Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Ik ga maandag racen met mn 06 blade op Assen. Het wordt een circuit training van 2xperience. Eerder daar gereden met 900RR blade met de landelijke motordagen. Reed toen voor het eerst en kwam op 2:09, dus hoop nu uiteindelijk onder de 2 te duiken, weet alleen niet hoe realistisch dat is.

Zit een quickshifter, gearindicator, akrapovic demper onder, verder niet zoveel speciaals.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga maandag racen met mn 06 blade op Assen. Het wordt een circuit training van 2xperience. Eerder daar gereden met 900RR blade met de landelijke motordagen. Reed toen voor het eerst en kwam op 2:09, dus hoop nu uiteindelijk onder de 2 te duiken, weet alleen niet hoe realistisch dat is.

Zit een quickshifter, gearindicator, akrapovic demper onder, verder niet zoveel speciaals.

Als je het advies opvolgt van 2xperience, kun je voor de eerste keer met de 1000 best in de buurt komen van de twee minuten.
 
Ik ga maandag racen met mn 06 blade op Assen. Het wordt een circuit training van 2xperience. Eerder daar gereden met 900RR blade met de landelijke motordagen. Reed toen voor het eerst en kwam op 2:09, dus hoop nu uiteindelijk onder de 2 te duiken, weet alleen niet hoe realistisch dat is.

Zit een quickshifter, gearindicator, akrapovic demper onder, verder niet zoveel speciaals.

Netjes :]
 
Ik begon Assen met 2.07 en had wel moeite om onder de twee minuten te duiken daarna. Trouwens mijn PR verbroken afgelopen maandag. 1.58.455 *O*
 
Laatst bewerkt:
Olie indicator glaasje aan de zijkant van je blok in de gaten houden als je olie bijvult ;)
Ik zou gewoon 4 liter halen dan grijp je sowieso niet mis en heb je altijd nog een frutje over mocht je soms moeten bijvullen.

Zelf na 2 jaar geen motor aangeraakt te hebben gisteren weer een dag op Zandvoort gereden.
Blade uiteraard na een beetje onderhoud gewoon starten en lopen. 8-)

Wat ik wel merk is dat je een bepaalde basissnelheid wel in huis heb maar echt dat smijten, pushen en hardrijden kost toch een beetje tijd weer onder de knie te krijgen.

Ik ben wel tevreden zag een stijgende lijn en elke sessie ging het weer beter, rondetijd was uiteindelijk een 2:06 laag of zoiets.
Binnenkort maar weer een dagje plannen :)

Maar eerst m'n radiateur vervangen, deze is in de laatste sessie kapot gegaan, precies in het midden van het rooster kwam er een pisstraaltje uit zetten B|
 
Dat zou mooi zijn. Ik was bang dat het niet zou werken aangezien de teller van een 04 05 duizend toeren minder ver gaat als een 06 07.
 
Ben op zoek naar een koelwaterpijp voor een 04/05 model.
Iemand die mij kan helpen??

Gr. Patrick.
 
Zijn er rijders die met een 200/55 achterband rijden? Ik wil graag de pro slicks van Pirelli kopen, maar deze zijn niet leverbaar in de 190/55.

A. Gaat dit passen?
B. Ervaringen voor-nadelen.
 
Zijn er rijders die met een 200/55 achterband rijden? Ik wil graag de pro slicks van Pirelli kopen, maar deze zijn niet leverbaar in de 190/55.

A. Gaat dit passen?
B. Ervaringen voor-nadelen.

De bridgestone v02 200/55 past probleemloos op mijn 2004 blade,de pirellis zullen dus ook geen probleem zijn,ik reed vroeger v01 190/60,voelt ongeveer hetzelfde aan maar met de 200 zou je door het groter contactoppervlak nog meer grip moeten hebben,ik leg volgende keer terug 200 dat is zeker
 
Laatst bewerkt:
200/60 is ook geen probleem.
Ben wat aanpassingen en onderhoud aan het doen (Gezien ik dit jaar weer vaker ga rijden. O-) )
Één aanpassing daarvan was andere tandwielverhouding, hierdoor kwam het achterwiel een stuk naar voren, heb dit even met deze maat gecontroleerd voor de zekerheid.
 
Op mijn circuitfiets sc57 (2005) zit een standaard honda stuurdemper (HESD). Is deze elektronische demper geschikt voor circuitgebruik? Wie is er overgestapt? Graag jullie meningen..
 
Op mijn circuitfiets sc57 (2005) zit een standaard honda stuurdemper (HESD). Is deze elektronische demper geschikt voor circuitgebruik? Wie is er overgestapt? Graag jullie meningen..

Lekker laten zitten! Ik rij er nu twee jaar mee en vind het prima.
 
Eind maart ga ik het uitproberen.. Val de Vienne. Mocht het niet bevallen komt er een WP setje op uit Bornebroek.
 
Van het winter veel onderhoud gedaan
Afgelopen winter besloot ik de koppelingsplaten te vervangen omdat de koppeling zo nu en dan slipte en ik dit jaar weer een stuk actiever wil gaan rijden.

Tijdens het vervangen kwam ik erachter dat de (STM) koppelingscilinder bij de ontluchtingsnippel zwete/lekte ik heb er toen voor gekozen de originele koppelingscilinder met de originele stift erin te monteren.
verder Remblokken, remvloeistof, Olie, filter, ketting, tandwielen vervangen

Na dit gedaan te hebben de motor naar Ten Kate gestuurd voor vering service en een testbankrun en eventueel afstellen.
Nette run geen problemen de koppeling slipte niet op de bank.

Voor mijn gevoel kon ik zonder zorgen afgelopen circuitdag (maandag 2 mei CPZ) beginnen.
Ik had groep 3 ingeschreven omdat vrienden de overstap naar circuitrijden gemaakt hebben en het leek mij leuk lijkt bij hun in deze groep te rijden en tips te geven eventueel.
Daarnaast wilde ik zonder pushen eens rustig aan m'n lijnen werken.

De eerste sessie merkte ik al meteen dat m'n koppeling slipte bij wegrijden en zekere mate in hogere toeren bij uitkomen bocht en dan ineens grip bood, vond het vreemd want dit wees zich niet uit op de testbank.

tweede sessie was nagenoeg een drama met uberhaubt al van m'n plek komen en alleen hoog in toeren houden hielp enigszins maar alles nog erger dan eerste sessie.

Ik twijfelde om nog een derde sessie te rijden omdat er echt iets niet goed zat, uiteindelijk overtuigde vrienden me toch te rijden (dachten dat ik me aanstelde) resulteerde dat in de derde sessie m'n koppelingsplaten volledig verbrand en versleten waren en ik halverwege ergens op het circuit stilstond stationair in z'n 1 :')

Één word teleurstelling.
De fiets opengetrokken en bij het demonteren van de koppeling kreeg ik de koppelingstift er niet uit, deze zat klem in de koppelingscilinder.

Conclusie is waarschijnlijk dat de originele koppelingscilinder met originele koppelingsstift in rust de koppeling verder naar buiten drukt dan dat het met de STM koppelingscilinder en stift het geval is. Het is een klein verschil maar genoeg om de platen net niet in rust te kunnen krijgen.

Ik heb nu een langere ontluchtingsnippel in de STM koppelingscilinder gezet waardoor deze niet meer lekt, nieuwe frictieplaten en een 190kg ipv 160 primaire veer in de koppeling gemonteerd. Alles lijkt goed te lopen en niet te slippen maar de was de vorige keer ook zo met kleine tests.

2-3 juni op Assen testen of het probleem daadwerkelijk de wereld uit geholpen is.
Erg balen en zonde maar hopelijk kan ik de rest van het seizoen lekker probleemloos rijden. :)
 
Hallo allemaal,

Even een vraag mbt de koeling. Van mijn 600 rr loopt de temperatuur tijdens het rijden best op. Tijdens het rijden 104 graden.
Om dit te verlagen tijdens bedrijf kan ik een dure puntradiator eronder zetten, maar ik was benieuwd naar de afmetingen van een 1000 rr radiator. Wie weet kan ik die er ook wel tussen zetten.
Dus heeft er iemand tijd om wat maten te meten, dan kan ik kijken of het past.

Btw, thermostaat is nog in orde, radiator is schoon, en mn kappen zitten ook correct voor de beste luchtflow.

Alvast bedankt.
 
Hallo allemaal,

Even een vraag mbt de koeling. Van mijn 600 rr loopt de temperatuur tijdens het rijden best op. Tijdens het rijden 104 graden.
Om dit te verlagen tijdens bedrijf kan ik een dure puntradiator eronder zetten, maar ik was benieuwd naar de afmetingen van een 1000 rr radiator. Wie weet kan ik die er ook wel tussen zetten.
Dus heeft er iemand tijd om wat maten te meten, dan kan ik kijken of het past.

Btw, thermostaat is nog in orde, radiator is schoon, en mn kappen zitten ook correct voor de beste luchtflow.

Alvast bedankt.
104 graden tijdens circuit gebruik is echt teveel. radiator eens ontluchten kan misschien helpen. Met originele radiator,dunne koppakking en race-uitlaat kom ik op de baan nooit boven de 90 graden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan