Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Dit zie je ook vaak bij straat motoren met ex circuitbanden.
Daar worden de banden te snel warm met een veel te hoge bandenspanning en dat gaat ook vreten als een malle
 
Wij hebben afgelopen vrijdag weer met Racecracks op Mettet geweldige dag gehad!
Ondanks regen en dus regenwielen MEGA-GRIP op deze baan en veel lol gehad!
Volgende is 13juli Zolder!

Ik meet bandenspanning warm in de warmers en nog s controle als net van baan af...

Krijg vlgnd week Pirelli Superbike Slicks (sc versie niet PRO) erop!
 
Nou terug van een lekker weekendje sturen in Duitsland, terugweg was wel nat.
Net even de tank en achter kap erop gezet :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Let niet op de troep :P

*D
1048591_647233961970912_1982787449_o_zps4d021960.jpg
 
@Baardaap: Ik meet mijn spanning koud.

Volgens Michelin zou de band koud (bij 15 graden buitentemperatuur) op 1,7 bar moeten staan, staat die dat?

Als je een infrarood temperatuurmeter checker hebt zou je ook de bandentemperatuur kunnen controleren. Dit zijn de temperatuur waardes van de Michelin power cup (achterband) wanneer je net van het circuit afkomt.
Limiet voor koud is 70°C
Optimaal is 100°C
Limiet voor warmte is 140°C

(Allemaal gevonden van de Michelin site)

Rond de optimale temp heb je in theorie de beste slijtage (Als vering te hard of te zacht staat krijg je natuurlijk ook extra slijtage).
Wanneer de band te koud of te warm word zal die harder slijten.
Daarnaast maak je geen gebruik van warmers ook dit komt de slijtage niet ten goede. Het kost wel een hoop geld maar als je al anderhalve dag langer kan doorrijden op 1 band heb je die uitgave er snel uit.

Ikzelf rijd met mijn Bridgestone slick voorgeschreven met 1,8 bar achter warm gemeten van het circuit af, heb er 3 dagen opzitten en gaat de vierde dag ook goed redden.
 
Laatst bewerkt:
Baardaap, Ik rijd met die voorgeschreven spanning. Vering is goed volgens hyperpro. Ik gebruik ook bandenwarmers. Alleen de infrarood temperatuur meter zou mij nog meer inzicht in het probleem kunnen geven.

Dank je wel voor de tips in ieder geval! Ik heb nu een michelin pilot supersport besteld. Deze band heeft niet de eis voor bepaalde buitentemperaturen, dus ik hoop hiermee van het extreme slijten af te zijn.
 
Ook zeker een mogelijkheid. K denk aan de pitelli superbike slick pro. Schijnt wel minder grip e zijn, maar redelijk goede slijtage... En op mijn niveau is dat nog het belangrijkste denk ik
 
voor de liefhebber heb ik nog een setje remklauwen voor een 2004/05/06/07 liggen met stalen remleidingen. zojuist reseviseerd en had ik nog over van mijn racer die ik verkocht heb.

Tevens heb ik nog een setje remblokken voor een 09 model liggen (voor 2 remklauwen) verkeerd aangeschaft; 50eu voor beide.

En nog een HRC rem reservoir achter.

bij interesse stuur maar een PM.
 
Zo te lezen is iedereen tevreden met zijn blade, heb net een 2011 blade gekocht en ben heel benieuwd hoe deze gaat bevallen na mijn gsxr k8, volgende maand wordt hij afgeleverd en dan begin sep de shake down

Gr

Stefan aka de rijdende chicane
 
Iemand nog te vinden op Zandvoort as woensdag? Ik wilde dinsdag gaan, maar die was al vol. Nu is het woensdag geworden:)
 
@Sybian88... hoe was 't op Zandvoort gister? Lekker weertje! nog problemen met je bandenslijtage gehad of nu opgelost?

Ik heb vorige week de Pirelli Superbike slicks sc2 erop gelegd, voor m'n meissie nieuwe set Corsa Rosso's (genoeg voor cursussen op cbr600) en maar meteen voor m'n straatBlade setje Bridgestone s20... crisis! :+

Zaterdag rijden niv.snel/open uitlaat op Zolder- zijn ook trainingen/kwalificaties ONK, OBK, IDM & supersports- zondags "Battle of the Lowlands"... nog iemand rijden of kijken??
full
 
Aardig geïnversteerd in rubber zeg!

Basia en ik hebben donderdag de 18e een ZAC race in Zolder.
Dit weekend zijn we er in ieder geval niet...

Heb daar in 2010 voor het laatst een sprintrace gereden bij Motorsportschool Zolder, dus ben benieuwd of het nog een beetje gaat. Moet er altijd heel erg wennen als ik er lange tijd niet gereden heb...
 
T was een mooi dagje gister! Weer mn pr verbroken (2.13.5). Jammer dat ik tijdens de cuprace last van mn schouder kreeg, maar de rest beviel prima.

T slijtage probleem is opgelost. De Michelin pilot supersport deed t prima en slijt normaal!
 
Terug van me jaarlijkse Assen tweedaagse :), was erg gezellig en een hoop lol gehad.
Uiteindelijk ook mijn PR weten aan te scherpen naar een 01:55.321
Dik tevreden mee :), nu weer wachten tot volgend jaar en kijken of ik er nog wat vanaf kan krijgen.

Me afstelling voor de motor lijkt nu beter maar het is eigenlijk niet te vergelijken of deze ook op Zandvoort werkt.

Vanavond even al mijn beeldmateriaal uploaden op youtube :)

image.php

image.php

image.php
 
Eeerste keer Assen gereden!!! Vette baan. Ik vind de baan stiekem leuker dan Zandvoort... Een voor mijn eerste dag daar ook best tevreden over mijn tijd. Ik reed 2.07.476.

Ik hoop dit jaar weer te gaan en dan nog een paar seconden er vanaf te tikken
 
Zolder afgelopen zaterdag ook weer erg geslaagd!
Warm weer, alles heel gehouden en pr gereden van 1.55.69 (kan nog sneller, maar al dik tevree!)
Vanmiddag richting Ecuyers waar we allebei za&zo gaan knallen! (1ste keer) ZIN IN!!! :)
Foto's Zolder (ook besteld...) ;
full

full
 
Ok! Het seizoen lijkt hier volop losgebroken te zijn voor de rijders hier! Mooi,mooi *O*
Zelf ook een paar keertjes gaan rijden. 2*Franco (1tje in nat/droge omstandigheden en 1tje kurkdroog))en 2*Zolder(2*droog). Wat een leuke maand juli 2013 8-)
Onder de 3 minuten gedoken op Franco, Pb Zolder naar 1'54"27 en vooral alles heel gehouden. En nu mentaal voorbereiden voor een Brno-3 daagse eind deze maand, kan niet wachten!
Wat fotootjes van Franco.
De radillion op, in de regen met straatbanden(Michelin PP3) die ik gebruik als 'intermediate'.
Er was iets meer regen dan voorspeld maar die banden hebben het aardig gedaan. Je zal geen regenbanden volgen maar heb heel de dag kunnen rijden met de zon en buien zonder al de bandenwissels/of vroegtijdig binnenkomen van de vrienden.
ddj8zd.jpg

Omdat het ook droog mag zijn ;)
2hpsnxs.jpg

En nog eentje van Zolder
11ifsl5.jpg
 
Die Sacramentsbocht bied wel perspectief voor gave foto's zeg! ziet er tof uit!

Misschien volgend jaar ook maar weer eens op Zolder gaan rijden.

Is er nog iemand hier die aankomende maandag op Zandvoort met Motorsportlifestyle aanwezig is?
 
Ik ben as maandag op Zolder te vinden:). En 22 augustus weer Assen. En dan hoop ik als afsluiten 9 en/of 10 september naar Zandvoort te gaan:)

@BHRacing: Dikke foto's! Mooi op t achterwiel:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan