Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Het is meer de vorm van de band.

Als je puur naar weggebruik kijkt.
5.5 inch velgen zijn voor 180 banden. (m.b.t. circuitbanden exoten daargelaten)
6 inch velgen zijn bedoeld vanaf 190 en groter.

Het is uiteraard allemaal uitwisselbaar.
Een 180 band zal op een 6 inch velg wat platter staan.
Dit stuurt lichter, maar je zit eerder op de rand van de band en hebt theoretisch minder contact oppervlakte onder hellingshoek.

Hangt per persoon af waar je voorkeur qua maatvoering naar toe gaat natuurlijk.
De laatste trend van afgelopen jaren zijn de 200 brede banden, fabrikanten zullen niet voor niks deze maatvoering gebruiken. (Althans dat is mijn redenering :+ )
Daarom kies ik zelf dit type band.
Het stuurt ietsje zwaarder maar ik voel meer grip en stabiliteit onder hellingshoek t.o.v. 190 banden.

Het allerbelangrijkste met banden is dat het tussen je oren goed zit.
 
dat laatste klopt als een bus (op de bmw s1000rr reed ik ook met 190 banden net zo snel als maatje met 200 banden, maar het klopte bij ons beiden tussen de oren ;) )
 
Is er hier iemand die weet wat het verschil is tussen de kuipdelen van een 2004-2005 en 2006-2007 SC57 ?

Maatje van me heeft nu een 2004 fiets maar hij kan (goedkoop) aan een racekuipset van een 2006 model komen.
Op het eerste zicht lijkt het niet heel anders.... of weten jullie beter? Gaat dit dus passen?

EDIT : Na nog wat uitzoekwerk is de tank/kontje spatbord en fender allemaal hetzelfde.
Alleen de topkuip en onderkuip zouden iets anders zijn... iemand een idee wat?

Grtz!
Bart
 
Laatst bewerkt:
Ja gaat passen, je zal in iedergeval het beugeltje van de zijkant topkuip wat moeten aanpassen gok ik. Maar dit moet geen hogere wiskunde zijn om pas te krijgen
 
Ah mooi om te horen, dan gaan we het gokken :)

En hoe zit het eigenlijk met de inlaat van een SC57?
Ben hiervoor een 600rr gewent en die hadden mooie luchtinlaten.

Bij een SC57 zit hier helemaal niks, gaat dus rechtsreeks van onder de topkuip het luchtfilter in?
Ik zie dat er ook een soort luchthappers voor te krijgen zijn, is dit wat?
 
Hallo, omdat ik nog geen ervaring heb met de Honda, ben ik benieuwd of hier iemand ervaring heeft met een full Arrows titanium uitlaatsysteem met de originele db killer op circuit Zolder? Als ik 'm zo hoor en vergelijk met mijn vorige, ben ik bang dat het gas dicht moet bij de meetpaal....
 
Laatst bewerkt:
Ah mooi om te horen, dan gaan we het gokken :)

En hoe zit het eigenlijk met de inlaat van een SC57?
Ben hiervoor een 600rr gewent en die hadden mooie luchtinlaten.

Bij een SC57 zit hier helemaal niks, gaat dus rechtsreeks van onder de topkuip het luchtfilter in?
Ik zie dat er ook een soort luchthappers voor te krijgen zijn, is dit wat?
Ben inmiddels ook al aardig in het technische hart mijn nieuwe bike gedoken en heb de lucht inlaat wat aangepast. Zo'n carbon inlaat is me nog iets te prijzig, dus de voorkant met de flap eraf gezaagd. Dan kan hij de volgende keer ook gewoon via de achterkant eruit.
Las ergens in dit topic dat omgekeerd schakelen soms niet kon omdat je de hevel niet kon omdraaien vanwege de koppelings cilinder...wel dus ik mijn geval. Heb de koppeling van de slang wat verdraaid en een beetje bijgebogen voor wat stroomlijning. Ook de schakelstang heb ik een beetje om het frame heen moeten vormen. Werkt perfect!

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb inmiddels ook een micron volledig system gekocht. Ik was benieuwd wat de ervaringen zijn op assen met de Honda sc57. Deze demper lijkt mij niet heel stil met een 63mm doorlaat en een lengte van 35cm.

Groet,

Wouter
 
Hoi racer ,

Vraagje ik ben opzoek naar een race Kuip voor een sc57 ,
Heb je een gebruikte liggen hoor ik het graag,
Bedankt alvast
Nul zes twee vijf drie drie zeven vijf vier nul
 
Hoi,

Ik heb inmiddels ook een micron volledig system gekocht. Ik was benieuwd wat de ervaringen zijn op assen met de Honda sc57. Deze demper lijkt mij niet heel stil met een 63mm doorlaat en een lengte van 35cm.

Groet,

Wouter

Rij zelf met een Arrow systeem met db killer erin en dit gaat goed in Assen
Al blijft het appels met peren vergelijken natuurlijk
 
Hoi inderdaad lasting vergelijken. Mijn Micron systeem heft een link pijp van 63,5mm en ook een demper met deze maat. Dit is fors groter dan de 48mm van de standard linkpijp. Heb ook een leovince linkpijp met demper, deze is ook 48mm. Ik heb er wel een db killer bij. Heb je ook een idee hoe een statische meting van bv 100 db zich relateert aan het geluid dynamisch op Assen? Heb wel al heel veel zin om te gaan rijden!!
 
Sinds deze gemonteerd zit nog niet op zolder gereden :X
Nou dan ga ik het meemaken. Heb al wel wat ervaring met gedoseerd gas langs de meetpaal...maar je wil het wel eens vergeten in je enthousiasme. Zolang het geen tweede keer gebeurt...

Anders toch een alternatief zoeken die aan de Arrow pijp gekoppeld kan worden.
 
Nou dan ga ik het meemaken. Heb al wel wat ervaring met gedoseerd gas langs de meetpaal...maar je wil het wel eens vergeten in je enthousiasme. Zolang het geen tweede keer gebeurt...

Anders toch een alternatief zoeken die aan de Arrow pijp gekoppeld kan worden.

Op het circuit van Zolder staat de microfoon zo opgesteld dat het inlaat geluid vaak zwaarder weegt dan het uitlaat geluid :X
 
Heb ik net die hele ram air inlaat lopen slopen. Klep eruit, twee schuine ribben eruit. Heeft nu net zoveel doorlaat als een carbon versie. Ook een K&N race filter erin en maar eens een afspraak maken bij Powerpoint of Ten Kate om de PC3 weer bij te stellen.
Ik wist al dat inlaat geluid daar ook erg meespeelt. Waarschuwen ze altijd voor. Maar de R6 had veel meer inlaat geluid dan de Honda, tenminste zoals ik het nu inschat. We zien het wel.
Heb nu de vering bij TK voor een opfrisbeurt. Was al 10 jaar niks aan gebeurt. Prijs valt me daar erg mee.
Gaat aardig wat tijd zitten in de Blade, om hem een beetje naar mijn hand te zetten. Maar niet erg, haha.
Heb trouwens al ingeschreven voor de eerste zaterdag, 25Mrt op Zolder. Begin weer even in minder snel om een beetje te wennen. En het weekend 22 en 23 April, ook Zolder. Allemaal om in Mei de fiets een beetje te kennen voor twee dagen Brno. Zin in! Dan ga ik kijken of ik de oude eigenaar op zijn nieuwe S1000RR kan bijbenen. Maarja, hij kent het circuit al, ik niet...maar m'n fietsje is er al wel geweest...mss kent hij het terug...
 
Afgelopen dagen weer enigszins begonnen met rommelen.
Heb een houder voor m'n mobiel gefabriceerd zodat deze dit jaar als laptimer kan dienen.
In ieder geval groot en duidelijk genoeg :+
20170205_134842_zpsnh7ysiqx.jpg

WP_20170206_001_zpsge2dxx6s.jpg
 
Racechrono voor Android.

Ik gebruik voor het nakijken en analyseren van mijn rondetijden een Qstarz BT-Q1000ex 10Hz GPS logger.
De Qstarz stel ik in de Racechrono app via bluethooth in als GPS.
Heb het laatst in de auto getest bij een rondje industrie terrein en het werkte goed.

Uiteraard is de Racechrono app ook te gebruiken met de interne GPS van een telefoon zelf
 
Wat voor vermogen heeft jullie honda? Mijne 163 pk op achterwiel. Blueprinted blok met arrow uitlaatsysteem met kit ecu. Heb t idee dat dit wat meer zou moeten zijn.
 
Ik heb een uitdraai van Ten Kate uit 2005, bij aflevering met 169 pk. Heb nu eea geüpdatet en ga binnenkort daar weer even op de bank. Ben benieuwd...zal wel niet meer dezelfde bank zijn.
Heb ook full Arrow, maar nu ook de klep uit de lucht inlaat gehaald + alle schuine tussenschotten eruit gesloopt. Toen ook maar K&N race filters er in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan