Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Hallo, ff voorstellen.
Ik ben Patrick en ben op dit moment een sc57 aan het opbouwen voor het circuit.
Hij is zo goed als klaar. Moet alleen nog de remmen asn de voorkant monteren.
Nu vraag ik met af of het ook mogelijk is om de remklauwen van een sc59 op een sc57 te monteren.

Ja is mogelijk, inprincipe allees met dezelfde steek is uitwisselbaar

een 2004-2005 heeft origineel alleen een kleinere remschijf voor tov de 2006-2007 versie.
Dit is fabrieksuit opgelost met spacers op de montagegaten van de remklauwen, weet uit m'n hoofd nu even niet of je deze nu wel of niet erbij moet doen bij andere remklauwen maar daar kom je snel genoeg achter bij montage. ligt er ook aan hoe groot je voorremschijf is :)
 
Ja is mogelijk, inprincipe allees met dezelfde steek is uitwisselbaar

een 2004-2005 heeft origineel alleen een kleinere remschijf voor tov de 2006-2007 versie.
Dit is fabrieksuit opgelost met spacers op de montagegaten van de remklauwen, weet uit m'n hoofd nu even niet of je deze nu wel of niet erbij moet doen bij andere remklauwen maar daar kom je snel genoeg achter bij montage. ligt er ook aan hoe groot je voorremschijf is :)

Bedankt voor de info.
Heb de grotere schijven van de 2006-2007 met spacers.
Ga hem morgen op assen voor het eerst uitproberen. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.
 
gaan er nog meer SC57's het circuit op 8 mei?

Wij gaan dan onze eerste dag op Assen rijden na 3 seizoenen (door blessureleed) niet te hebben gereden.
 
:) Hou in het achterhoofd, ik heb wat kleine probleempjes in het voorwiel gevonden.
Die los ik eerst op, daarna de schijven controleren, nieuwe remblokken en dan moet het goed zijn.


Gelukkig zijn de probleempjes opgelost en heb ik de motor weer in toonbare staat gemaakt.
Wel de voorvork lek tijdens de eerste wedstrijd, maar ook dat is inmiddels gerepareerd.
5 mei de volgende wedstrijd, deze keer op Zandvoort, hopelijk is het droog.

full
 
Goed bezig Peter!

8 mei ben ik er niet bij, 4 en 5 mei wel op Zandvoort :] Eerste meters van dit jaar voor mij :]
 
Hello!!! Ik heb dit jaar nog niet gereden, maar eerste dag is 1 juni geplanned op Assen.

Heb er zin in, vorig jaar ook weinig gereden... Kijken of ik het nog kan (voor zover ik het kon :P )

Iemand anders nog 1 juni op assen?
 
ik mag 5 en 6 juni weer op Assen. Eerste wedstrijd weer na 3 jaar. NK sportcup 1000.
 
Even een vraag voor de technische mensen onder ons:
Er zit speling op mijn schakelstang welke uit het motorblok komt. (SC57 2006/2007)
In hoeverre mag hier speling op zitten (marge), of zou dit totaal niet mogen?
 
Kan iemand mij vertellen of de wielen van een sc59 1op1 overgezet kunnen worden op een sc57.
Volgens mij kan het maar wil het even zeker weten.

Groeten Patrick.
 
Kan iemand mij vertellen of de wielen van een sc59 1op1 overgezet kunnen worden op een sc57.
Volgens mij kan het maar wil het even zeker weten.

Groeten Patrick.


Weet het niet 100% zeker meer, maar volgens mij is de asdikte anders van het voor- of achterwiel. Daarnaast moet er tussen het voorwiel en de schijven een ring van enkele millimeters dik...
 
Weet het niet 100% zeker meer, maar volgens mij is de asdikte anders van het voor- of achterwiel. Daarnaast moet er tussen het voorwiel en de schijven een ring van enkele millimeters dik...


Bedankt. Dat is makkelijk te controleren. Ga het nakijken.
 
Gisteren eindelijk weer eens gereden op de Blade. Was best een mooi dagje. Best naar mijn zin.

Jammer genoeg was mijn snelste tijd 2.01.6, wat twee seconden langzamer is dan vorig jaar, maargoed, rustig aan mijn eerste dagje. Ik denk dat ik 6 juli weer ga.
 
Hallo oma :+

Sinds gisteren in het bezit van mijn eerste circuit motor. Deze staat nu naast mijn straat CBR1000RR (SC59). Dit is 'm:

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan