor wat stiller te krijgen? Binnen 3 weken rij ik op Francorchamps en daar wil ik echt niet geweigerd worden.
PS kan het zijn dat de, net gemonteerd, racezit bijdraagt aan de Db productie?
Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan