Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar blijft een foto genomen van de zijkant van dat Coronamonster?
Eerst eentje van het dashboard. :)


p1040211a.jpg
 
hoi lui
ik ben bezig met het plaatsen van een digitaal dash op mijn rvf, ben bijna klaar maar zou graag de rpm vegelijken met orgineel .
nu zou ik graag ongeveer weten hoeveel toeren deze op de originele dash maakt bij 80,100 en 130 km, ik ben dit vergeten op te nemen toen de oude er nog op zat dus vandaar
mvg michel
 
hoi lui
ik ben bezig met het plaatsen van een digitaal dash op mijn rvf, ben bijna klaar maar zou graag de rpm vegelijken met orgineel .
nu zou ik graag ongeveer weten hoeveel toeren deze op de originele dash maakt bij 80,100 en 130 km, ik ben dit vergeten op te nemen toen de oude er nog op zat dus vandaar
mvg michel
kan niet ''officieel'' rijden daar mijn RVF nog op UK papieren en plaat staat, maar houd er wel rekening mee dat je wanneer je de vergelijking gaat maken ook de dezelfde tandwiel verhouding hebt (hier wordt nog wel eens van afgeweken)
 
[...]
kan niet ''officieel'' rijden daar mijn RVF nog op UK papieren en plaat staat, maar houd er wel rekening mee dat je wanneer je de vergelijking gaat maken ook de dezelfde tandwiel verhouding hebt (hier wordt nog wel eens van afgeweken)~[/quote]

mijn rvf heb nog de standaard overbrenging, maar met dit dash geeft het geen afwijking op de km teller als ik het wel wil veranderen
 
kan niet ''officieel'' rijden daar mijn RVF nog op UK papieren en plaat staat, maar houd er wel rekening mee dat je wanneer je de vergelijking gaat maken ook de dezelfde tandwiel verhouding hebt (hier wordt nog wel eens van afgeweken)\

mijn rvf heb nog de standaard overbrenging, maar met dit dash geeft het geen afwijking op de km teller als ik het wel wil veranderen[/quote]ik bedoelde te zeggen dat ik je nu niet kan helpen omdat ik met die bike niet kan/mag rijden, en bedoelde dat wanneer je gaat vergelijken met iemand anders met een RVF je dan zou moeten checekn of hij dezelfde tandwielen heeft :)
 
Beste VFR/RVF 400 in het bijzonder rijders/eigenaars, vandaag net nieuwe momentsleutel met 36 mm dop aangeschaft om met name achterwielmoer op de juiste kracht vast te zetten. Met veel korting toch nog 80 euro betaald, voor al degene die er ook over denken zo een momentsleutel aan te schaffen a.s. donderdag in de LIDL (althans in Belgie) momentsleutel 20-210 NM 19,99 euro. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan :(
 
Beste VFR/RVF 400 in het bijzonder rijders/eigenaars, vandaag net nieuwe momentsleutel met 36 mm dop aangeschaft om met name achterwielmoer op de juiste kracht vast te zetten. Met veel korting toch nog 80 euro betaald, voor al degene die er ook over denken zo een momentsleutel aan te schaffen a.s. donderdag in de LIDL (althans in Belgie) momentsleutel 20-210 NM 19,99 euro. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan :(

Zou ik niet doen Chris ;) . Het verschil in prijs zie je doorgaans niet aan de sleutel af. Het verschil zit 'm in de nauwkeurigheid ervan.
 
Zou ik niet doen Chris ;) . Het verschil in prijs zie je doorgaans niet aan de sleutel af. Het verschil zit 'm in de nauwkeurigheid ervan.
Ach, die goedkope dingen zit ook een keuringsrapportje bij... en ik zou me om die nauwkeurigheid bij zo'n grote niet zo druk om maken. vaak voel je die 110/130 nm wel.
Een kleintje daarentegen.....
 
Zou ik niet doen Chris ;) . Het verschil in prijs zie je doorgaans niet aan de sleutel af. Het verschil zit 'm in de nauwkeurigheid ervan.
Klopt Karl natuurlijk zit er kwaliteits (nauwkeurigheids) verschil maar voor de grotere momenten maakt dat denk ik niet zo veel uit. By the way jouw NC 30 ziet er SUPER uit mooie kleurstelling en in zeeeeeeer goede staat mede door de master (Roel) himself. Veel succes ermee.
 
Beste VFR/RVF 400 in het bijzonder rijders/eigenaars, vandaag net nieuwe momentsleutel met 36 mm dop aangeschaft om met name achterwielmoer op de juiste kracht vast te zetten. Met veel korting toch nog 80 euro betaald, voor al degene die er ook over denken zo een momentsleutel aan te schaffen a.s. donderdag in de LIDL (althans in Belgie) momentsleutel 20-210 NM 19,99 euro. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan :(

Ik heb ze al jaren van Tengtools en ben er tevreden over. Mijn eerste was een TX versie 40-210Nm, bon laatst nog in mijn handen gehad ivm archivering, was iets van 62 euro (jaartal 2005). Gebruik het ook alleen maar om echt op momentspanning vast te draaien. Inmiddels nog 2 andere momentsleutels van Tengtools en doppen 36 (achterwielmoer) 46 (achternaaf/asmoer) en 34 (engelse maat voor custom titanium achterwielmoer). Samen met alles tot en met 32mm meer dan genoeg.

Op de motorbeurs heb ik goedkopere veries gezien voor 25 tot 40 euro...maar wist niet exact of het goede kwaliteit was. Uiteraard voor ieder budget wel wat wils. Die van Lidl kan best oke zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar heb ze bij een speciaalzaak vandaan, garantie en service is daar prima en goed geregeld als ik het nodig moet hebben.

Een maatje van me heeft ooit eens tijdens het sleutelen aan zijn Honda vierwielert een 120 euro kostende momentsleutel afgeschreven! Was van een A-merk, net als zijn andere gereedschappen. Niet door verkeerd/onjuist gebruik, maar het ging stuk op het moment van vastzetten van een onderdeel van de koppeling (+140Nm)....krak! Dus ook dat kan gebeuren. Onder garantie vervangen, maar wel vervelend als je niet verder kunt met sleutelen.
 
Vanavond voor het eerst testgereden met de CBR250 RR. In één woord: WAANZINNIG :9~ :9~ :9~ :9~ Heb al even 18000 RPM aangetikt. :9 :P

full



Morgen met de Karl fiets aan de gang. Ontsteking slaat bij hogere RPM over/valt even weg.
Wrs stukke bougiedop voorzijde :( :( :( . Was het maar achter.......
Gelukkig ligt er op zolder nog het één en ander :]

@ Albert, is bij die Corona motor ook een voorzijde bijgeleverd? En krijgen we die foto nog voor het eind van het jaar te zien? :z
 
Laatst bewerkt:
Karl, je fietsje is zojuist geopereerd. Een van de bougiekabel miste het kleine veertje onderin de dop om de bovenzijde van de bougie af te klemmen.
Morgen testrijden en hopenlijk was dit het probleem. Mijn eigen CDI kan ook weer terug, want die was niet de boosdoener. Ben erg benieuwd.
Hij remt trouwens knetterhard!!!!

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan